Εργολαβίες-«σκούπα» από την ΕΡΓΟΣΕ

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την εργολαβία-«σκούπα» της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Δομοκού

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την εργολαβία-«σκούπα» της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Δομοκού μετά την έγκριση της σύμβασης από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ενώ στο τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ το άλλο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Παράλληλα η εταιρεία κλείνει οριστικά το ζήτημα του συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R, στο πλαίσιο της συμφωνίας συμψηφισμού με τη Siemens, ενώ έχει ξεκινήσει εσωτερική έρευνα στις συμβάσεις των μελετών της εν λόγω σιδηροδρομικής γραμμής. Μάλιστα, η εσωτερική έρευνα εκτυλίσσεται στον απόηχο της προσφυγής της κατασκευαστικής Ακτωρ στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά του πορίσματος του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή για το έργο της σήραγγας της Οθρυος, βάσει του οποίου έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις κατά των παραγόντων του έργου.
«OK» από τη Βουλή


Ειδικότερα το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής έλαβε την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου η σύμβαση της ΕΡΓΟΣΕ «Υπολειπόμενες εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός», αρχικού προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία Ακτωρ – J&P Αβαξ – ΤΕΡΝΑ, η οποία πήρε το έργο με έκπτωση 10,14%.
Το κοινοπρακτικό σχήμα θα αναλάβει να τελειώσει ένα έργο που ξεκίνησε το 1996 και έκτοτε παραπαίει ολοκληρώνοντας ημιτελείς εργασίες και κατασκευάζοντας σύγχρονες υποδομές που υπόσχονται να μειώσουν την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε 3 ώρες και 15 λεπτά διά της παράκαμψης της παλιάς μονής γραμμής του 1909.
Το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ θέλει το έργο να ολοκληρώνεται σε 32 μήνες. Το τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα πρέπει να τελειώσει σε 24 μήνες, δηλαδή με την εκπνοή του ΕΣΠΑ, ενώ το κομμάτι Λιανοκλάδι – Δομοκός σε 32 μήνες. Η σήραγγα του Καλλιδρόμου έχει πλέον ανοίξει, οπότε στο νότιο μέτωπο του έργου δεν θα υπάρξουν δυσκολίες, ενώ στον Βορρά για το τούνελ της Οθρυος απομένουν 700 ακόμη μέτρα προς διάνοιξη, που αναμένεται να γίνει στα τέλη του 2014. Η σύμβαση του έργου αναμένεται να υπογραφεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Παράλληλα στο τέλος του έτους η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί την εργολαβία-«σκούπα» Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ, με την οποία η εταιρεία σχεδιάζει να ολοκληρωθούν οι εργασίες που έμειναν ημιτελείς από τις συμβάσεις της Μηχανικής 510 και 511 και η σήραγγα Μελισσίου, αλλά και να εγκατασταθούν επιδομή, υποδομή και σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση στο επίμαχο τμήμα. Καθ’ ότι όμως δεν έχουν ακόμη εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για την ηλεκτροκίνηση, αυτή θα εγκατασταθεί με την άλλη εργολαβία-«σκούπα» της Πελοποννήσου Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος – Πάτρα, που θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2014.
Εκλεισε το GSM-R


Εν τω μεταξύ έκλεισε το ζήτημα του GSM-R, αξίας 57 εκατ. ευρώ, το οποίο προμήθευσε στην ΕΡΓΟΣΕ η Siemens στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού με το Ελληνικό Δημόσιο. Η εταιρεία μέσω 11 πιστοποιήσεων έχει πληρωθεί 22,8 εκατ. ευρώ, εκκρεμούν προς στιγμήν άλλοι τέσσερις λογαριασμοί ύψους 25 εκατ. ευρώ, ενώ απομένει η 12η πιστοποίηση ύψους 13,6 εκατ. ευρώ. Μεγάλο κομμάτι του έργου περνά στον συμψηφισμό και έτσι η ΕΡΓΟΣΕ θα πληρώσει μόνο 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι υπόλοιποι λογαριασμοί χαρίζονται από τη Siemens, κατά τις πρόνοιες της συμφωνίας (θα συμψηφιστούν προμήθειες προς το Δημόσιο ύψους 80 εκατ. ευρώ συνολικά). Το έργο έχει λάβει παράταση ως το 2015, ενώ η εταιρεία θα αναλάβει και τη συντήρησή τους ως το καλοκαίρι του 2018. Το σύστημα ραδιοκάλυψης θα λειτουργήσει στον σιδηροδρομικό ΠΑΘΕ.
Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ έχει συστήσει ομάδα εσωτερικού ελέγχου που ερευνά τις συμβάσεις για τις μελέτες της σήραγγας της σιδηροδρομικής γραμμής Λιανοκλάδι – Δομοκός. Οπως μεταδίδουν πηγές της εταιρείας, θα κληθούν να καταθέσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι του έργου, συμπεριλαμβανομένου του επιθεωρητή Δημοσίων Εργων που είχε διατελέσει στο παρελθόν συντονιστής των μελετών της Οθρυος στην εταιρεία.
Ο εν λόγω επιθεωρητής είχε υπογράψει πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για τη γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός και τη σήραγγα της Οθρυος, βάσει του οποίου η Εισαγγελία άσκησε στη συνέχεια ποινικές διώξεις κατά στελεχών των εταιρειών ΕΡΓΟΣΕ και Ακτωρ.
Μάλιστα την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου εκδικάστηκε στο ΣτΕ προσφυγή της τελευταίας κατά του πορίσματος του γενικού επιθεωρητή καθώς, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ουδέποτε εκλήθη από τους επιθεωρητές για να καταθέσει για το έργο.

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 4 Δεκεμβρίου 2013

HeliosPlus

Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk