Επαφές Μ. Βαρβιτσιώτη για επενδύσεις της Cosco και αποκρατικοποίηση ΟΛΠ

Στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και στην αποκρατικοποίηση του μεγάλου λιμανιού αναφέρθηκε στις επαφές που είχε στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και στην αποκρατικοποίηση του μεγάλου λιμανιού αναφέρθηκε στις επαφές που είχε την Πέμπτη, στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Βαρβιτσιώτης την Τετάρτη στο Κολέγιο των Επιτρόπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποστήριξε την επένδυση της Cosco και είπε ότι στόχος του υπουργείου για να επέλθει ανάπτυξη είναι η προσέλκυση ανάλογων επενδύσεων.
Την Πέμπτη είχε σημαντικές, όπως χαρακτηρίζονται, επαφές με Γενικές Διευθύνσης που είναι αρμόδιες για τις αποκρατικοποιήσεις και τις επενδύσεις. Ειδικότερα είχε συναντήσεις με τους επικεφαλείς των Γενικών Διεύθυνσεων Ανταγωνισμού, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εσωτερικής Αγοράς.
Κατά τις συναντήσεις αυτές υπήρχε ανταλλαγή απόψεων στο θέμα της επένδυσης της Cosco και της αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά που όπως τονίστηκε πρέπει να προχωρήσει άμεσα ενώ συμφωνήθηκε το θέμα της συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για τις περαιτέρω επενδύσεις να συζητηθεί σε τεχνικό επίπεδο.
Προτεραιότητες εν όψει της ελληνικής προεδρίας
Εν τω μεταξύ ο υπουργός Ναυτιλίας εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συνεδρίασε την Πέμπτη στις Βρυξέλλες.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε για τις προτεραιότητες του υπουργείου εν όψει της ελληνικής προεδρίας και αναφέρθηκε «στην ανάγκη συντεταγμένης ναυτιλιακής συγκοινωνιακής πολιτικής που θα δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης και αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».

Επιπλέον έδωσε έμφαση στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο και τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο διεθνές περιβάλλον, καθώς παρατηρείται φυγή ναυτιλιακών κεφαλαίων σε χώρες της Άπω Ανατολής.
«Στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ του ΙΜΟ και της ΕΕ. Πιστεύουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να ρυθμίζεται διεθνώς από τον Οργανισμό και όχι να αναλωνόμαστε σε περιφερειακές πολιτικές που δεν λαμβάνουν υπόψη την ομοιομορφία των κανόνων που ρυθμίζουν τη ναυτιλία» υπογράμμισε.
Επίσης έκανε αναφορά στην Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική και το πώς μπορεί να ενδυναμωθεί ακόμη περισσότερο. «Κεντρικός πυλώνας της πολιτικής αυτής», όπως τόνισε, «είναι η Γαλάζια Ανάπτυξη, η δημιουργία θέσεων εργασίας, δηλαδή, γύρω από το χώρο της ναυτιλίας και η συμβολή της στη στρατηγική Ευρώπη 2020». Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε και στην προτεραιότητα μίας Κοινής Νησιωτικής Πολιτικής που θα αντιμετωπίζει με επάρκεια τους αποκλεισμούς των νησιών.
Λιμένες, διασυνοριακή συνεργασία και Μεταναστευτικό
Μία από τις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας κατά την Ελληνική Προεδρία είναι η διασυνοριακή συνεργασία και η κοινή αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος στα θαλάσσια σύνορα. Όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας «η μετατόπιση της μεταναστευτικής πίεσης στα θαλάσσια σύνορα και τα πρόσφατα δυστυχήματα στη θάλασσα θέτουν, πλέον, την ανάγκη χάραξης μιας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής έναντι της παράνομης μετανάστευσης, με έμφαση στις χώρες του Νότου που το αντιμετωπίζουν πιο έντονα».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στην υποστήριξη πολιτικών για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών, την ενίσχυση της ασφάλειας στη θάλασσα, καθώς και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Όπως τόνισε, η ελληνική προεδρία θα κινηθεί στις κατευθύνσεις της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και της δημιουργίας ενός κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για τη βελτίωση της απόδοσης των λιμένων. Παράλληλα, θα επιδιώξει την επίτευξη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την πρόταση Οδηγίας σχετικά με τον εξοπλισμό των πλοίων (Marine Equipment Directive).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου κατά την Ελληνική Προεδρία θα πραγματοποιήσει άτυπη υπουργική συνάντηση για τη ναυτιλία στις 7 Μαΐου 2014 στην Αθήνα, για την ενδιάμεση αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018.
Ακόμη το Συμβούλιο ενημερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το θέμα της ανάπτυξης της έννοιας της «Γαλάζιας Ζώνης», με σκοπό τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών και την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών στους λιμένες της ΕΕ, καθώς και για τις εξελίξεις στο θέμα της ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων, με ιδιαίτερη αναφορά στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk