Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) προσέφυγε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) ζητώντας την ακύρωση της μεταβίβασης της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), γνωστότερης ως ROSCO, στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), καθώς υποστηρίζει ότι η ιδιωτικοποίησή της θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και για την εθνική Οικονομία.
«Με την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ βλάπτονται άμεσα τα εργασιακά συμφέροντα του προσωπικού. Συγκεκριμένα, η άμεση αλλαγή των κανονισμών εργασίας με στόχο τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους, οι απολύσεις εργαζομένων με πολυετή υπηρεσία που βρίσκονται στην τελευταία περίοδο της εργασιακής τους ζωής αλλά δεν έχουν ακόμη συμπληρώσει τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και η αντικατάστασή τους με νεότερους με πολύ χαμηλούς μισθούς εργαζόμενους, είναι απόλυτα συνδεδεμένες με την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ και πλήττουν ουσιαστικά εργασιακά, ασφαλιστικά και οικονομικά συμφέροντα του προσωπικού» αναφέρει η ΠΟΣ.
«Η απόσχιση της δραστηριότητας συντήρησης του τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ, η οποία ξεκίνησε με το ν. 4111/2013 και ολοκληρώνεται με την προσβαλλόμενη ΚΥΑ, αφενός θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά προφανή βλάβη του δημοσίου συμφέροντος, αλλά είναι και αντίθετη στην εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία» τονίζει η συνδικαλιστική οργάνωση παραπέμποντας στο κοινοτικό κι εθνικό δίκαιο (Οδηγίες 2004/49/ΕΚ, 2008/110/ΕΚ, 2009/149/ΕΚ, ΠΔ 41/2005, 160 / 2007 & 71/2010).
Ακόμη, τονίζει ότι «η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ θα έχει αρνητική συμβολή στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση και την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης».
Και αυτό διότι, όπως υποστηρίζει, το ποσό της πώλησης θα πάει κατευθείαν στο ειδικό ταμείο της Τράπεζας της Ελλάδος για τους δανειστές, δεν θα αυξηθεί η απασχόληση αλλά η ανεργία, θα οδηγηθούν οδηγηθούν «σε πλήρη απαξίωση και κλείσιμο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην συντήρηση και επισκευή τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού» και θα συρρικνωθεί «ακόμη περισσότερο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο».
Η συζήτηση της αίτησης ακύρωσης θα συζητηθεί στο ΣτΕ στις 5 Νοεμβρίου 2013. Σύμφωνα με την ΠΟΣ, την αίτηση ακύρωσης της σχετικής απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων συνέταξαν ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου κ. Γ. Κατρούγκαλος και ο δικηγόρος της ΠΟΣ, κ. Δ. Τσακνιάς.