Η άποψη-φετίχ στην αυτοκινητοβιομηχανία ότι δεν υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά εκατοστά ενός κινητήρα όταν το ζητούμενο είναι η απόδοσή του, έχει ήδη καταρριφθεί από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το ζητούμενο δεν είναι πλέον αν ο στόχος επιτυγχάνεται αλλά οι λύσεις που επιλέγονται και ο τρόπος που η ισχύς συνδυάζεται με τις ανάγκες της εποχής για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Δείγμα της επιτυχημένης υλοποίησης αυτής της φιλοσοφίας αποτελεί η νέα γενιά τετρακύλινδρων δίλιτρων μηχανικών συνόλων βενζίνης και diesel της Volvo, που κινούν τα ανανεωμένα S60, V60 και XC60 και στο άμεσο μέλλον και τα V70, XC70 και S80.
Η απόδοση των βενζινοκινητήρων κυμαίνεται μεταξύ 140 και 306 ίππων, χάρη στη συνύπαρξη μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo). Συνδυασμός που, στον δρόμο, εξασφαλίζει γραμμική απόδοση, ανάλογη ενός πολυκύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα, ο οποίος πλέον καθίσταται περιττός –πέρα από τα χαρτιά και στην πράξη –για τη σουηδική φίρμα.
Στην περίπτωση του δίλιτρου, τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα, η απόδοση κυμαίνεται μεταξύ 120 και 230 ίππων χάρη στη νέα τεχνολογία i-Art, η καινοτομία της οποίας εντοπίζεται στον έλεγχο του ψεκασμού με ξεχωριστό αισθητήρα σε κάθε μπεκ αντί της κλασικής μεθόδου του ενός αισθητήρα για το σύνολο των μπεκ του συστήματος common rail.
Με δεδομένο ότι η επιλογή μεταξύ βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα αποτελεί προσωπική υπόθεση, η δυνατότητα του συνδυασμού τους με το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων της Volvo –ή εναλλακτικά σε κάποιες εκδόσεις με μηχανικό έξι ταχυτήτων –ενισχύει τις δυνατότητες των S60, V60 και XC60 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους γαλλικούς δρόμους.
Χωρίς περιστροφές, πρόκειται για ένα από τα δύο καλύτερα αυτόματα κιβώτια με paddles και αυτόν τον αριθμό ταχυτήτων στην ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που αποδείχθηκε στην πράξη οδηγώντας τα S60 και XC60 στην έκδοση βενζίνης T6 των 306 ίππων και το V60 στην έκδοση diesel D4 των 181 ίππων με τα 400 Nm ροπής.
Θεωρώ λοιπόν ότι αν η επιλογή είναι diesel τότε η έκδοση D4 με κατανάλωση από 3,7 λίτρα και εκπομπές CO2 από 99 γραμμ./χλμ. κρίνεται υπερεπαρκής για τους ελληνικούς δρόμους, ενώ στους βενζινοκινητήρες αν η κορυφαία ισχύς των 306 ίππων στην έκδοση T6 φαίνεται εξεζητημένη, η έκδοση T5 με τους 245 ίππους θα αποτελέσει το σημείο ισορροπίας σε επίπεδο κατανάλωσης, επιδόσεων και τιμής πώλησης.
Παράλληλα η Volvo έχει ανακοινώσει ότι τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα μπορούν να συνδυασθούν με ηλεκτροκινητήρες για την δημιουργία plug-in hybrid εκδόσεων όπως αυτή του V60, η εμπορική επιτυχία της οποίας αναγκάζει τους Σουηδούς να αυξήσουν την παραγωγή της, όπως δήλωσε στο «Βήμα» ο Μάγκνους Λίντμπλαντ, επικεφαλής εξέλιξης της σειράς Drive-E.
ΜΙΚΡΑ ΝΕΑ
Δημοφιλή στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά μοντέλα
Δωρεάν στάθμευση, δημόσιους σταθμούς φόρτισης, απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων και ελεύθερη χρήση των λωρίδων ταχείας κυκλοφορίας απολαμβάνουν οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων στη Νορβηγία, όπου το Tesla Model S, με 616 ταξινομήσεις και τιμή από 110.000 δολάρια, αναρριχήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην κορυφή των πωλήσεων, αφήνοντας δεύτερο το VW Golf.
Η κρίση ακύρωσε την έκθεση της Μπολόνια
Η άρνηση ικανού αριθμού αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμετάσχουν στη μοναδική ετήσια έκθεση αυτοκινήτου της Ιταλίας, η οποία ήταν προγραμματισμένη για την εβδομάδα 3-9 Δεκεμβρίου, οδήγησε στην ακύρωση της διοργάνωσης μερικές εβδομάδες μετά την έκθεση της Φραγκφούρτης στην οποία συμμετείχαν εφέτος περίπου 1.000 εκθέτες.
Μικρό Discovery από τη Land Rover
Σε πενταθέσια και επταθέσια έκδοση θα διατίθεται από το τέλος του 2014 το μικρότερο Discovery στην γκάμα της Land Rover, το οποίο θα αντικαταστήσει το Freelander. Η έκδοση παραγωγής θα αποκαλυφθεί το ερχόμενο φθινόπωρο στο Παρίσι και το πρωτότυπο έξι μήνες νωρίτερα στην έκθεση της Γενεύης.
Ferrari 250 GTO, η ακριβότερη όλων!
Αν και κατασκευάστηκε πριν από μισό αιώνα, το 1963, μια Ferrari 250 GTΟ είναι πλέον το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο καθώς πουλήθηκε σε δημοπρασία αντί 52 εκατ. δολαρίων. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 35 εκατ. δολάρια για ένα ίδιο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ