Ιδιαίτερα θετικές για το 2014 είναι οι προοπτικές από τη Σκανδιναβική αγορά, η οποία τροφοδοτεί με 1,5 εκατ. τουρίστες την Ελλάδα σε ετήσια βάση.
Η αυξημένη ζήτηση αποτυπώθηκε τη φετινή χρονιά καθώς βασικοί tour operators που δραστηριοποιούνται στις σκανδιναβικές χώρες επεκτείνουν έως και τα τέλη Νοεμβρίου την τουριστική περίοδο σε ελληνικούς προορισμούς, αυξάνοντας παράλληλα τον προγραμματισμό τους για τη νέα σεζόν.
Τη δυναμική αυτή φιλοδοξεί να μεγιστοποιήσει το 1ο Grekland Panorama, διοργάνωση που πραγματοποιείται στις 14-16 Φεβρουαρίου στη Στοκχόλμη, από την εταιρεία North Events, στο εκθεσιακό κέντρο Globe Arenas Annexete και έχει στόχο την παρουσίαση του τουρισμού, του πολιτισμού και της γαστρονομίας της Ελλάδας, σε επαγγελματίες της αγοράς και στο ευρύ κοινό.
Με 25 εκατ. πληθυσμό, οι Σκανδιναβικές χώρες αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά της Ευρώπης, καθώς οι δαπάνες σε ταξίδια ξεπερνούν τα 20 δισ. δολάρια τον χρόνο. Σύμφωνα με μελέτες οι Σκανδιναβοί ξοδεύουν στον τουρισμό τα περισσότερα χρήματα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, με τον μέσο σκανδιναβό επισκέπτη να δαπανά 1.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι του (συμπεριλαμβάνεται η μετάβαση, διαμονή και κατανάλωση). Κατά μέσο όρο, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των Σκανδιναβών ταξιδεύει τέσσερις φορές τον χρόνο, τάση που αναμένεται να αυξηθεί σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου.
Αντίστοιχα, περισσότερους από 70.000 επισκέπτες προγραμματίζει να φέρει ο οργανισμός TUI Nordic το 2014, αυξάνοντας κατά 6% τη δυναμικότητά του, όπως δήλωσε η Product Manager Greece της TUI Nordic κυρία Γιοχάνα Στραντ. Το 2013 οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων για Ελλάδα ξεπέρασαν τις προσδοκίες, με την αύξηση της ζήτησης για την Κω να εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και για τη Σάμο σε 84%.
Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του TUI Nordic εφέτος ήταν η Σάμος, η Κρήτη, η Κως, η Μαρμαρίδα (Τουρκία) και η Ρόδος, ωστόσο οι ελληνικοί προορισμοί υστερούν σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών, θέμα που όπως υποστήριξε η κυρία Στραντ θα πρέπει να προσέξουν οι έλληνες επιχειρηματίες, καλώντας τους να αποφύγουν το «μαζικό μοντέλο» και να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των μονάδων. Από την πλευρά του ο ιδρυτής και πρόεδρος της Fontana Food AB, της μεγαλύτερης εταιρίας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στη Σουηδία, κ. Φρίξος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο πόσο δημοφιλή είναι τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στην Σκανδιναβία, όπως η φέτα, οι ελιές και το λάδι.