Επέκταση στο εξωτερικό και αύξηση εξαγωγών έφερε μεταξύ άλλων η κρίση στην Ελλάδα, καθώς οι εταιρείες έπρεπε να δραστηριοποιηθούν πιο έντονα εκτός συνόρων για να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν. Μάλιστα πολλές εταιρείες δημιούργησαν πρωτότυπες ιδέες και προϊόντα μοναδικά, όπως καλλυντικά, παπούτσια και αναψυκτικά.
Οσον αφορά τις εξαγωγές, σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Εμπορίου του ΕΒΕΠ (Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά), έχει παρατηρηθεί ισχυρή τόνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας. Αναλυτικότερα, ενώ το έτος 2012 εκδόθηκαν 1.688 πιστοποιητικά καταγωγής, το έτος 2013 εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2.200, αύξηση της τάξεως του 30%. Οι χώρες στις οποίες εξήχθησαν τα μεγαλύτερα ποσά από τις σπουδαιότερεςεξαγωγικές επιχειρήσεις-μέλη του ΕΒΕΠ είναι: Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ, Κατάρ, Ιράκ, αφρικανικές χώρες (Αλγερία, Λιβύη, Τυνησία), Ρωσία, Βιετνάμ, Κίνα, Αίγυπτος, Τουρκία, Ουκρανία και Ινδία.
Τα κυριότερα εξαγόμενα προϊόντα είναι: τρόφιμα-ποτά (κυρίως ελαιόλαδο και ζαχαρώδη προϊόντα), δομικά υλικά, χημικά-φαρμακευτικά προϊόντα και καλλυντικά, ρητίνες, σχοινιά ναυτιλίας, λιπαντικά-πετρελαιοειδή, μεταλλικά προϊόντα, κατασκευές και εξοπλισμός πλοίων.
Τα ελληνικά καλλυντικά από λάδι, μέλι, κρόκο Κοζάνης και άλλα βότανα κατακτούν τις διεθνείς αγορές και προσφέρουν κέρδη στους επενδυτές. Ηδη μερικές από τις πλέον γνωστές μάρκες φυτικών καλλυντικών στον κόσμο είναι ελληνικές, όπως η μάρκα Κορρές, η οποία διαθέτει περισσότερα από 400 φυσικά πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα που ταξιδεύουν τα ελληνικά βότανα σε 30 χώρες διεθνώς με παρουσία σε περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης, όπως Αμερική, Γερμανία, Ρωσία, Αγγλία, Γαλλία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Ισπανία, Βέλγιο, Ελβετία, Αυστρία, Ολλανδία, Φινλανδία, Τσεχία, Λετονία, Πολωνία, Σιγκαπούρη, Κορέα, Ιαπωνία, Κίνα, Αυστραλία και Καναδάς. Παρά την κρίση, το πρώτο εξάμηνο του 2013 η εταιρεία εμφάνισε αύξηση του μεριδίου αγοράς, αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων, θετικές ταμειακές ροές και ενδυνάμωση της παρουσίας στις αγορές προτεραιότητας του εξωτερικού.
Μια άλλη εταιρεία που εμφανίζει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα είναι η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ, η οποία στοχεύει στη διεύρυνση των εξαγωγών. Η Λουξ πραγματοποιεί ήδη εξαγωγές σε Αγγλία, Ιταλία, Γερμανία, Κύπρο, Αλβανία, Ελβετία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά, Κίνα και Ισραήλ.Παράλληλα η διοίκηση της εταιρείας συζητεί για τη διείσδυσή της στην αγορά των Αραβικών Εμιράτων, της Ν. Αφρικής, της Ταϊβάν και της Σαουδικής Αραβίας. Στόχος της Λουξ για την προσεχή πενταετία είναι οι εξαγωγές να αποτελούν το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρίας, αφού νέα καινοτόμα προϊόντα αλλά και σημαντικές εμπορικές συνεργασίες θα αποτελούν τον μοχλό ώθησης προκειμένου να υλοποιηθεί ο συγκεκριμένος στόχος.
Βέβαια υπάρχουν και εταιρείες οι οποίες έχουν δημιουργηθεί για να είναι κυρίως εξαγωγικές. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει η ελληνική εταιρεία υποδημάτων Ancient Greek Sandals, η οποία εξάγει κατά 99% τα προϊόντα της. Η Ancient Greek Sandals ιδρύθηκε το 2011 από τον Νικόλα Μίνογλου και τη Χριστίνα Μαρτίνη, νέους επιχειρηματίες με εμπειρία από το εξωτερικό και με όραμα να εξάγουν υψηλής ποιότητας και αισθητικής χειροποίητα δερμάτινα σανδάλια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή διατίθενται σε πάνω από 40 χώρες και 250 σημεία πώλησης, όπως στα Selfridges, Matches και Joseph στο Λονδίνο, Le Bon Marche, Colette και Merci στο Παρίσι, Banner στο Μιλάνο, Theresa στο Μόναχο, Bergdorf Goodman και Barneys στη Νέα Υόρκη, Webster στο Μαϊάμι, Maxfield στο Λος Αντζελες, Holt Renfrew στον Καναδά, Boutique One στο Ντουμπάι, Club 21 στη Σιγκαπούρη και Ron Herman στην Ιαπωνία.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 30 Δεκεμβρίου 2013

HeliosPlus