Σε ρόλο πρύτανη

Κατηγορούν τον Θεοδόση Πελεγρίνη για τις υποκριτικές του ικανότητες_ όχι ότι είναι υποκριτής αλλά ότι ασχολείται περισσότερο με το θέατρο παρά με το πανεπιστήμιο.

Σε ρόλο πρύτανη | tovima.gr
Κατηγορούν τον Θεοδόση Πελεγρίνη για τις υποκριτικές του ικανότητες_ όχι ότι είναι υποκριτής αλλά ότι ασχολείται περισσότερο με το θέατρο παρά με το πανεπιστήμιο. Αυτές τις μέρες, που το πανεπιστήμιο της Αθήνας είναι κλειστό και χάνεται το εξάμηνο, ο πρύτανης βρέθηκε στο Παρίσι ως ηθοποιός. Ανέβασε έναν δικό του μονόλογο, μια εγκιβωτισμένη αφήγηση όπου ένας ηθοποιός κάνει πρόβες στο ρόλο ευνούχου δασκάλου του« Ιουλιανού». Ο ρόλος μπερδεύεται με τον ρόλο, ο δάσκαλος μπερδεύεται με τον ηθοποιό και ο πρύτανης, ας μας επιτραπεί, μπερδεύει τα μπούτια του.
Κανείς δεν θα έλεγε ότι δεν του πάει το κόκκινο χιτώνιο. Ίσα ίσα, τον κολακεύει περισσότερο από το γκρι πανεπιστημιακό κοστούμι. Μήπως όμως το να τρέχει στα θέατρα δεν είναι η καλύτερη επιλογή όταν χιλιάδες φοιτητές χάνουν το εξάμηνο, εκατοντάδες υπάλληλοι χάνουν τη δουλειά τους και το Καποδιστριακό χάνει τη σειρά του; Το αποτέλεσμα: ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος τον παρέπεμψε στο πειθαρχικό συμβούλιο του Πανεπιστημίου Αθηνών για παράβαση καθήκοντος «γιατί οι πράξεις και οι παραλείψεις του έθιξαν τη λειτουργία και το κύρος του Πανεπιστημίου».
Είναι πράγματα αυτά, να παραπέμπεται τώρα στο πειθαρχικό ο Πελεγρίνης; Όχι βέβαια. Επρεπε να έχει παραπεμφθεί εδώ και χρόνια. Δεν είναι η πρώτη φορά που επιτρέπει τον εκτροχιασμό της κατάστασης. Το όνομά του συνδέθηκε με ακραίες καταστάσεις, με στιγμές εκτροπής της λογικής.
Πάμε πίσω, στο 2011, όταν έγινε η κατάληψη της Νομικής Σχολής από 300 μετανάστες βάσει οργανωμένου σχεδίου. Οι αλλοδαποί εργαζόμενοι ταξίδεψαν οργανωμένα από την Κρήτη έχοντας κοινοποιήσει την πρόθεση να εγκατασταθούν στο κτήριο της οδού Σόλωνος, με κλειδί το πανεπιστημιακό άσυλο. Ο πρύτανης δεν αντέδρασε όταν άτομα άσχετα με το πανεπιστήμιο άπλωναν στρώματα στα πατώματα για να υποδεχτούν τους μετανάστες. Επέτρεψε την εγκατάσταση χωρίς να διασφαλίσει ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης. Προκειμένου να τα έχει καλά με όλους είχε κάνει ένα τηλεφώνημα στον υπουργό Δημόσιας Τάξης, χωρίς όμως να ζητήσει παρέμβαση της αστυνομίας. Η ένταση εκτονώθηκε επειδή ο ιδιοκτήτης του Μεγάρου «Υπατεία» πρόσφερε το ιστορικό ακίνητο για τη φιλοξενία των 300 απεργών πείνας.
Ο Πελεγρίνης με την ολιγωρία του ή μάλλον με τη μανία του να είναι και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ, επέτρεψε την κορύφωση της έντασης. Η πόλη σώθηκε τελευταία στιγμή από την πυρπόληση. Δεν έγινε το ίδιο αργότερα, στα επεισόδια γενικής καταστροφής του 2012. Το σκηνικό ήταν το ίδιο, κατάληψη της Νομικής. Σύμφωνα με πληροφορίες η σχολή είχε μετατραπεί σε παρασκευαστήριο μολότοφ. Ατομα άσχετα με την ακαδημαϊκή ζωή μετέφεραν ανενόχλητα το υλικό.
Ο πρύτανης συνέχισε την ίδια πρακτική, μόνο που δεν έκανε τηλεφώνημα. Εστειλε Παρασκευή απόγευμα έγγραφα που γνωστοποιούσαν την κατάληψη αλλά δεν βρέθηκε κάποιος να τα παραλάβει. Η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου τα έλαβε Δευτέρα. Η πόλη κάηκε, ο ίδιος για μια ακόμη φορά διασώθηκε. Τώρα, με την πειθαρχική του δίωξη, νομίζει ότι γίνεται ήρωας. Θα ήταν ήρωας αν όλα αυτά τα χρόνια είχε ασχοληθεί με τα καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων, αν είχαν όλοι πειστικές απαντήσεις για τον τρόπο που προσλήφθηκαν, για τα ωράρια που τήρησαν, για το έργο που παρήγαγαν.
Ο Θεοδόσης Πελεγρίνης βρίσκεται σε μια κρίσιμη φάση. Πρέπει να επιλέξει. Να το ξέρει πάντως, του πάει πολύ το σανίδι και το σταριλίκι. Είναι κρίμα να χαθεί τέτοιο ταλέντο.
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk