Σίβυλλα alert! Ποιοι δημιουργούν εικόνες παρακμής στους ναούς της διασκέδασης;

Πριν περάσουμε στην εποχή του Μνημονίου συνήθιζαν να παίρνουν από τις Τράπεζες τα περιβόητα «εορτοδάνεια»

Πριν περάσουμε στην εποχή του Μνημονίου συνήθιζαν να παίρνουν από τις Τράπεζες τα περιβόητα «εορτοδάνεια». Υπήρξαν πολλοί ανεγκέφαλοι ή υπεραισιόδοξοι οι οποίοι πίστευαν ότι η Ελλάδα θα ήταν πάντα έτσι. Μια χώρα γεμάτη από ψεύτικη χρυσόσκονη και ροζ συννεφάκια. Μια δήθεν πλούσια χώρα που οι κάτοικοί της ζούσαν λες και δεν υπάρχει αύριο. Δανείζονταν από τις Τράπεζες για να κάνουν διακοπές στην Μύκονο σε ακριβά ξενοδοχεία και hot spots. Έτρωγαν sushi και έπιναν ροζ σαμπάνιες. Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων δανείζονταν από τις Τράπεζες για να τα σπάσουν στα μπουζούκια. Και οι Τράπεζες έδιναν ασύστολα δάνεια. Μόλις λίγα χρόνια πριν. Τα «εορτοδάνεια» των 3.000 ευρώ είχαν μετονομαστεί τότε σε μπουζουκοδάνεια. Δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι, μικροεπιχειρηματίες, νεαρές κυρίες και δεσποινίδες των οποίων ο μπαμπάς παρουσίαζε ένα κάποιο εισόδημα έσπευδαν στα ταμεία των Τραπεζών. Έπαιρναν τα χρήματα και αμέσως μετά τα ξόδευαν σε exclusive boutiques ή στα μπουζούκια. Ήταν η εποχή με τις πολυπληθείς γυναικοπαρέες-πρώτο τραπέζι πίστα. Τα κορίτσια φορούσαν κολλητά μαύρα φορέματα με ψηλά τακούνια. Έδιναν παραγγελιές για ακριβά ουίσκι και σαμπάνιες και μετά έφερναν τις βόλτες τους στην πίστα.

Οι Porsche, Ferrari και Lamborghini μαζί με τα θηριώδη Jeep δημιουργούσαν ουρές έξω από τα μπουζουκομάγαζα της Ιεράς Οδού. Οι doormen με τα μαύρα κοστούμια υποκλίνονταν στους κυρίους με τα χοντρά πορτοφόλια. Άφηναν για αρκετή ώρα στο κρύο αυτούς οι οποίοι είχαν «εξασφαλίσει» δεύτερα και τρίτα τραπέζια ή ήταν «σκαρφαλωμένοι» στις επονομαζόμενες γαλαρίες.

Το σήμερα
Τι γίνεται όμως σήμερα; Οι Porsche, Ferrari και Lamborghini εξακολουθούν να παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια ή στα παρκινγκ της Ιεράς Οδού. Ίσως δεν υπάρχουν τόσα πολλά ακριβά αυτοκίνητα όσα στο παρελθόν. Υπάρχουν όμως πάντα. Αστραφτερά, πανάκριβα, προκλητικά, δείγμα νεοπλουτισμού και βλαχομπαρόκ καταστάσεων πολλές φορές. Οι πορτιέρηδες συνεχίζουν να υποκλίνονται στους πλούσιους κυρίους οι οποίοι συνοδεύονται από νεαρές ξανθομαλλούσες με extensions, super mini και δωδεκάποντα. Τα πρώην σκληρά αγόρια που στέκονται μπροστά στις πόρτες των νυχτερινών κέντρων (τα περισσότερα από αυτά έχουν κατασκευαστεί με μάλλον πρόχειρο τρόπο) άλλαξαν την συμπεριφορά τους τα τελευταία χρόνια. Τα bad boys έχουν… μεταμορφωθεί σε παρθένες Μαρίες. Συμπεριφέρονται πλέον ευγενικά στους ανώνυμους, απλούς ανθρώπους οι οποίοι σπεύδουν στα μπουζουκομάγαζα για να… πνίξουν τον πόνο τους. Η οικονομική κρίση δεν αφήνει πλέον περιθώρια στους doormen και τους μαιτρ νυχτερινών μαγαζιών για σνομπισμούς και διακρίσεις.

Μόνο για λίγες μέρες
Πολλά νυχτερινά μαγαζιά άνοιξαν ή ετοιμάζονται να ανοίξουν τις πύλες τους λίγο πριν τις γιορτές. Οι πεπειραμένοι επιχειρηματίες της νύχτας γνωρίζουν ότι σε εποχές οικονομικής κρίσης η καλύτερη περίοδος για να δουλέψουν είναι λίγες βδομάδες πριν τα Χριστούγεννα. Ο κόσμος παίρνει τα δώρα του, υπάρχει μια διάχυτη αισιοδοξία παρά τα προβλήματα. Αμέσως μετά τα Χριστούγεννα δεν κουνιέται φύλλο. Τα χρήματα έχουν τελειώσει. Τα περισσότερα μαγαζιά βάζουν λουκέτο.

Ο Ρέμος με την Βίσση είναι έτοιμοι για την μεγάλη πρεμιέρα στο “Pantheon Theatre”. Η Νατάσσα Θεοδωρίδου και οι συνεργάτες της είναι από τους πρώτους που άνοιξαν. Το μαγαζί έχει πολλούς πελάτες, δημιουργώντας έτσι ερωτηματικά για το ποιοι τελικά είναι αυτοί που ξοδεύουν σε εποχές έντονης οικονομικής κρίσης. Ο Γιώργος Μαζωνάκης και η Καίτη Γαρμπή άνοιξαν την περασμένη βδομάδα. Στην διάρκεια της πρεμιέρας τους στο «Φωταέριο» έγινε χαμός. Αγόρια, κορίτσια αλλά και μεγαλύτεροι σε ηλικία διασκέδαζαν πάνω στα τραπέζια με τα τραγούδια του εκκεντρικού Μαζώ ο οποίος αυτή τη φορά έχει περάσει στο αυτί του πλατινένιο σκουλαρίκι βέλος. Η Καίτη Γαρμπή επέστρεψε μετά από χρόνια δυναμικά στις πίστες. Αν και η singer δεν βρίσκεται στην πρώτη της νιότη είναι εντυπωσιακή και sexy μέσα στα ακριβά βελούδα και τις χειροποίητες διάφανες δαντέλες από την haute couture κολεξιόν της Σήλιας Κριθαριώτη. Εκεί όμως που γίνεται πραγματικά οδυρμός είναι στο μαγαζί –“Teatro”- που εμφανίζεται η κοκαλιάρα Πάολα και ο brutal hot αοιδός Παντελής Παντελίδης. Ο κόσμος ανάβει κεριά και τους προσκυνάει σαν… επίγειους θεούς. Η Πέγκυ Ζήνα προτίμησε να ανέβει με τον Τάκη Ζαχαράτο στην πατρίδα της την Θεσσαλονίκη. Εξασφαλισμένη επιτυχία με τους γλεντζέδες Θεσσαλονικείς να χορεύουν πάνω στα τραπέζια μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Τα μαγαζιά λοιπόν εξακολουθούν να είναι γεμάτα παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Πολλοί δίνουν μάχη εδώ και αρκετό καιρό για να εξασφαλίσουν ένα καλό τραπέζι την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Στην Ελλάδα της φτώχειας, της ανεργίας, των αστέγων. Ποιοι είναι τελικά όλοι αυτοί που ξοδεύουν τόσα χρήματα; Οι εικόνες είναι αρκετές φορές θλιβερές. Εικόνες παρακμής…

Η μεγάλη προσπάθεια της ΕΛΕΠΑΠ. Το γεύμα και η ξενάγηση στο «Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης»
Σε εποχές οικονομικής κρίσης φιλανθρωπικές οργανώσεις και σωματεία αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. Πολλές από αυτές εκπέμπουν SOS. Η ΕΛΕΠΑΠ (Ελληνική Εταιρία Προστασίας & Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων) είναι από τις λίγες που κρατούν ακόμα γερά λόγω του καθημερινού αγώνα που δίνουν τα μέλη του Δ.Σ. και όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται μπροστά και πίσω από την σημαντική αυτή προσπάθεια. Οι καθημερινές ανάγκες της ΕΛΕΠΑΠ είναι πολύ μεγάλες. Τα συγκεκριμένα παιδιά με τις «ειδικές ικανότητες» χρειάζονται συνεχή φροντίδα. Πρέπει να έχουν κοντά τους εξειδικευμένους επιστήμονες, καθηγητές, νευροχειρουργούς, φυσιοθεραπευτές, ψυχολόγους και βοηθητικό προσωπικό. Τα μέλη της ΕΛΕΠΑΠ δουλεύουν ακούραστα εδώ και πολλά χρόνια. Πασχίζουν για το καλύτερο. Μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου η ΕΛΕΠΑΠ διοργανώνει ξενάγηση στο «Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης» και στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο «Ιδανικές ‘μορφές’ κι αγαπημένες – Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη» (Μία έκθεση σε συνεργασία με το Αρχείο Καβάφη/ Ίδρυμα Ωνάση και το Υπουργείο Πολιτισμού). Αμέσως μετά θα ακολουθήσει γεύμα σε χώρο του Μουσείου . Όσοι επιθυμούν να ξεναγηθούν στην έκθεση του ΜΚΤ ή να παρακαθίσουν στο γεύμα θα πληρώσουν ένα αντίτιμο. Τα χρήματα θα διατεθούν βέβαια για τους σκοπούς της ΕΛΕΠΑΠ.

Πληροφορίες στη γραμματεία της ΕΛΕΠΑΠ, τηλ. 210 7254726

Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk