Αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες ορίζουν το μέλλον της φιλοξενίας

Στις αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες που συνδέονται με την αγορά της φιλοξενίας, αλλα και σε βέλτιστες πρακτικές καινοτομίας – παραδείγματα μονάδων και δράσεων που αναδεικνύουν προορισμούς, εστίασε το συνέδριο Hospitality.Next: Check-in to the Future, την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου.

Στις αυθεντικές και μοναδικές εμπειρίες που συνδέονται με την αγορά της φιλοξενίας, αλλα και σε βέλτιστες πρακτικές καινοτομίας – παραδείγματα μονάδων και δράσεων που αναδεικνύουν προορισμούς, εστίασε το συνέδριο Hospitality.Next: Check-in to the Future, την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου. Στο συνέδριο, στο οποίο συμμετείχαν επιχειρηματίες και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας από την Ελλάδα και εννέα διεθνείς ομιλητές, αναδείχθηκαν οι τάσεις που διαμορφώνονται στο άμεσο μέλλον.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρίας HVS είναι ιδιαίτερα έντονο το ενδιαφέρον των επενδυτών παγκοσμίως για ξενοδοχεία τύπου ho[s]tel, καθώς ο όρος περιγράφει ένα υβριδικό προϊόν που συνδυάζει τις υπηρεσίες ξενοδοχειακού τύπου με τις φιλικές τιμές και την ατμόσφαιρα των hostels.

Αντίστοιχα, τα οικονομικά ξενοδοχεία αποτελούν μία παγκόσμια τάση, με τον δισεκατομμυριούχο Ronald Burkle να επενδύει 250 εκατ. δολάρια για την εξαγορά και ανακαίνιση δέκα μονάδων στις ΗΠΑ, ενώ ο Κινέζος Ji Qi και η Hanting εστιάζοντας στη μεσαία αγορά, εκτιμάται ότι θα αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων παγκοσμίως με 10.000 μονάδες μέχρι το 2020.

Μεταξύ των εισηγήσεων των ομιλητών, την αύξηση των απαιτήσεων της ξενοδοχίας τα τελευταία χρόνια σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας HotelBrain κ. Πάνος Παλαιολόγος, περιγράφοντας ως αναπόφευκτη τη δημιουργία και αύξηση των εταιριών διαχείρισης μονάδων στη χώρα. Ο διευθύνων σύμβουλος του Poseidonion Grand Hotel κ. Εμμανουήλ Βορδώνης, το οποίο εφέτος έλαβε επτά διεθνείς διακρίσεις, αναφέρθηκε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου που το 2014 κλείνει 100 χρόνια και τόνισε ότι το «μεράκι» είναι ίσως ισχυρότερο από τη δημιουργία ενός brand.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της «Ιονική Ξενοδοχειακή» ιδιοκτήτριας εταιρίας του Hilton Αθηνών, κ. Νικόλαος Ρούσσος σημείωσε ότι με τα χρόνια οι διεθνείς αλυσίδες μετατρέπονται από διαχειριστές ξενοδοχείων σε διαχειριστές brand και πωλήσεων και «χάνουν την έννοια του κλασικού ξενοδόχου».

Ο Global Marketing Director του δικτύου Small Luxury Hotels of the World (SLH) κ. Τιμ Ντέιβις, υποστήριξε την ανάγκη ανάδειξης της προσφερόμενης αξίας έναντι της τιμής στον ανταγωνισμό και σημείωσε ότι η Ελλάδα είναι η τρίτη σε κατάταξη χώρα με βάση των αριθμό των ξενοδοχείων που έχουν ενταχθεί στο διεθνές δίκτυο (41), το οποίο συνολικά διαθέτει 520 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.
Τα ευεργετικά αποτελέσματα για τον προορισμό από τις αθλητικές διοργανώσεις, όπως ο Μαραθώνιος των Σπετσών (Spetses mini Marathon), που πραγματοποιεί τα τελευταία τρία χρόνια η Communication Lab με φορέα πρωτοβουλιών το Poseidonion Grand Hotel, επισήμανε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρίας Δρ. Μαρίνα Κουταρέλλη, σημειώνοντας ότι στο Spetses mini Marathon 2013 το 20% των επισκεπτών ήταν από το εξωτερικό, ενώ η τουριστική σεζόν διευρύνθηκε κατά έναν μήνα στο νησί, χάρη στη συνεργασία ιδιωτικού τομέα και τοπικής αυτοδιοίκησης.

«Ολοι έχουν μια ιστορία για να πουν», τόνισε η πρόεδρος των Ιστορικών Ξενοδοχείων της Ευρώπης κυρία Βαρβάρα Αυδή, σημειώνοντας ότι τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία είναι διαχρονικά και αριθμούν 550 στην Ευρώπη. Από την πλευρά τους ο γενικός διευθυντής του Radisson Blu Park Hotel Athens κ. Χρήστος Δήμας στάθηκε στον ανθρώπινο παράγοντα, ενώ η Destination Manager της TUI Hellas κυρία Ιωάννα Παναγιώτου επισήμανε την προσπάθεια του ταξιδιωτικού οργανισμού να εντάξει την έννοια της αειφορίας και της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ακόμα και στον μαζικό τουρισμό.

Το συνέδριο τέθηκε υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενώ στην κατεύθυνση των τάσεων της διεθνούς αγοράς η Boussias Communications σε συνεργασία με τον ΕΟΤ θα απονείμει τα βραβεία «Tourism Awards» τον Απρίλιο του 2014.
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk