Στην κεφαλαιοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων της φετινής χρονιάς στοχεύει η Σαντορίνη, με δράσεις για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος. Το 2013 ο προορισμός καταγράφει αύξηση 20% σε διεθνείς αφίξεις, με 350.000 επιπλέον επισκέπτες, οι οποίοι συνολικά ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια. Αντίστοιχα αυξημένος κατά 15% είναι και ο τζίρος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, με τον Οκτώβριο να παρουσιάζει υψηλές πληρότητες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Θήρας, στο νησί έχουν τελεστεί πάνω από χίλιες γαμήλιες τελετές και πολιτικοί γάμοι.
Η σημασία της γαστρονομίας, αλλά και της συνεργασίας των τοπικών κοινωνιών για την προώθηση προορισμών, αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια του 9ου συνεδρίου IMIC με θέμα «Τουρισμός και Γαστρονομία: Το Επόμενο Βήμα», που πραγματοποιείται 17 και 18 Οκτωβρίου 2013 στο Συνεδριακό Κέντρο Πέτρος Μ. Νομικός, στη Σαντορίνη, καθώς η σύνδεση ενός προορισμού με τη γευστική εμπειρία αποτελεί κυρίαρχο θέμα στις στρατηγικές προσέλκυσης τουριστών. «Η ελληνική κουζίνα θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση της τουριστικής στρατηγικής, τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο», τόνισε ο κεντρικός ομιλητής της διοργάνωσης, Executive Director του World Food Travel Association κ. Ερικ Γουλφ, ανακοινώνοντας τη δημιουργία παραρτήματος του Συνδέσμου στη χώρα. Στην ανάγκη δημιουργίας φορέων διαχείρισης προορισμών, αναφέρθηκε η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου κυρία Ελευθερία Φτακλάκη. Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης κ. Μανώλη Καραμολέγκου έχει κατατεθεί πρόταση για τη δημιουργία φορέα διαχείρισης και προώθησης του νησιού, με τη συμμετοχή όλων των άμεσα εμπλεκόμενων στον τουρισμό. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του προγράμματος Ελληνικό Πρωινό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) και μέλος ΔΣ του ΞΕΕ κ. Γιώργος Πίττας, υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο της συνεργασίας και της συλλογικής δράσης.
Το IMIC 2013 πραγματοποιείται για πρώτη χρονιά στην περιφέρεια, με την ευκαιρία της πρωτοβουλίας του Δήμου Θήρας να ανακηρύξει το 2013 «Ετος Γαστρονομίας Σαντορίνης». Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Θήρας και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ενώ έχει ενταχθεί επίσης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της πρωτοβουλίας «Θεσμοφόρια» του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Στο περιθώριο του Συνεδρίου πραγματοποιείται σεμινάριο για την ανάπτυξη του Γαστρονομικού Τουρισμού από τον Δρ. Δημήτρη Κούτουλα, καθώς και παρουσίαση του βιβλίου του κ. Πίττα «Τα καφενεία της Ελλάδας».
Marketing Greece: 287 δημοσιεύματα σε 30 μέρες
Εν τω μεταξύ, πολύ ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα θετικής δημοσιότητας για την Ελλάδα σε συνέχεια των προωθητικών της Marketing Greece. Δημοσιότητα αξίας δύο εκατ. ευρώ, με συνολική δαπάνη που καταβλήθηκε για το ίδιο χρονικό διάστημα 18.000 ευρώ, δημιουργήθηκε σε διάστημα 30 ημερών μέσω 287 δημοσιευμάτων και αναφορών σε διεθνή Μέσα. Πρόκειται για δημοσιεύματα σε τίτλους όπως New York Times, Skift.com, Deutche Welle, Travel Weekly, Die Welt, Focus.de, Zeit Online κ.α., δύο μήνες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής συμβούλων δημοσίων σχέσεων και ηλεκτρονικής επικοινωνίας για τις τουριστικές αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας και της Ρωσίας.