Τελικά η «βασίλισσα» κάθεται καλά στον θρόνο της. Ο λόγος για την Αννα Νετρέμπκο, την πρωτοκαθεδρία της οποίας στο παγκόσμιο λυρικό στερέωμα τα τελευταία χρόνια έχουν επιχειρήσει να απειλήσουν ουκ ολίγες συνάδελφοί της, απ’ ό,τι φαίνεται όμως ανεπιτυχώς. Προ ημερών η σουπερστάρ ρωσίδα ντίβα της όπερας πρόσθεσε ένα ακόμη ρεκόρ στο ενεργητικό της. Με τον ρόλο της Τατιάνα στον «Ευγένιο Ονιέγκιν» του Τσαϊκόφσκι έγινε η πρώτη υψίφωνος η οποία πρωταγωνίστησε σε τρεις συνεχόμενες πρεμιέρες της σεζόν στη φημισμένη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης.
Η αρχή του «σερί» έγινε το 2011 με την «Αννα Μπολένα» του Ντονιτσέτι, όπου ερμήνευσε τον ρόλο του τίτλου, συνεχίστηκε με το κωμικό «Ελιξίριο του έρωτα» του ίδιου συνθέτη που άνοιξε τη σεζόν το 2012, για να κορυφωθεί εφέτος με τον «Ευγένιο Ονιέγκιν», παραγωγή η οποία θα αναμεταδοθεί και στην Ελλάδα στις 5 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του πολυβραβευμένου προγράμματος «The Met: Live in HD» που προβάλλεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στη χώρα μας, σε επιλεγμένους πολιτιστικούς χώρους, με την υποστήριξη του ομίλου Αntenna.
«Δεν μου άρεσε ο χαρακτήρας»


Οπως μάλιστα αποκάλυψε η ίδια η 42χρονη Νετρέμπκο σε συνέντευξή της, της δόθηκε η δυνατότητα και για τέταρτη πρεμιέρα, αφού της προτάθηκε ο ρόλος της κοντέσας στους «Γάμους του Φίγκαρο», όπερα με την οποία θα εγκαινιαστεί η σεζόν 2014-2015, αλλά τον απέρριψε. «Δεν μου άρεσε ο χαρακτήρας» είπε συγκεκριμένα, προσθέτοντας ότι δεν θεωρεί τον εαυτό της ερμηνεύτρια του εν λόγω συνθέτη. Ετσι, παρά την πρωτιά της σε ό,τι αφορά τις υψιφώνους, θα μείνει αρκετά πίσω από το ρεκόρ του θρυλικού Ενρίκο Καρούζο με τις 14 συνεχόμενες πρεμιέρες μεταξύ 1907 και 1920, αλλά και από το πιο πρόσφατο του Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο οποίος έχει στο ενεργητικό του επτά συνεχόμενες ενάρξεις σεζόν σε ρόλο πρωταγωνιστή το διάστημα 1989-1995.
Σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά της σχέδια, η Νετρέμπκο αυτόν τον καιρό προτιμά τον Βέρντι. Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της CD –αφιερωμένο στον ιταλό συνθέτη –από την Deutsche Grammophon, το οποίο παρά τις διιστάμενες κριτικές τα πάει αρκετά καλά σε επίπεδο πωλήσεων. Το καλοκαίρι που μόλις πέρασε πρωταγωνίστησε στην «Ιωάννα της Λωραίνης» σε συναυλιακή μορφή στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, ενώ την τρέχουσα σεζόν θα ντεμπουτάρει σε δύο ακόμη εμβληματικούς ρόλους του Βέρντι: σε αυτόν της Λεονόρα στον «Τροβατόρε» τον Νοέμβριο στο Βερολίνο και σε αυτόν της Λαίδης Μάκβεθ στο Μόναχο το καλοκαίρι του 2014.
Με μεγάλο ενδιαφέρον πάντως αναμένεται διεθνώς το ντεμπούτο της στον ρόλο της «Μανόν Λεσκό» του Πουτσίνι τον Φεβρουάριο στην Οπερα της Ρώμης, σε μουσική διεύθυνση του ιταλού σουπερστάρ του πόντιουμ Ρικάρντο Μούτι…
Κορίτσι του 21ου αιώνα
Η ερμηνεία της στον «Ευγένιο Ονιέγκιν» πάντως σήμανε την επιστροφή της Νετρέμπκο στις ρωσικές ρίζες της, αφού τραγούδησε στη μητρική της γλώσσα στη σκηνή της Μετροπόλιταν για πρώτη φορά ύστερα από το ντεμπούτο της στην όπερα «Πόλεμος και Ειρήνη» του Προκόφιεφ το 2002. Πέραν όλων των άλλων, η ίδια θεωρεί τον ρόλο και μεγάλη υποκριτική πρόκληση, αφού πιστεύει πως η Τατιάνα, απορρίπτοντας τελικά το πάθος που αισθάνεται για αυτήν ο μεταμελημένος αγαπημένος της, συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από μια γυναίκα της εποχής μας. «Είμαι κορίτσι του 21ου αιώνα και θα λειτουργούσα διαφορετικά» δήλωσε σε συνέντευξή της λίγο πριν από την πρεμιέρα της 23ης Σεπτεμβρίου. Λίγες ημέρες αργότερα παραδέχθηκε ότι η τοποθέτησή της αυτή στάθηκε αιτία να λάβει οργισμένες επιστολές…«Αυτό που εννοούσα» εξήγησε «είναι ότι σήμερα είναι πολύ σκληρό να χάνεις κάποιον που αγαπάς. Οταν υπάρχουν τόσο δυνατά αισθήματα, υπάρχει πάντα τρόπος να τα ζήσεις…».

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 3 Οκτωβρίου 2013

HeliosPlus