Τα πιο ακριβά αυτοκίνητα του κόσμου

Ferrari LaFerrari – € 1.000.000


«Πρέπει να δουλεύουμε συνεχώς. Διαφορετικά, σκεφτόμαστε τον θάνατο». Ο Εντσο Φεράρι ήταν άνθρωπος που έκανε τα λόγια του πράξη. Πράγματι, σε ηλικία 89 χρόνων είχε δώσει το ΟΚ στο πρότζεκτ της Ferrari F40, της τελευταίας Ferrari που ενέκρινε προσωπικά. Είκοσι πέντε χρόνια μετά τον θάνατό του, το πνεύμα του κυριαρχεί στη νέα LaFerrari. Μηχανικοί με όραμα κατάφεραν να μεταφέρουν την τεχνολογία της Formula 1 σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, έστω και περιορισμένης – μόλις 499 μοντέλα. Ανάμεσα στους ευτυχείς κατόχους, οι οποίοι λέγεται ότι πλήρωσαν πάνω από 1 εκατ. ευρώ για να την αποκτήσουν, φαίνεται να συγκαταλέγεται και ο Κριστιάνο Ρονάλντο.

W Motors Lykan HyperSport – €2.500.000

Το Lykan HyperSport της εταιρείας W Motors, της πρώτης δηλαδή αραβικής εταιρείας παραγωγής πολυτελών αυτοκινήτων, επιβεβαιώνει την αραβική ψυχή του. Αυτό που το χαρακτηρίζει δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο πέρα από τη βαριά πολυτέλεια. Για παράδειγμα, τα τεχνολογίας LED φώτα του φέρουν διαμάντια, η δε κεντρική κονσόλα κοσμείται από πολύτιμους λίθους, ενώ ως δώρο στους τυχερούς ιδιοκτήτες δίνεται και ένα ρολόι Cyrus Klepcys, αξίας περίπου 150.000 ευρώ. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, ο δίπλα υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας boxer αποδίδει 750 αραβικά άλογα, ενώ για την επιτάχυνσή του από στάση στα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται λιγότερα από 3”. Η τιμή του είναι περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.

Lamborghini Veneno Roadster – €4.000.000


Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στο πλαίσιο των εορτασμών για την επέτειο των 50 χρόνων της Lamborghini. «Veneno» στα ισπανικά σημαίνει δηλητήριο αλλά παράλληλα, ήταν και το παρατσούκλι ενός θηριώδους ταύρου που έσυρε στον θάνατο έναν γενναίο ταυρομάχο, το μακρινό 1914. Στο τεχνολογικό η Lamborghini Veneno Roadster διαθέτει κινητήρα 12 κυλίνδρων σε διάταξη V, συνολικής χωρητικότητας 6,5 λίτρων, αποδίδει 750 ίππους και μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα, σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο κοστίζει σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ και στους δρόμους κυκλοφορούν μόλις 9 μοντέλα. Τόσα κατασκεύασε η εταιρεία…

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse – €2.000.000


Τα νέα είναι πρόσφατα. Στις 11 Απριλίου του 2013 ανακοινώθηκε ότι το παγκοσμίως ταχύτερο διθέσιο ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο είναι η Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Βόλφγκανγκ Σράιμπερ, μόνο μετριόφρων δεν ήταν. «Το γεγονός ότι αγγίξαμε τα 408,84 χλμ./ώρα μού φέρνει ρίγη συγκίνησης και επαληθεύει για μία ακόμη φορά ότι η Βugatti είναι ο αρχηγός σε ό,τι αφορά την τεχνολογία στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία» είπε. Αν, λοιπόν, διαθέτετε περίπου 2 εκατ. ευρώ για να την αποκτήσετε, καλό είναι να γνωρίζετε ότι ο «ηλεκτρονικός φύλακας άγγελος» της Βugatti σάς επιτρέπει να σπάσετε το φράγμα των 400 χλμ./ώρα μόνο σε κλειστές πίστες, γιατί στον δημόσιο δρόμο θα πρέπει να περιοριστείτε απλώς στην ταχύτητα των… 375 χλμ./ώρα.

Aston Martin One-77 – €1.380.000


Ο μπάρμαν δέχεται τη γνωστή παραγγελία: «Shaken, not stirred». Ο Τζέιμς Μποντ φαίνεται στενοχωρημένος. Δεν μπορεί ακόμη να πιστέψει αυτό που διαβάζει: η «Μ» μόλις έχει απορρίψει το αίτημα για την αγορά του νέου του «όπλου». Το δράμα του είναι μεγάλο. Δεν θα μπορέσει ποτέ να αγγίξει το χειροποίητα σμιλεμένο αμάξωμα της One-77. Ποτέ δεν θα νιώσει την ακαμψία και την ελαφρότητα του ανθρακονημάτινου πλαισίου. Ούτε θα απολαύσει τη δύναμη που κρύβεται κάτω από αυτή την καλλονή: 760 ίπποι και 354 χλμ./ώρα δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες επιδόσεις. «Μα γιατί;» αναρωτιέται. Η απάντηση ήταν ξεκάθαρη στο έγγραφο που κρατούσε. Τα 1.150.000 λίρες (1.380.000 ευρώ) ήταν απαγορευτικό ποσό για τους βρετανούς φορολογούμενους. Ο Μποντ τρελαίνεται στην ιδέα και μόνο ότι δεν θα ανήκει στους 77 τυχερούς οδηγούς που θα τη χαίρονται…

Lamborghini Sesto Elemento – €1.800.000


Η «έκτη αίσθηση» της οδήγησης. Για αρχή μόνο, το εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα πλαίσιο και αμάξωμα είναι το μυστικό πίσω από το απίστευτα χαμηλό βάρος της – μόλις 999 κιλά. Αυτό το χαμηλό βάρος κρύβει και ένα αρκετά σοβαρό μειονέκτημα: πρόκειται για την έλλειψη εξοπλισμού παθητικής ασφαλείας. Το αποτέλεσμα; Οι 20 τυχεροί κάτοχοί της να μπορούν να την απολαύσουν μόνο σε πίστες, αφού δεν μπορεί να λάβει έγκριση για κυκλοφορία στον δρόμο. Αξίζουν, άραγε, τα σχεδόν 2,5 εκατ. ευρώ της τιμής της, αν δεν μπορεί να κάνει ούτε μια απλή βόλτα γύρω γύρω στο τετράγωνο;


Pagani Zonda Cinque Roadster – €1.500.000


Το Zonda Cinque Roadster αυτοσυστήνεται ως το ιδανικό αυτοκίνητο για κάθε στυλ οδήγησης. Ετσι, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Pagani, γραμμένη ομολογουμένως σε αρκετά ρομαντικό ύφος, προσφέρει την ίδια συγκίνηση στον οδηγό είτε αυτός κινείται νωχελικά στους λόφους της Τοσκάνης είτε διερευνά τα όρια της μηχανής, και των αντοχών του βεβαίως, φορώντας φόρμα και κράνος, στο ονομαστό σιρκουί του Νίρμπουργκρινγκ. Ολα τα παραπάνω επιτυγχάνονται χάρη στην υψηλή τεχνολογία που χρησιμοποιεί. Ο συνδυασμός τιτανίου και ανθρακονημάτων στο πλαίσιο, για παράδειγμα, έχει ως αποτέλεσμα να ζυγίζει όσο ένα Μini Coοper S, ενώ οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, η αεροδυναμική και το ημιαυτόματο κιβώτιό του είναι οι σύμμαχοι του οδηγού σε κάθε γρήγορη βόλτα. Δυστυχώς, όμως, μόνο πέντε άνθρωποι μπορούν να απολαύσουν αυτές τις γρήγορες βόλτες, καθώς μόλις τόσα μοντέλα διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία. Το κόστος εκάστου εξ αυτών, περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

*Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

BHMAgazino
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk