Βαρβιτσιώτης:Αδικημένοι οι κάτοικοι των νησιών στο βόρειο Αιγαίο

«Προσπαθούμε μέσα από μία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου με διακοπή των πολυετών συμβάσεων να εξυπηρετήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα μπορούμε». Αυτά επισημαίνει μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ ερωτηθείς για τα παράπονα των νησιωτών σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά.
Ο υπουργός αναφερόμενος στον Αργοσαρωνικό ανέφερε ότι είναι ελεύθερη η δρομολόγηση, ενώ ούτως ή άλλως, εξυπηρετείται και από τις χερσαίες συγκοινωνίες. «Για να φθάσεις στον Πόρο δεν χρειάζεσαι μόνο καράβι αλλά πας και με αυτοκίνητο όπως και στις Σπέτσες αλλά και στην Ύδρα. Δεν μπορούμε να μπούμε σε μια λογική επιδοτήσεων και στον Αργοσαρωνικό, θα ήταν παράλογο».
Για τα προβλήματα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών στο βόρειο Αιγαίο ο κ. Βαρβιτσιώτης σημειώνει πως οι κάτοικοι εκεί «είναι πράγματι αδικημένοι. Σήμερα ο κρατικός προϋπολογισμός βάζει κοντά στα 40 εκατ. ευρώ για την επιδότηση του ακτοπλοϊκού δικτύου των 1,6 εκατ. νησιωτών, όταν αντίστοιχα τα ποσά στις αστικές συγκοινωνίες είναι υπερδεκαπλάσια… Σέβομαι και τιμώ την αγωνία των νησιωτών του βορείου Αιγαίου και σε πολλά από αυτά που λένε έχουν απόλυτο δίκιο».
Σε ερώτηση για τις αναφορές του ΣΥΡΙΖΑ ότι ο κλάδος της ναυτιλίας καταρρέει και διαρκώς φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, ενώ σημειώνεται σημαντική πτώση και στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι «υπάρχει πτώση στην εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος, διότι έχουν πέσει δραματικά οι ναύλοι τα τελευταία χρόνια καθώς και οι τιμές και οι αξίες των πλοίων».
Πρόσθεσε ακόμη ότι «δεν φεύγουν πλοία από την ελληνική σημαία, αντιθέτως ο αριθμός των πλοίων παραμένει ο ίδιος και σταθερός τα τελευταία χρόνια με ελάχιστες διακυμάνσεις. Αυτό που αυξάνει κάθε χρόνο είναι το τονάζ δηλαδή το μέγεθος των πλοίων. Αυτό που κάνει ακόμα καλύτερη την ελληνική ναυτιλία είναι ότι μειώνεται ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων καθώς έχουμε καινούργια και μεγαλύτερα που μπαίνουν στην ελληνική σημαία και αποχωρούν τα παλαιότερα και μικρότερα».
Ο υπουργός Ναυτιλίας επεσήμανε επιπλέον για το θέμα των εφοπλιστών ότι «η πλοιοκτησία δεν έχει μείνει εκτός φορολογίας. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει φορολόγηση και στα πλοία υπό ξένη σημαία που διαχειρίζονται στην Ελλάδα. Και με την οικειοθελή συνεισφορά οι Έλληνες πλοιοκτήτες αποφάσισαν για την επόμενη τριετία να καταβάλλουν διπλάσιο φόρο επί του τονάζ που καταβάλλουν. Σαφέστατα τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει το φορολογικό καθεστώς το ναυτικών, ωστόσο στη συγκεκριμένη συγκυρία δεν υπάρχουν δυνατότητες για φορολογικές ελαφρύνσεις».
Και πρόσθεσε ότι «ως υπουργείο Ναυτιλίας ωστόσο έχουμε ένα προβληματισμό για τη φορολόγηση των ελλήνων ναυτικών, καθώς αυτό οδηγεί πολλούς να μην επιλέγουν ελληνικά πλοία να ναυτολογηθούν αλλά να μπαίνουν σε ξένα προκειμένου να μην πληρώνουμε το φόρο».
Επίσης σχετικά με τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας σε περίπτωση παρατεταμένης απεργιακής κινητοποίησης των ναυτικών σημείωσε «πρώτα από όλα, δεν είναι απεργοσπαστική διάταξη. Έχει σχέση με την κάλυψη των επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, που μπορούν να προκληθούν από οποιονδήποτε λόγο. Δεν έχει σήμερα η πολιτεία και το υπουργείο Ναυτιλίας στα χέρια, ένα εργαλείο μέσα από το οποίο να μπορεί να εξασφαλίζει αυτόν που κατοικεί στο νησί».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε πως θα προχωρήσει σε επαναδιατύπωση της διάταξης «ακριβώς για να δείξω κάτω υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποιους όρους θα μπορούσε το ελληνικό δημόσιο, βάζοντας χρήματα και μισθώνοντας πλοίο να εξυπηρετήσει επείγουσες και ζωτικές για ένα νησί ανάγκες. Κάποιο από τα ενεργά πλοία θα επιτάσσεται και θα αποζημιώνεται προκειμένου να κάνει κάποιο δρομολόγιο. Είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, όπως είναι σεβαστό και το δικαίωμα της ελεύθερης και απρόσκοπτης επικοινωνίας των νησιών. Τα δύο δικαιώματα δεν μπορούν να αντικρούονται».

Επίσης σχετικά με τις ερασιτεχνικές άδειας αλιείας απάντησε πως «σκοπεύω να προχωρήσω με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής στην πλήρη κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας. Θα καταργήσουμε όλες τις ερασιτεχνικές άδειες αλιείας. Είτε αφορούν το σκάφος είτε αφορούν τον ιδιώτη. Προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε το θέμα των εσόδων που ουσιαστικά κατευθύνονται στο ΝΑΤ και στα ταμεία. Περίπου 83.000 άτομα κάθε χρόνο ταλαιπωρούνται ενώ το συγκεκριμένο στο υπουργείο κοστίζει σε ανθρώπινο δυναμικό και περισσότερα λεφτά καθώς περίπου 180 άτομα σε όλη την Ελλάδα ασχολούνται με αυτό το πράγμα».


Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk