Σκλάβοι, Χόμπιτ και σταθερή «Μικρά Αγγλία»

Ο λόγος που δύο μόνο νέες ταινίες κυκλοφορούν από σήμερα στις αίθουσες οφείλεται στο ότι από την περασμένη Πέμπτη «ταξιδεύει» με μεγάλη επιτυχία η τελευταία ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία».

Ο λόγος που δύο μόνο νέες ταινίες κυκλοφορούν από σήμερα στις αίθουσες οφείλεται στο ότι από την περασμένη Πέμπτη «ταξιδεύει» με μεγάλη επιτυχία η τελευταία ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία». Περισσότεροι από 60.000 θεατές την είδαν μέσα στο πρώτο τετραήμερο προβολής της και η πορεία της είναι ασφαλώς ανοδική, όπως πληροφορεί η εταιρεία διανομής Feelgood Entertainment που έχει την εκμετάλλευσή της. Δικαίως βέβαια, γιατί η κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου μπεστ σέλερ της Ιωάννας Καρυστιάνη, παρά το στενάχωρο θέμα του «καταραμένου έρωτα» με το οποίο καταπιάνεται, μπορεί να λειτουργήσει ως κινηματογραφικό αντίδοτο στη γενική κατήφεια της εποχής μας.
Οι δύο νέες ταινίες είναι το τρισδιάστατο «Χόμπιτ: Η ερημιά του Νιοσφίτη» («The Hobbit: The Desolation of Smaug», ΗΠΑ / Νέα Ζηλανδία) του Πίτερ Τζάκσον και το «12 χρόνια σκλάβος» («12 years a slave», ΗΠΑ, 2013) του Στιβ Μακ Κουίν, μια ταινία που πλέον είναι βέβαιον ότι θα διεκδικήσει πολλές υποψηφιότητες στα προσεχή Οσκαρ.
Η εποχή της δουλείας


Από τις δύο ξεχωρίζει αμέσως το «12 χρόνια σκλάβος». Τρίτη δημιουργία του βρετανού πολυτάλαντου καλλιτέχνη Στιβ Μακ Κουίν, σκηνοθέτη του «Hunger» και του «Shame», μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τις σελίδες του αυτοβιογραφικού ομότιτλου μυθιστορήματος του Σόλομον Νόρθρουπ (1808-1863). Πρόκειται για έναν μαύρο σκλάβο (ο Τσιγουετέλ Ετζιοφόρ στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του) ο οποίος δεινοπάθησε από τον ρατσισμό των λευκών αλλά τελικά κατάφερε να μη χάσει την αξιοπρέπειά του παραμένοντας στο ύψος του, ιδίως μπροστά σε έναν εξαιρετικά σκληρό «ιδιοκτήτη», τον οποίο υποδύεται σε μια ερμηνεία ανάμεσα στον τρόμο και στη γελοιότητα (του χαρακτήρα του) ο ηθοποιός-φετίχ του Μακ Κουίν Μάικλ Φασμπέντερ.
Το ενδιαφέρον της ταινίας βρίσκεται στο ότι ο Νόρθρουπ ήταν ήδη ελεύθερος προτού γίνει σκλάβος. Οικογενειάρχης, καλλιεργημένος και δεινός βιολιστής, εργαζόταν ως μουσικός στον αμερικανικό Βορρά καταλήγοντας σκλάβος στον Νότο έχοντας πέσει θύμα απαγωγής. Ενδεχομένως η ταινία να μην έχει κάτι συνταρακτικά καινούργιο να πει επί του φυλετικού ρατσισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεχωρίζει όμως για την εικαστική ματιά ενός ευφάνταστου σκηνοθέτη, ο οποίος οργανώνει κάδρα υψηλής αισθητικής που απλώς χαίρεσαι να κοιτάζεις. Στο πλούσιο καστ της θα βρούμε επίσης τον Μπραντ Πιτ, τον Πολ Τζιαμάτι αλλά και τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς «Sherlock».
Περιπέτειες στη Μέση Γη


Το «Χόμπιτ: Η ερημιά του Νιοσφίτη» δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελεί το δεύτερο μέρος της κινηματογραφικής τριλογίας του Πίτερ Τζάκσον που βασίζεται στο μυθιστόρημα «Χόμπιτ» του Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν, το οποίο προηγήθηκε του «Αρχοντα των δαχτυλιδιών» (που έγινε τριλογία και πάλι από τον Τζάκσον). Χορταστικό παραμύθι με τα όλα του, η ταινία μάς ταξιδεύει για μία ακόμη φορά στη Μέση Γη μιας ακαθόριστης εποχής καταγράφοντας την οδύσσεια μιας ομάδας ατρόμητων νάνων που με τη βοήθεια ενός Χόμπιτ, του Μπίλμπο (Μάρτιν Φρίμαν), και του μάγου Γκάνταλφ (Ιαν Μακ Κέλεν) προσπαθούν να ξεπεράσουν ατελείωτα εμπόδια προκειμένου να ξαναβρεθούν στον τόπο τους.
Οι τεράστιες αράχνες και οι κακομούτσουνοι Ορκ ανήκουν σε αυτά τα εμπόδια, αλλά το πιο βίαιο και το πιο έξυπνο είναι ο Νιοσφίτης του τίτλου, ένας τεράστιος δράκος που φτύνει φωτιές και που σαν μια άλλη τρόικα φυλάσσει έναν αμύθητης αξίας θησαυρό σε χρυσό. Θα μπορέσουν οι νάνοι με τη βοήθεια του Χόμπιτ και του μάγου Γκάνταλφ να τον ξεγελάσουν;
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 11 Δεκεμβρίου 2013

HeliosPlus

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk