• Αναζήτηση
  • Δραστήρια καθημερινότητα για υγιή γεράματα

    Με υγεία και μακροζωία συνδέεται η δραστήρια καθημερινότητα, ακόμα και αν αυτή δεν περιλαμβάνει συχνό πρόγραμμα γυμναστικής, υποστηρίζει νέα σουηδική μελέτη.

    Με υγεία και μακροζωία συνδέεται η δραστήρια καθημερινότητα, ακόμα και αν αυτή δεν περιλαμβάνει συχνό πρόγραμμα γυμναστικής, υποστηρίζει νέα σουηδική μελέτη.

    «Γνωρίζουμε εδώ και 60 χρόνια, πως η σωματική άσκηση είναι σημαντική για την υγεία της καρδιάς» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης δρ Ελιν Εκμπλομ-Μπακ, από το Εργαστήριο Οστραντ της Σουηδικής Σχολής Επιστημών Άθλησης και Υγείας στη Στοκχόλμη.

    Σύμφωνα με τους επιστήμονες μέχρι τώρα οι μελέτες των ειδικών επικεντρώνονταν κυρίως στην σωματική άσκηση που κάνει κάποιος καθημερινά, αφήνοντας κατά μέρος την άσκηση που προκύπτει από δραστηριότητες που εκτελούμε κατά τη διάρκεια της μέρας.

    Όπως και να έχει, υπογραμμίζουν οι επιστήμονες, η γυμναστική που μπορεί να κάνει κάποιος καταλαμβάνει ένα μικρό μέρος του ημερήσιου χρόνου του. Γεγονός που σημαίνει ότι αν την υπόλοιπη μέρα ακολουθεί καθιστική ζωή, τα οφέλη της περιορισμένης σωματικής άσκησης ενδεχομένως να είναι και πάλι περιορισμένα. Αντίθετα, δραστηριότητες όπως π.χ. οι οικιακές επισκευές, η κηπουρική, η επισκευή του αυτοκινήτου, το κυνήγι ή το ψάρεμα, θα μπορούσαν να προσφέρουν τα οφέλη της σωματικής άσκησης στον οργανισμό.

    Τα άτομα προχωρημένης ηλικίας, τείνουν να ασκούνται λιγότερο από ό,τι οι νεότεροί τους.

    Η μελέτη

    Οπως εξηγούν με δημοσίευσή τους οι ερευνητές στο επιστημονικό έντυπο «British Journal of Sports Medicine», στη μελέτη έλαβαν μέρος σχεδόν 3.900 άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 60 ετών, οι οποίοι παρακολουθήθηκαν από τους ειδικούς για ένα διάστημα σχεδόν 12,5 ετών. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου διαστήματος σχεδόν 500 άτομα υπέστησαν για πρώτη φορά καρδιακό ή εγκεφαλικό επεισόδιο και σχεδόν 400 άτομα πέθαναν από οποιοδήποτε αίτιο.

    Αρχικά, είχε ζητηθεί από τους εθελοντές να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο γύρω από το ιστορικό της υγείας τους, τις συνήθειες της καθημερινότητάς τους, όπως επίσης και τα αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων και μετρήσεων που είχαν κάνει μέχρι τότε.

    Από τα δεδομένα που εξέτασαν οι επιστήμονες, φάνηκε ότι τα άτομα που ήταν πιο δραστήρια σε καθημερινή βάση, ανεξάρτητα από το αν γυμνάζονταν ή όχι, έτειναν να έχουν μικρότερη περιφέρεια μέσης και να διατηρούν τα επίπεδα χοληστερόλης τους σε υγιή επίπεδα.

    Όσοι είχαν δηλώσει υψηλά επίπεδα καθημερινής δραστηριότητας εκτός γυμναστικής, αντιμετώπιζαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων ή ακόμα και θανάτου, συγκριτικά με τους υπόλοιπους.

    «Πρόκειται για εντυπωσιακά ευρήματα» έσπευσε να σχολιάσει από την πλευρά του ο δρ Ντέιβιντ Ντάνσταν από το Καρδιολογικό και Διαβητολογικό Ινσιτούτο Baker IDI, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. «Δεν αποτελούν ωστόσο έκπληξη, καθώς άλλες μελέτες είχαν επίσης προσπαθήσει να προσεγγίσουν τον συγκεκριμένο συσχετισμό από διαφορετική οπτική γωνία – υποδεικνύοντας την καταστροφική σχέση ανάμεσα στην εκτεταμένη καθιστική ζωή και στα υψηλά επίπεδα θνησιμότητας».

    «Σε συνδυασμό με ένα συχνό πρόγραμμα γυμναστικής, ο κόσμος καλό θα είναι να λαμβάνει υπόψη του τι κάνει κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης μέρας» καταλήγει ο δρ Ντάνσταν.

    Science
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk