7,8 δισ. ευρώ ήταν το κόστος περίθαλψης των εξαρτημένων από το αλκοόλ ατόμων στην ΕΕ το έτος 2012, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη ανασκόπησης.
68 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι το έμμεσο κόστος της εξάρτησης (απώλεια εργάσιμων ωρών και γενικότερα κατασπατάληση ανθρώπινου δυναμικού).
6 ποτήρια κρασί για τους άνδρες και 4 για τις γυναίκες σε ημερήσια βάση θεωρούνται από τον ΠΟΥ επιβλαβής κατανάλωση αλκοόλ που οδηγεί βαθμηδόν σε εξάρτηση.
Κολύμπι χωρίς τσούχτρες;
Τον κύκλο ζωής της μέδουσας Aurelia aurita μελέτησαν ιάπωνες ερευνητές του Ινστιτούτου Okinawa προκειμένου να διαλευκάνουν το μυστήριο της μεταμόρφωσής τους από μη μετακινούμενους και ασεξουαλικούς πολύποδες στους κολυμβητές που μας ταλαιπωρούν όταν κολυμπάμε. Οπως αναφέρουν σε άρθρο τους στο τελευταίο τεύχος της επιθεώρησης «Current Biology», οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κρύο του χειμώνα προάγει στους πολύποδες την παραγωγή μιας ορμόνης που ευθύνεται για τη μεταμόρφωσή τους σε μέδουσες. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η διαδικασία διαρκεί αρκετές εβδομάδες, αλλά οι ερευνητές πέτυχαν την μεταμόρφωση σε 24 ώρες απελευθερώνοντας ικανές ποσότητες της εν λόγω ορμόνης. Σύμφωνα με το άρθρο τους θα μπορούσε κανείς να κάνει το ίδιο σε περιορισμένης έκτασης κόλπους: να προκαλέσει δηλαδή τη «γέννηση» των μεδουσών στα μέσα του χειμώνα, έτσι ώστε να μην υπάρχουν πια όταν αρχίζει η κολυμβητική περίοδος.
Χαζή ερώτηση
Μπορούν τα γλυκά να μας σώσουν από την τερηδόνα;

Κι όμως, μπορούν! Φυσικά όχι οποιοδήποτε γλυκό, αλλά κάποιες καραμέλες ειδικά σχεδιασμένες από μια γερμανική εταιρεία για την προστασία των παιδικών δοντιών. Οι καραμέλες αυτές μοιάζουν με εκείνες τις σκληρές με γεύσεις φρούτων που θυμόμαστε όλοι από τα παιδικά μας χρόνια, αλλά οι ομοιότητές τους σταματούν εδώ: καθώς τα παιδιά γλείφουν τις προστατευτικές καραμέλες στο σάλιο τους απευλευθερώνονται φιλικά προβιοτικά βακτήρια (ξαδέλφια με εκείνα που βρίσκονται στο ζωντανό γιαούρτι). Σύμφωνα με την εταιρεία παραγωγής των καραμελών, η δράση των προβιοτικών βακτηρίων στην προκειμένη περίπτωση συνίσταται στην προσκόλλησή τους στα βλαβερά βακτήρια που προκαλούν την τερηδόνα. Ετσι τα κακά βακτήρια χάνουν την ικανότητά τους να προσκολλώνται στα δόντια και να αρχίζουν το έργο τους. Οι καραμέλες προς το παρόν δοκιμάζονται και αναμένεται να κυκλοφορήσουν σε ένα-δύο χρόνια.