Φρένο στην αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ

Η ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), όταν και εάν αυτή γίνει, θα προχωρήσει μονάχα αφότου ολοκληρωθεί ο εταιρικός μετασχηματισμός και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας.

Η ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ), όταν και εάν αυτή γίνει, θα προχωρήσει μονάχα αφότου ολοκληρωθεί ο εταιρικός μετασχηματισμός και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας. Αυτό ξεκαθάρισε τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης κατά τη διάρκεια παρέμβασής του σε εκδήλωση παρουσίασης της νέας στρατηγικής των ΕΛΤΑ για τη μετάβαση από το παραδοσιακό στο ψηφιακό ταχυδρομείο, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι το προσωπικό της εταιρείας θα εξαιρεθεί από την κινητικότητα.
«Τα ΕΛΤΑ έχουν μεταφερθεί με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων στο ΤΑΙΠΕΔ και υπάρχει διαδικασία ιδιωτικοποίησης σε εξέλιξη. Η γνώμη μου είναι ότι χρειάζεται πολλή προσοχή, μεγάλη προπαρασκευή και ωριμότητα για να φτάσουμε κάποια στιγμή στο στάδιο της αποκρατικοποίησης» είπε ο υπουργός Υποδομών.
«Η δική μου κατεύθυνση είναι να προβούμε σε όλες τις ενέργειες, προκειμένου να αναβαθμιστεί η εταιρεία, να αποκτήσει την αξία που απαιτείται προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσουμε τις διαδικασίες» τόνισε ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, συνέχισε, «δεν αφορά το άμεσο παρόν και μέλλον», όμως, «κινείται και προετοιμάζεται με μία σειρά από διαδικασίες προπαρασκευής» υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και τόνισε ότι «έχουμε δρόμο μπροστά μας», ενώ παρατήρησε ότι «η μεγάλη προτεραιότητα δεν είναι η ιδιωτικοποίηση, αλλά η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάκτηση της αξίας της εταιρίας».
Ο κ. Χρυσοχοΐδης σημείωσε ότι η εταιρεία «θα απογειωθεί» και υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να υπάρξει καμία κινητικότητα στον χώρο των ΕΛΤΑ ούτε καμία διαδικασία αντίστοιχη με αυτά στις οποίες υπόκεινται άλλες εταιρείες».
Ο υπουργός Υποδομών εξέφρασε τα συγχαρητήριά του στη διοίκηση και τους εργαζομένους των ΕΛΤΑ για την πρόοδο της διαδικασίας εταιρικού μετασχηματισμού και την εξυγίανση της εταιρείας, η οποία ναι μεν «διαθέτει τεχνογνωσία και εμπειρία, από την άλλη πλευρά όμως, όπως είπε, «βούλιαξε και αυτή μέσα στην ακινησία που μας διάκρινε για πολλά χρόνια».
Επίσης, τόνισε ότι στον τομέα της Ψηφιακής Σύγκλισης υπάρχει «πραγματικά μεγάλη υστέρηση και χρειάζεται να κάνουμε πολλά βήματα» για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, χάριν της διευκόλυνσης των πολιτών και της επιχειρηματικότητας.
Από ΕΛΤΑ σε e-ΛΤΑ
Νωρίτερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κωστής Μελαχροινός παρουσίασε τη μετάβαση των ΕΛΤΑ από το φυσικό στο ψηφιακό ταχυδρομείο. Μερικά από αυτά τα βήματα περιλαμβάνουν το ηλεκτρονικό γραμματόσημο, που περιλαμβάνει κώδικα QRC, ασφαλές ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μεταφορά μεγάλων ψηφιακών δεδομένων, ηλεκτρονική γραμματοθυρίδα, ψηφιακή πιστοποίηση και υπογραφή κτλ.
«Αυτό το σύνολο, σε συνδυασμό με οργανωτικές μεταβολές και επιχειρησιακό σχεδιασμό, θα μας πάει στην επόμενη ημέρα» σημείωσε ο κ. Μελαχροινός. Ακόμη, τόνισε ότι το ωράριο διευρύνεται και τα μεγάλα καταστήματα των ΕΛΤΑ περνούν σύντομα σε ολοήμερα λειτουργία.
«Έχει νόημα να δει κανείς τη μετάβαση όχι ως μία ξεκομμένη τεχνολογική παρέμβαση, διότι η καινοτομία συνδυάζεται με το σύνολο της λειτουργίας των ταχυδρομείων» είπε. Αυτή η μετάβαση «προϋποθέτει οργανωτικές μεταβολές, συνολική αναδιοργάνωση και επιχειρησιακό σχεδιασμό που αναθεωρείται με βάση τις συνθήκες που διαμορφώνονται» πρόσθεσε.
Επίσης, ο κ. Μελαχροινός σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν εντάξει μία σειρά δράσεις για αυτή τη διαδικασία της ψηφιακής μετάβασης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση», συνολικού προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Αυτά περιλαμβάνουν την αυτοματοποίηση του δικτύου, την παρακολούθηση και ιχνηλασιμότητα των ταχυδρομικών αντικειμένων, την μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων και την αυτοματοποίηση της παραλαβής.
Στο μεταξύ, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κ. Μενέλαος Δασκαλάκης σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ λειτουργούν πλέον σε καθεστώς απελευθερωμένης αγοράς, κάτι που αποτελεί μία άσκηση «με ενδιαφέρον και μεγάλες δυσκολίες». «Η πολιτεία παρακολουθεί από κοντά και λαμβάνει τα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας» είπε και συμπλήρωσε ότι «θα κριθούμε από τα πραγματικά αποτελέσματα».
Παρών στην εκδήλωση ήταν και ο κ. Μάρτ Κίπερ από τον ολλανδικό οίκο Royal Joh. Enschede, που επιμελήθηκε τα νέα, ψηφιακά γραμματόσημα. Πρόκειται για εταιρεία που ιδρύθηκε το 1703 και παράγει γραμματόσημα εδώ και 150 χρόνια.
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk