Εργάζεται σχεδόν 20 χρόνια στον κολοσσό Doĝuș και πλέον είναι μέλος του ΔΣ των Doĝuș Otomotiv και Doĝuș Oto και σύμβουλος του προέδρου Φερίτ Σαχένκ. Ο τουρκικός όμιλος είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμος πια στην Ελλάδα, μετά τις επενδύσεις του σε πέντε ελληνικές μαρίνες, τη συνεργασία του με τη Lamda Development και τη συμμετοχή του στον διαγωνισμό για την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης. Η Οζλέμ Ντενιζμέν δεν ήρθε για πρώτη φορά στην Αθήνα. Αυτή τη φορά όμως η αφορμή για τη συμμετοχή της στο TEDx της ελληνικής πρωτεύουσας έχει σχέση με τον άλλο της ρόλο, τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
«Γκουρού» της οικονομίας για τα νοικοκυριά της Τουρκίας, με τηλεοπτική εκπομπή για το θέμα, ηγείται μιας κοινωνικής πρωτοβουλίας που φιλοδοξεί να «εκπαιδεύσει» τους νέους και ιδιαίτερα τις γυναίκες στη διαχείριση των χρημάτων. «Give Women Credit» λέει στο «Βήμα» η κυρία Ντενιζμέν και τονίζει ότι η φράση έχει δύο αναγνώσεις. «Είναι μήνυμα για τις τράπεζες: “Δώστε πίστωση στις γυναίκες” αλλά και “Δείξτε εμπιστοσύνη στις γυναίκες”» εξηγεί. Ο πρώτος της σταθμός για να διαδώσει τα μήνυμα πέρα από τα σύνορα της πατρίδας της είναι η Ελλάδα.
Πτυχιούχος στη Βιομηχανική Διοίκηση από το Πανεπιστήμιο Cornell, με μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το MIT Sloan School of Management, η Οζλέμ Ντενιζμέν παράλληλα με τα καθήκοντά της στην Doĝuș γράφει βιβλία, αρθρογραφεί, ενώ παρουσιάζει τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την οικονομική διαχείριση.
Το «Para Durumu» («Οικονομική Κατάσταση») είναι η κοινωνική πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2010, μια πλατφόρμα πολυμέσων, η οποία απευθύνεται στο κοινό με σκοπό να αυξήσει τις γνώσεις των πολιτών στα οικονομικά της καθημερινότητας. Εναν χρόνο αργότερα το «Para Durumu» έλαβε ειδικό βραβείο ως το καλύτερο εθελοντικό εγχείρημα από τον οργανισμό Corporate Volunteer Association της Τουρκίας. Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε μια δράση για να διδάξει την έννοια της αποταμίευσης σε δεκάχρονα παιδιά, ενώ στις αρχές του 2013 ίδρυσε τον οργανισμό Financial Literacy and Inclusion Association (FODER) στον οποίο συμμετέχουν κορυφαίοι παράγοντες της οικονομικής ζωής της Τουρκίας.
«Χρειάζεται να μπουν περισσότερες γυναίκες στην οικονομία» λέει, επισημαίνοντας τον διαφορετικό τρόπο σκέψης των γυναικών. Οι γυναίκες σκέφτονται με έναν πιο ολοκληρωμένο τρόπο, τονίζει και επικαλείται άρθρο του «Harvard Business Review», με βάση το οποίο «με 50% λιγότερο κεφάλαιο οι γυναίκες μπορούν να φέρουν 20% περισσότερο αποτέλεσμα».
Ο κανόνας των δέκα δευτερολέπτων
- Τα μυστικά της Οζλέμ Ντενιζμέν για τη διαχείριση των χρημάτων βασίζονται στην αρχή «ξόδευε λιγότερα από όσα εισπράττεις» και, ειδικότερα για τις γυναίκες, στον «κανόνα των δέκα δευτερολέπτων».
- Οταν οι γυναίκες βλέπουν κάτι, σκέφτονται «αυτό πρέπει να το πάρω μαζί μου σπίτι», περιγράφει. Τότε «πρέπει να σκεφθούν για δέκα δευτερόλεπτα αν αυτό είναι επιθυμία ή ανάγκη», αν «θα πρέπει να χρεωθώ γι’ αυτό στην πιστωτική μου κάρτα» ή «Πόσες ώρες θα πρέπει να δουλεύω για αυτό; Πόσες φορές θα το χρησιμοποιήσω;».
- Αν από τις απαντήσεις δεν προκύπτει ανάγκη, τότε το αφήνουν. «Εκανα “δίαιτα ρούχων” για έναν μήνα, φορώντας έξι μόνο σύνολα. Δεν το παρατήρησε κανείς, ούτε ο άνδρας μου. Αλλωστε τα μάτια μας είναι το πιο πολύτιμο αξεσουάρ μας».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ



