Το μεγάλο πρωινό ενισχύει τη γυναικεία γονιμότητα

Οι γυναίκες που επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί, καλά θα κάνουν να τρώνε ένα μεγάλο πρωινό. Αυτό υποστηρίζουν ισραηλινοί ερευνητές από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, καθώς, n όπως είδαν σε μελέτη τους, η πρόσληψη περισσότερων θερμίδων το πρωί φάνηκε να βοηθάει γυναίκες με προβλήματα γονιμότητας να συλλάβουν.

Οι γυναίκες που επιθυμούν να αποκτήσουν παιδί, καλά θα κάνουν να τρώνε ένα μεγάλο πρωινό. Αυτό υποστηρίζουν ισραηλινοί ερευνητές από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ, καθώς, όπως είδαν σε μελέτη τους, η πρόσληψη περισσότερων θερμίδων το πρωί φάνηκε να βοηθάει γυναίκες με προβλήματα γονιμότητας να συλλάβουν.

Όπως έχουν δείξει μελέτες τα τελευταία χρόνια, το σωματικό μας βάρος δεν επηρεάζεται μόνο από τα επίπεδα θερμιδικής πρόσληψης αλλά και από την ώρα της ημέρας κατά την οποία αυτή πραγματοποιείται.

Η τελευταία μελέτη των δρων Ορεν Φρόι, από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ και Ντανιέλα Γιοκάμποβιτς και Γιούλιο Βάινσταιν από το Πανεπιστήμιο του Τελ Αβίβ και το Ιατρικό Κέντρο Γούλφσον, αποκαλύπτει ότι ένα μεγάλο πρωινό είναι ικανό να ενισχύσει τη γονιμότητα σε γυναίκες με ανωμαλίες του εμμηνορροϊκού κύκλου, εξαιτίας του Συνδρόμου Πολυκυστικών Ωοθηκών (ΣΠΩ).

Το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών ταλαιπωρεί περίπου το 6%-10% των γυναικών που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία, προκαλώντας δυσκολίες σύλληψης. Το συγκεκριμένο σύνδρομο προκαλεί ινσουλινοαντίσταση, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση των ανδρογόνων και σε ανωμαλίες του εμμηνορροϊκού κύκλου, προβλήματα γονιμότητας και κίνδυνο μελλοντικής εμφάνισης διαβήτη.

«Γόνιμο» το μεγάλο πρωινό

Στο πείραμα των ερευνητών διάρκειας 12 εβδομάδων που πραγματοποιήθηκε στο Ιατρικό Κέντρο Γούλφσον, έλαβαν μέρος συνολικά 60 αδύνατες γυναίκες με ΣΠΩ, ηλικίας 25-39 ετών με Δείκτη Μάζας Σώματος (BMI) κάτω του 23.

Οι εθελόντριες μοιράστηκαν σε δύο ομάδες. Και οι δύο ομάδες καλούνταν να καταναλώνουν περίπου 1.800 θερμίδες ημερησίως, με βασική διαφορά στην ώρα κατανάλωσης του μεγάλου γεύματος της ημέρας. Η πρώτη ομάδα κατανάλωνε το μεγάλο γεύμα της ημέρας – 980 θερμίδες – το πρωί, ενώ η δεύτερη το κατανάλωνε το βράδυ. Οι γυναίκες καλούνταν να καταγράφουν τις ακριβείς τροφές που κατανάλωναν κάθε φορά.

Σύμφωνα με δημοσίευσή των ειδικών στο επιστημονικό έντυπο «Clinical Science», οι γυναίκες που έτρωγαν ένα μεγάλο πρωινό, εμφάνιζαν μείωση ως προς τα επίπεδα γλυκόζης του αίματος αλλά και ως προς την ινσουλινοαντίσταση της τάξεως του 8%. Αντίθετα, οι γυναίκες με το πλούσιο βραδινό δεν εμφάνιζαν οποιαδήποτε αλλαγή.

Ακόμα, στην ομάδα του ενισχυμένου πρωινού, τα επίπεδα τεστοστερόνης έκαναν «βουτιά» κατά 50% ενώ ο ρυθμός ωορρηξίας ήταν πολύ υψηλότερος, συγκριτικά με εκείνον της ομάδας του βραδινού, η οποία δεν εμφάνιζε οποιαδήποτε μεταβολή ως προς τα επίπεδα τεστοστερόνης.

«Η μελέτη υποδεικνύει ξεκάθαρα ότι ο αριθμός των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά είναι πολύ σημαντικός, αλλά η ώρα της κατανάλωσής τους είναι ακόμη σημαντικότερη» υπογραμμίζει ο επικεφαλής της μελέτης δρ Φρόι.

Science
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk