Σε όλες τις θρησκείες και τις αιρέσεις που πιστεύει –και είναι πολλές –προσεύχεται ο αγροτικός κόσμος της Ινδίας καθώς διαπιστώνει ότι η εφετινή σοδειά του είναι από τις πιο αποδοτικές των τελευταίων δεκαετιών. Οι τομάτες, οι κολοκύθες, τα σταφύλια, τα λαχανικά εν γένει, αλλά περισσότερο απ’ όλα τα κρεμμύδια μεγάλωσαν και θέριεψαν και απέδωσαν πολύ περισσότερα από τα αναμενόμενα στους φτωχούς ινδούς γεωργούς.
Μαζί με αυτούς όμως πανηγυρίζει και ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ινδίας, ο μεγιστάνας της εγχώριας βιομηχανίας Ρατάν Τατά! Διότι πού επενδύουν οι ινδοί γεωργοί τα κέρδη τους από την εκπληκτική εφετινή σοδειά; Σε ένα μικρό μεν αλλά όμορφο και κομψό Nano!
Πρόκειται για το φθηνότερο μοντέλο που κατασκευάζει τα τελευταία χρόνια ο όμιλος Tata Group, ο οποίος, εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία, δραστηριοποιείται επίσης στις τράπεζες, στις χαλυβουργίες, στις τηλεπικοινωνίες και άλλες υπηρεσίες, στην ενέργεια, στα χημικά, στην πληροφορική, στις κατασκευές και σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. «Η εφετινή χρονιά ήταν καλή για μας τους αγρότες. Ολοι είχαμε καλή σοδειά. Και οι τιμές των τοματών, των κρεμμυδιών, των σταφυλιών και των λαχανικών είναι πολύ καλές» δήλωσε στο Bloomberg ο Σακαράμ Κούτε, ένας ιδιοκτήτης μιας μικρής φάρμας 16 στρεμμάτων που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων από τη Βομβάη. Ο ινδός γεωργός προβλέπει ότι θα τριπλασιάσει εφέτος το ετήσιο εισόδημά του. Υπολογίζει να κερδίσει 1,5 εκατ. ρουπίες (περίπου 18.000 ευρώ). Ε, να μη δώσει μόλις το ένα δέκατο του ετήσιου εισοδήματός του για να αποκτήσει τώρα, στα 58 του χρόνια, ένα αυτοκίνητο Nano; Διότι το φθηνό «μοντέλο βάσης» Nano κοστίζει 1.860 ευρώ. Οπως δηλώνει, εξάλλου, στο αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων ο πωλητής της Tata Εκνάθ Παρντεσί, μόνο το 20% των αγοραστών προτιμά το «σπαρτιάτικο» Nano. Οι μισοί πελάτες παραγγέλλουν το κορυφαίο και πολυτελέστερο μοντέλο της γκάμας που κοστίζει 40% ακριβότερα (2.600 ευρώ).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ