Συμφωνία επετεύχθη μεταξύ των υπουργείων Ναυτιλίας και Αιγαίου και Οικονομικών για το τέλος παραμονής και πλόων των σκαφών αναψυχής που έχει ενταχθεί σε ξεχωριστό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Τη συμφωνία αποκάλυψε μιλώντας στον ΒΗΜΑ FM το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Παράλληλα, όπως λένε στο υπουργείο, έχει ξεκινήσει πλέον η αντίστροφη μέτρηση για την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις».

Ειδικότερα ο Μ.Βαρβιτσιώτης θεωρούσε πως η φιλοσοφία του είχε αναπτυξιακό χαρακτήρα με στόχο την προσέλκυση περισσότερων σκαφών στην ελληνική σημαία ενώ στο υπουργείο Οικονομικών στόχος ήταν η είσπραξη περισσότερων φόρων.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε χαρακτηριστικά πως «έχουμε συμφωνήσει με το υπουργείο Οικονομικών. Θα παρουσιαστεί, νομίζω, μέσα στο επόμενο νομοσχέδιό του, που επεξεργάζεται και θα έχει και τα διάφορα επι μέρους μέτρα. Προβλέπεται ένα λειτουργικό τέλος για όλα τα σκάφη αναψυχής, είτε παραπλέουν, είτε ελλιμενίζονται στη χώρα. Αυτοί που ελλιμενίζονται εδώ θα έχουν μια έκπτωση, επί των τελών κυκλοφορίας».

Πρόσθεσε επίσης ότι «οι διάφορες φοροεπιδρομές πάνω στα σκάφη δεν έφεραν ποτέ αποτέλεσμα. Από το φόρο που είχε επιβληθεί από τον κ. Παπαθανασίου , είχαμε μαζέψει – αν δεν κάνω λάθος- κάπου 50.000 ευρώ. Δεν είχε λειτουργήσει κανένα σύστημα. Τώρα, πάμε σε ένα απλό λειτουργικό σύστημα, πολύ πιο εύκολο, το οποίο θα καταβάλεται με ηλεκτρονικό τρόπο και θα είναι λογικό, ώστε να μην είναι αντικίνητρο για τη χρήση των σκαφών στη χώρα. Γιατί, εμείς, πιστεύουμε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός με τα σκάφη αναψυχής, είναι ένα «σύν» στην τουριστική μας οικονομία, αφήνει πολύ περισσότερα χρήματα στο κράτος, απ΄ ότι αφήνει ,για παράδειγμα, τουρίστας ενός charter».

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Βήματος, η συμφωνία έγινε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας μετά από διαπραγματεύσεις που διήρκησαν σχεδόν δυο μήνες και οι αλλαγές είναι στην κατεύθυνση που είχε εξ αρχής στο θέμα αυτό το υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, πηγές του υπουργείου, έλεγαν πως μένει η τελική έγκριση από το κλιμάκιο της τρόϊκας τις επόμενες ημέρες και τότε θα δοθούν στη δημοσιότητα και οι τελικές αποφάσεις για τα ποσά που θα αντιστοιχούν στο τέλος πλόων.

Υπενθυμίζεται πως το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελούσε το μεγάλο «αγκάθι» και δεν προχωρούσε καθώς υπήρχε διαφορετική αντίληψη για αυτό από τους υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.

Συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και Cosco

Επιπλέον κατά τη συνέντευξη του στον ΒΗΜΑFM o υπουργός για τη συμφωνία του ΟΛΠ με την Cosco επεσήμανε πως έχει σχεδόν οριστικοποιηθεί «και τις επόμενες ημέρες θα έχουμε τη σχετική ανακοίνωση. Καταλαβαίνετε ότι είναι ένα deal 250 εκατ. ευρώ που δεν γίνεται σε ένα βράδυ, αλλά θέλει μήνες διαδικασιών, διαπραγματεύσεων, οριστικοποίησης λεπτομερειών κτλ. Έχουν τεθεί ερωτήματα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., τα οποία προσπαθούμε να απαντήσουμε με τον προσφορότερο τρόπο και βρισκόμαστε σε μια διαρκή επαφή τόσο με την COSCO όσο και με τον ΟΛΠ και βεβαίως είναι στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ το πότε θα προχωρήσει στη διαδικασία αποκρατικοποίησης».