Αλλαγές στους δρόμους του Πειραιά από την ερχόμενη Κυριακή

Για τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ σε πόλη της χώρας έκανε λόγο ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος αναφερόμενος στις μονοδρομήσεις και τις κυκλοφοριακές αλλαγές που πρόκειται να γίνουν σταδιακά στη πόλη από τις 23 Φεβρουαρίου.

Για τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ σε πόλη της χώρας έκανε λόγο ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος αναφερόμενος στις μονοδρομήσεις και τις κυκλοφοριακές αλλαγές που πρόκειται να γίνουν σταδιακά στη πόλη από τις 23 Φεβρουαρίου.

Παράλληλα επεσήμανε ότι τα αυτοκίνητα θα κινούνται πιο γρήγορα κατά 40% – 60% σύμφωνα με τις μελέτες. «Ταχύτερος Πειραιάς, καλύτερη ζωή» είναι η φράση που «συνοδεύει» τις αλλαγές, ενώ αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου είπε ότι κατά 85% είναι από την Ευρωπαϊκή Ένωση και κατά 15% από το ελληνικό κράτος.
Από τις 22 Φεβρουαρίου το βράδυ η κυκλοφορία όπως την είχαμε συνηθίσει τελειώνει και από τις 23 του μήνα θα ανάψουν νέοι φωτεινοί σηματοδότες και θα ισχύσουν οι νέες αλλαγές, τόνισε ο κ. Μιχαλολιάκος.
Αφορμή για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα γίνουν σε δυο φάσεις (στις 23 Φεβρουαρίου στο κέντρο του Πειραιά και στις 16 Μαρτίου στη περιοχή της Καλλίπολης και της Πειραϊκής) είναι η έλευση του τραμ το 2016 και του μετρό ένα χρόνο μετά.
«Θα δώσουμε τη μάχη μας. Μετά τα σκουπίδια, θα λυτρώσουμε τον Πειραιά και από την κυκλοφοριακή ασφυξία» τόνισε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη ο δήμαρχος Πειραιά και πρόσθεσε ότι «δεν μας αφορά το όποιο κόστος από τη στιγμή που κάνουμε καλό στη πόλη μας».
Σημείωσε ακόμα ότι πολύ σύντομα ο Πειραιάς θα αποκτήσει ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό δίκτυο (μετρό, τραμ, υπογειοποίηση ΗΣΑΠ στα Καμίνια, υπογειοποίηση Ομηρίδου Σκυλίτση, ελεγχόμενη στάθμευση), το οποίο θα εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες.
Επίσης, προανήγγειλε μεγάλη καμπάνια του δήμου, προκειμένου όλοι οι πολίτες να είναι ενήμεροι και συμπλήρωσε ότι κατά τις πρώτες ημέρες θα προκληθούν κάποιες παρενέργειες, όμως «δεν υπάρχει λύτρωση στην κυκλοφοριακή ασφυξία χωρίς μονοδρομήσεις».
Ερωτηθείς από το «Βήμα» για την έλλειψη χώρων στάθμευσης ο κ. Μιχαλολιάκος μίλησε για το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης των οχημάτων λέγοντας ότι είναι σε εξέλιξη ανοιχτός διαγωνισμός, ενώ είπε ότι θα υπάρξουν και υπόγειες θέσεις στάθμευσης όπως στο κτίριο της Ραλείου, δίπλα στο Δημοτικό Θέατρο που θα μπορεί να εξυπηρετήσει μελλοντικά και όσους θα χρησιμοποιούν το μετρό.
Είπε ακόμη ότι έχει ολοκληρωθεί η μελέτη εφικτότητας της υπογειοποίησης της Ομηρίδου Σκυλίτση και θα χρηματοδοτηθεί η δημιουργία δυο χώρων στάθμευσης στον Αγιο Διονύσιο και τον Αγιο Σπυρίδωνα.
Τόνισε ακόμη ότι «ο Πειραιάς είναι πολύ όμορφη πόλη και αξίζει να την απολαμβάνουμε περπατώντας» παρακινώντας τους κατοίκους να μην χρησιμοποιούν άσκοπα το όχημα τους, ακόμα και για να πάνε να ψωνίσουν σε παρακείμενο σούπερ – μάρκετ.
Για τις διαμαρτυρίες εμπόρων σχετικά με την δημιουργία λεωφορειόδρομου στην οδό Τσαμαδού (έναν από τους πλέον εμπορικούς δρόμους της πόλης) και τις δυσχέρειες στην φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων ο δήμαρχος Πειραιά παρέπεμψε στους συγκοινωνιολόγους που αποφάσισαν τις κυκλοφοριακές αλλαγές.
Για τις όποιες αντιδράσεις προκύψουν στο θέμα των μονοδρομήσεων ο κ. Μιχαλολιάκος τόνισε ότι δεν μπορεί κάθε μελέτη να μπαίνει σε δημοψήφισμα και εμφανίστηκε ανοιχτός σε διορθωτικές παρεμβάσεις, λέγοντας ότι αν χρειαστούν θα γίνουν από τον δήμο σε συνεργασία με την Τροχαία, και σημείωσε ότι η μελέτη μπορεί να ήταν έτοιμη από το 2002 αλλά επικαιροποιήθηκε εκ νέου επί δημαρχίας του.
Επίσης, δήλωσε ότι για να μπορέσει να φτάσει το τραμ στον Πειραιά θα πρέπει, ταυτόχρονα, να υπογειοποιηθεί το κομμάτι του ΗΣΑΠ στα Καμίνια.
Ο δήμαρχος Πειραιά είπε ότι ως πολιτικός παλαιότερα ήταν από αυτούς που αντιδρούσαν στην έλευση του τραμ λέγοντας πως δεν χρειάζονταν, αλλά όταν έγινε δήμαρχος και είδε έτοιμη την εργολαβία στόχος του ήταν να βρει τα ανταποδοτικά οφέλη.
Σύμφωνα με τη μελέτη σχετικά με το τραμ ο συρμός θα χρειάζεται 9 λεπτά από Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας έως Ακτή Ποσειδώνος
(συμπεριλαμβανομένων και των στάσεων) και 6 λεπτά από Ακτή Ποσειδώνος έως Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Η εκτιμώμενη συχνότητα θα είναι δρομολόγιο κάθε έξι λεπτά στις ώρες αιχμής και η επιβατική κίνηση κάθε ημέρα εκτιμάται ότι θα είναι 35.000 επιβάτες.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk