Τα μικρομάγαζα πήραν τον… αέρα στο Κολωνάκι

Σημαντικές αλλαγές στη «γεωγραφία» του Κολωνακίου έχει επιφέρει η κρίση. Εκεί όπου άλλοτε υπήρχαν πολυτελή καταστήματα με ρούχα και κοσμήματα γνωστών οίκων μόδας και πανάκριβα εστιατόρια,

Σημαντικές αλλαγές στη «γεωγραφία» του Κολωνακίου έχει επιφέρει η κρίση. Εκεί όπου άλλοτε υπήρχαν πολυτελή καταστήματα με ρούχα και κοσμήματα γνωστών οίκων μόδας και πανάκριβα εστιατόρια, σήμερα συναντά κανείς σουβλατζίδικα, φούρνους, σουπερμάρκετ και… καταστήματα για περιποίηση νυχιών. Η κρίση επηρέασε και αυτή την κεντρική και κάποτε ακριβοθώρητη για τον μέσο επιχειρηματία γειτονιά, καθώς την πτώση των ενοικίων εκμεταλλεύθηκαν επιχειρηματίες που δεν θα μπορούσαν κάποτε να αναπτυχθούν εκεί, με έμφαση στην εστίαση και την περιποίηση νυχιών και μαλλιών. Επιπλέον, έχει αλλάξει η μορφή της, αφού οι μισθώσεις καταστημάτων έχουν πέσει κατακόρυφα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλoί ξενοίκιαστοι χώροι. Ωστόσο, δεν λείπουν και κάποιες πρωτότυπες και καινοτόμες ιδέες, όπως επιχειρήσεις με χειροποίητες καραμέλες ή φυτικά προϊόντα.

Ο «αέρας» έχει εξαφανιστεί


Ως και 50% έχουν πέσει οι τιμές των μισθωμάτων από το 2009 ως σήμερα στο Κολωνάκι, το οποίο έχει γεμίσει άδεια καταστήματα, ενώ παρατηρούνται και πολλές μετακομίσεις, με κίνητρο το χαμηλότερο ενοίκιο, καθώς κάποιοι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έχουν κατανοήσει το μέγεθος της κρίσης, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΛΙΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής) κ. Μπάμπης Χαραλαμπόπουλος. Για το 2014, σύμφωνα με τον ίδιο, θα παρατηρηθούν ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στα ενοίκια καταστημάτων. Η μέση τιμή για ένα κατάστημα στην πλατεία Κολωνακίου, όπως πρόσθεσε ο εκτιμητής ακινήτων, είναι περίπου 100-120 ευρώ το τ.μ., ενώ ο γνωστός αέρας που δινόταν παλαιά έχει βέβαια εξαφανιστεί. Η νέα εικόνα της περιοχής και τα καινούργια καταστήματα με έμφαση στην εστίαση και την περιποίηση της γυναίκας είναι πειράματα, σύμφωνα με τον εκτιμητή, και φαίνονται πολλά σε σχέση με αυτά που μπορεί να απορροφήσει η αγορά αλλά ο καιρός θα δείξει ποιοι θα επιβιώσουν.
Φούρνοι και σουβλάκια


Την αντικατάσταση καταστημάτων ένδυσης με φούρνους, καφέ στο Κολωνάκι επεσήμανε και ο κ. Βασίλης Ευαγγέλου, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας με είδη ζαχαροπλαστικής και αρτοποιήματα Απολλώνιον, η οποία απέκτησε κατάστημα στην πλατεία Κολωνακίου πριν από δύο χρόνια. «Το κατάστημα στο Κολωνάκι άνοιξε σε χώρο όπου υπήρχε κατάστημα παπουτσιών. Είναι γεγονός ότι παρατηρείται έντονη τάση για αντικατάσταση μαγαζιών ρουχισμού με αντίστοιχα εστίασης. Η τάση αυτή εντείνεται εν μέσω οικονομικής κρίσης» ανέφερε ο ίδιος, ενώ πρόσθεσε ότι η «η τάση του κλάδου αρτοποιημάτων είναι ανοδική και αποτυπώνεται και στον αριθμό αντίστοιχων καταστημάτων που έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια. Βασικός εν τούτοις παράγοντας για τη βιωσιμότητά τους είναι η σχέση ποιότητας – τιμής. Δεδομένης της μεγάλης πλέον προσφοράς, οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν τα καταστήματα εκείνα που τους προσφέρουν ποιότητα προϊόντων που συνάδουν με τις τιμές τους».
Εκτός από φούρνους, οι Ελληνες επιλέγουν να ανοίξουν τελευταία και σουβλατζίδικα και δη στο Κολωνάκι, το οποίο τείνει να χάσει τη λάμψη του και δρόμοι με καταστήματα με ρούχα και παπούτσια έχουν μεταμορφωθεί σε ένα μαζικό χώρο εστίασης, όπως η Τσακάλωφ. Σε αυτό τον δρόμο πριν από την κρίση άνοιξε και το σουβλατζίδικο «Ντερλικατέσεν».
Αυτό ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες στο Κολωνάκι, όπως ανέφερε ο υπεύθυνος του καταστήματος κ. Περικλής Αθανασιάδης, πιστεύοντας ότι το φθηνό φαγητό ποτέ δεν πεθαίνει με αποτέλεσμα η Αθήνα να έχει γεμίσει με ψητοπωλεία, τα οποία όμως δεν πρόκειται να αντέξουν όλα.

Περιποίηση νυχιών σε κάθε στενό


Ενας άλλος τομέας που ανθεί τα τελευταία δύο χρόνια στο Κολωνάκι είναι τα καταστήματα περιποίησης νυχιών και μαλλιών, καθώς έχουν ανοίξει 20-25. Η μείωση τιμών των ενοικίων στην περιοχή και η σχετικά φθηνή και εύκολη επένδυση οδήγησαν πολλούς στη λύση του σπα για νύχια και μαλλιά, όπως τόνισε η κυρία Βάσω Πανοπούλου, ιδιοκτήτρια του Bianco Nero, κατάστημα για μανικιούρ, πεντικιούρ και νύχια το οποίο άνοιξε πέρυσι, στην Ηροδότου. Σύμφωνα με την ίδια, με 50.000 ευρώ μπορεί κάποιος να ανοίξει ένα σχετικό κατάστημα, το οποίο προσφέρει υπηρεσίες με πολύ οικονομικές τιμές, όπως 25 ευρώ για μανικιούρ-πεντικιούρ, με στόχο να προσελκύσει πελάτες. Βέβαια, όπως προσθέτει ο κ. Χρήστος Σταθάτος, ιδιοκτήτης του καταστήματος περιποίησης νυχιών και μαλλιών Chez Beaute στην Ηρακλείτου, λίγοι θα επιβιώσουν, καθώς η αγορά γέμισε αεριτζήδες. Χαρακτηριστικό της πτώσης ενοικίων στην περιοχή, όπως δήλωσε ο ίδιος, είναι ότι πριν από δύο χρόνια έδινε 2.600 ευρώ ενοίκιο και σήμερα έπεσε στα 1.300 ευρώ.
Ξηροί καρποί και καραμέλες


Βήμα για να επεκταθεί αποτέλεσαν η κρίση και η πτώση τιμών στα ενοίκια, όπως ανέφερε ο κ. Βασίλης Κοντόπουλος, πρόεδρος της εταιρείας ξηρών καρπών Carpo, όπου απέκτησε κατάστημα στο Κολωνάκι τα τελευταία χρόνια. «Το 2011 τα ενοίκια καταστημάτων είχαν πέσει αρκετά στο Κολωνάκι, οπότε μπορέσαμε να βρούμε ένα σημείο πώλησης σε μια πολύ καλή τοποθεσία, αποκτώντας το πρώτο Carpo» επεσήμανε ο ίδιος. Ενα καινούργιο κατάστημα που ξεφεύγει από τις συνηθισμένες προτάσεις και απέκτησε παρουσία στη συγκεκριμένη περιοχή και δη στην Τσακάλωφ είναι το Soocre που παράγει και εμπορεύεται χειροποίητες καραμέλες. Πριν από δύο μήνες, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του καταστήματος κ. Γιώργο Πολυχρονίου, το Soocre κατάφερε και άνοιξε δίπλα στην ιστορική καφετέρια Dacappo, καθώς η εταιρεία ήθελε να αναπτυχθεί σε ένα κεντρικό σημείο.
Ενα καινούργιο εγχείρημα στο Κολωνάκι αποτελεί και το πενταώροφο κτίριο που δημιούργησε η εταιρεία φυτικών καλλυντικών Apivita, στη Σόλωνος, τον Νοέμβριο του 2013. Πρόκειται για ένα κτίριο που φιλοξενεί κατάστημα με φυτικά καλλυντικά, κομμωτήριο, σπα, βιβλιοθήκη και καφετέρια με φυτικά προϊόντα Apivita. Οπως τόνισε η κυρία Νίκη Κουτσιανά, πρόεδρος της εταιρείας, «θέλαμε να δείξουμε ολοκληρωμένα τη φιλοσοφία της εταιρείας μας, γι’ αυτό και αποκτήσαμε αυτό τον νέο χώρο. Ενδεχομένως πριν από την κρίση να μην μπορούσαμε να μισθώσουμε ένα τόσο μεγάλο κτίριο στην καρδιά του Κολωνακίου για να εκπληρώσουμε το όνειρό μας».
Υφυπουργός επιχειρηματίας


Στον επιχειρηματικό κόσμο και δη του Κολωνακίου διείσδυσε πρόσφατα και η πρώην υφυπουργός Παιδείας κυρία Ελένη Κούρκουλα, η οποία άνοιξε κατάστημα εδώ και ένα μήνα στην Τσακάλωφ που ονομάζεται «Oti» και πουλάει από είδη σπιτιού ως κοσμήματα σε πολύ οικονομικές τιμές. Η ανομοιότητα των προϊόντων της, σύμφωνα με την ίδια, εξηγείται καθώς «ταξιδεύει στο εξωτερικό, βρίσκει φθηνά στοκ και ό,τι θεωρεί ότι είναι ελκυστικό, το παρουσιάζει στο νέο κατάστημα του Κολωνακίου». Η κρίση την ευνόησε για να νοικιάσει κατάστημα στη συγκεκριμένη περιοχή, ενώ όπως τόνισε θεωρεί ότι ακόμη και τώρα οι μισθώσεις είναι υψηλές και υπάρχουν περιθώρια πτώσης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk