Βόλτα με αερόστατο και οδήγηση ελικοπτέρου ή Ferrari αποτελούν μερικές από τις πιο περιζήτητες υπηρεσίες των διαδικτυακών εταιρειών που προσφέρουν άυλα δώρα και αποτελούν τη νέα εποχή των δώρων στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα, όπου το e-commerce παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Πρόκειται για καινοτόμες εταιρείες που προσφέρουν πρωτότυπα δώρα σε όσους θέλουν να ξεφύγουν από τα καθιερωμένα, ειδικά τώρα που πλησιάζουν οι χριστουγεννιάτικες γιορτές. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να ζητήσετε σε γνωστούς σας να σας κάνουν δώρο από το Ιnternet συγκεντρώνοντας όλοι μαζί χρήματα, μια φρέσκια ιδέα που λειτουργεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως, σαν τη λίστα του γάμου, και είναι μια πρακτική και ιδανική λύση, ειδικά κατά την περίοδο λιτότητας που διανύει η Ελλάδα.

Προπληρωμένα


Πρωτοπόρος στα άυλα δώρα στην Ελλάδα είναι ο επιχειρηματίας κ. Αγγελος Χριστοφόρου, αφού είναι ο πρώτος που δημιούργησε στην Ελλάδα την ιστοσελίδα baladeur.gr, το 2005, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άυλα δώρα ή αλλιώς δώρα εμπειρίας, όπως ιδιωτική πτήση με αεροπλάνο, χαλάρωση σε σπα κτλ. Η ιδέα υπήρχε στο εξωτερικό από πολύ παλιά, ενώ στην Αγγλία αυτή η υπηρεσία έχει ζήτηση πριν από την εμφάνιση του Ιnternet με τη μορφή καταλόγου.
Τα άυλα δώρα, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης και εμπνευστής του σάιτ Βaladeur, είναι δώρα εμπειρίας, όπως μια βόλτα με αερόστατο, που έχει και τη μεγαλύτερη ζήτηση, οδήγηση Ferrari, ελικοπτέρου και αεροπλάνου, χαλάρωση σε σπα, ορειβασία, ιππασία κτλ., τα οποία μπορεί κάποιος να επιλέξει από την ιστοσελίδα και να τα προσφέρει με τη μορφή κουπονιού προπληρωμένων υπηρεσιών.
Αυτά τα δώρα εμπειρίας, συνεχίζει ο ίδιος επιχειρηματίας, κοστίζουν από 5 ευρώ και ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ και είναι ιδανικά για κάθε περίσταση (για Χριστούγεννα, επετείους, γενέθλια, ονομαστικές γιορτές, δώρο της παρέας, γάμους, συνεργάτες, εταιρείες, φίλους, οικογένεια) και για όλες τις ηλικίες.
Σήμερα το Βaladeur, συνεχίζει ο ίδιος, έχει 50.000-60.000 επισκέπτες τον μήνα, η μέση τιμή για αγορά δώρου αγγίζει τα 50 ευρώ, ενώ προ κρίσης έφτανε τα 300 ευρώ και οι μαζικοί πελάτες είναι από 25 ως 40 ετών. Η κρίση, πάντως, σύμφωνα με τον ίδιο, «επηρέασε και τη δική μας εταιρεία, αλλά η πρωτοτυπία της τη σώζει, καθώς είναι δύσκολο να στήσεις μια τέτοιου είδους επιχείρηση».
Μερικές από τις συνεργασίες στις οποίες έχει προχωρήσει το Βaladeur είναι οι εταιρείες Mamidakis Hotels, Adventure Park, Hyatt Regency, Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, King George, Beer Academy, Eurobank, in.gr, Allou Fun Park κ.ά.
Παρόμοιες υπηρεσίες και δώρα-εμπειρίες μπορούν οι καταναλωτές να βρουν και στο days4u.gr, ιστοσελίδα που δημιούργησε το 2007 η κυρία Κατερίνα Καραγιάννη. Τα δώρα που επιλέγουν πλέον οι καταναλωτές, όπως ανέφερε η κυρία Κατερίνα Καραγιάννη, «είναι πιο οικονομικά, αφού η κρίση χτύπησε και τον δικό μας κλάδο, αλλά η άνοδος του e-commerce εξισορρόπησε την αγορά».

Μαζική προσφορά


Μία ακόμη πρωτότυπη ιδέα για δώρα και μάλιστα μοναδική στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως κυκλοφορεί στην ιστοσελίδα supergiftme.gr, στην οποία μπορείτε να καλέσετε τους κοντινούς σας αγαπημένους ανθρώπους να σας κάνουν δώρο. To supergiftme είναι μια online πλατφόρμα για δώρα, η οποία συνεργάζεται με πολλές εταιρείες με ηλεκτρονικά, παιχνίδια, ρούχα, αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία, σπα, ποδήλατα κτλ. Οι καταναλωτές μπορούν να καλέσουν φίλους στο Facebook ή μέσω e-mail και να τους ζητήσουν να συμβάλουν για την αγορά του δώρου τους.
Σύμφωνα με τον κ. Σπύρο Πολυκανδριώτη, έναν από τους μετόχους της εταιρείας, η ιστοσελίδα λειτουργεί κάπως σαν τη λίστα γάμου, οπότε αν θέλει κάποιος να πάρει δώρο π.χ. σε ένα νεογέννητο, σε μια βάπτιση ή σε γενέθλια μπορεί να πάρει κάτι πιο πρακτικό αν γνωρίζει την επιθυμία του εορτάζοντος. Η ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2013 και η ιδέα ανήκει στον ιδρυτή και μέτοχο της εταιρείας κ. Αλέξη Βαλούρδο, έχει 4.000 χρήστες, έχει ήδη προσφέρει 300 δώρα και σκοπεύει να επεκταθεί και στο εξωτερικό. Η κρίση μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Πολυκανδριώτης, ωφελεί την εταιρεία, διότι οι καταναλωτές δεν διαθέτουν ή δεν έχουν πολλά χρήματα, οπότε η μαζική προσφορά δώρου είναι μια χρηστική λύση.
Αλλαγή τζίρου στα e-καταστήματα
Οι αγορές μέσω Ιnternet βρίσκονται ακόμη πίσω στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό αλλά εξελίσσονται. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ετήσιος τζίρος μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέρχεται σε 3,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 25% έναντι του 2012. Αυτό σημαίνει ότι και οι εταιρείες που πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα διαδικτυακά, όπως οι εταιρείες άυλων δώρων, εμφανίζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Επίσης η ίδια έρευνα επισημαίνει ότι το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (περίπου 2,2 εκατ.) έκανε τουλάχιστον μία αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας online. Παρ’ ότι η ηλεκτρονική λιανική κινήθηκε έντονα ανοδικά –συγκρινόμενη μάλιστα με την παραδοσιακή λιανική -, παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα 350 δισ. ευρώ, με το 70% των χρηστών Internet να αγοράζει online. Πάντως για τις εφετινές χριστουγεννιάτικες αγορές οι καταναλωτές στις ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, δήλωσαν ότι οι διαδικτυακές αναζητήσεις για προϊόντα παραμένουν μια ισχυρή τάση η οποία δηλώνεται από τρεις στους τέσσερις καταναλωτές. Περισσότερο από ποτέ οι διαδικτυακές αγορές είναι ο τρόπος αγοράς που επιλέγεται περισσότερο έτσι ώστε να γίνεται και αποταμίευση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ