Audi S1 2.0 TFSI: Το μικρότερο quattro

Στη γλώσσα της Audi το γράμμα S καταδεικνύει την ύπαρξη τετρακίνησης στα μοντέλα της,

Στη γλώσσα της Audi το γράμμα S καταδεικνύει την ύπαρξη τετρακίνησης στα μοντέλα της, γεγονός που στους αμύητους δημιουργεί έκπληξη όταν συνδυάζεται σήμερα με το ψηφίο 1, καθώς η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ήταν στα μέσα της δεκαετίας του ’80 χαρακτηρίζοντας το αγωνιστικό Sport Quattro με το οποίο έκλεβαν την παράσταση στα ράλι οι Μισέλ Μουτόν και Βάλτερ Ρερλ.
Μακριά από τις αγωνιστικές δάφνες, το νέο S1 δεν είναι τίποτε άλλο από την κορυφαία έκδοση στην γκάμα του Α1. Με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης TFSI που αποδίδει για την περίσταση 231 ίππους και 370 Nm ροπής το μικρότερο σε διαστάσεις μοντέλο της φίρμας με τους τέσσερις κύκλους στη μάσκα, διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, επιλογή που το καθιστά το πρώτο quattro μοντέλο στη μικρή κατηγορία.
Διαθέσιμο αρχικά στη Γερμανία και σταδιακά στην υπόλοιπη Ευρώπη από το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε, το S1 ολοκληρώνει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 και 5,9 δευτερόλεπτα για την τρίθυρη και την πεντάθυρη Sportback έκδοση, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του προσδιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, ο δίλιτρος TFSI που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων καταναλώνει 7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 162 γραμμ./χλμ., αριθμός που καθορίζει τα τέλη κυκλοφορίας στην Ελλάδα, για την τρίθυρη έκδοση, στα 364,50 ευρώ.
Πέρα από τις αισθητικές διαφοροποιήσεις, το προβλεπόμενο bodykit, τους τροχούς 17-18 ιντσών και τα ενδεικτικά της έκδοσης αεροδυναμικά βοηθήματα, το S1 διαθέτει εσωτερικό στους τόνους του σκούρου γκρι και σπορ καθίσματα στον βασικό εξοπλισμό ενώ το σύστημα Audi Drive Select παραμετροποιεί την απόκριση του κινητήρα και την απόσβεση των σκληρότερων αμορτισέρ, τα οποία συνδυάζονται με μια νέα ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων στον πίσω άξονα, προκαλώντας ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον του οδηγού.
Οι τιμές πώλησης της τρίθυρης και της Sportback έκδοσης στη Γερμανία είναι 29.950 και 30.800 ευρώ αντιστοίχως, ωστόσο για την Ελλάδα η επιλογή του S1 σχετίζεται άμεσα με τον εκτός ελληνικής πραγματικότητας για τη συγκεκριμένη κατηγορία δίλιτρο κινητήρα του.
Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 17 Φεβρουαρίου 2014

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk