Ιδιαίτερα θετικές για το 2014 είναι οι προοπτικές από τη Σκανδιναβική αγορά, η οποία τροφοδοτεί με 1,5 εκατ. τουρίστες την Ελλάδα σε ετήσια βάση.

Η αυξημένη ζήτηση αποτυπώθηκε τη φετινή χρονιά καθώς βασικοί tour operators που δραστηριοποιούνται στις σκανδιναβικές χώρες επεκτείνουν έως και τα τέλη Νοεμβρίου την τουριστική περίοδο σε ελληνικούς προορισμούς, αυξάνοντας παράλληλα τον προγραμματισμό τους για τη νέα σεζόν.

Τη δυναμική αυτή φιλοδοξεί να μεγιστοποιήσει το 1ο Grekland Panorama, διοργάνωση που πραγματοποιείται στις 14-16 Φεβρουαρίου στη Στοκχόλμη, από την εταιρεία North Events, στο εκθεσιακό κέντρο Globe Arenas Annexete και έχει στόχο την παρουσίαση του τουρισμού, του πολιτισμού και της γαστρονομίας της Ελλάδας, σε επαγγελματίες της αγοράς και στο ευρύ κοινό.

Με 25 εκατ. πληθυσμό, οι Σκανδιναβικές χώρες αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά της Ευρώπης, καθώς οι δαπάνες σε ταξίδια ξεπερνούν τα 20 δισ. δολάρια τον χρόνο. Σύμφωνα με μελέτες οι Σκανδιναβοί ξοδεύουν στον τουρισμό τα περισσότερα χρήματα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, με τον μέσο σκανδιναβό επισκέπτη να δαπανά 1.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι του (συμπεριλαμβάνεται η μετάβαση, διαμονή και κατανάλωση). Κατά μέσο όρο, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των Σκανδιναβών ταξιδεύει τέσσερις φορές τον χρόνο, τάση που αναμένεται να αυξηθεί σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου.

Αναφερόμενος στις επιδόσεις της περιόδου, κατά την παρουσίαση του Grekland Panorama την Τρίτη, ο αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni κ. Τάκης Φιλιππόπουλος σημείωσε την πολύ καλή εξέλιξη της φετινής χρονιάς, τονίζοντας ότι ο ταξιδιωτικός οργανισμός πρόσθεσε πτήσεις από την Αίγυπτο προς ελληνικούς προορισμούς, φέρνοντας περισσότερους από 5.000 επιβάτες στην Κρήτη το δίμηνο Οκτωβρίου –Νοεμβρίου. Παράλληλα επισήμανε τις πολύ θετικές προοπτικές για το 2014, καθώς στο πρόγραμμα εντάσσονται δύο νέοι προορισμοί, η Μύκονος και η Καλαμάτα, ενώ χαρακτήρισε λογικές τις αυξήσεις των ξενοδοχείων στα συμβόλαια που υπογράφηκαν.

Αντίστοιχα, περισσότερους από 70.000 επισκέπτες προγραμματίζει να φέρει ο οργανισμός TUI Nordic το 2014, αυξάνοντας κατά 6% τη δυναμικότητά του, όπως δήλωσε η Product Manager Greece της TUI Nordic κυρία Γιοχάνα Στραντ. Το 2013 οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων για Ελλάδα ξεπέρασαν τις προσδοκίες, με την αύξηση της ζήτησης για την Κω να εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και για τη Σάμο σε 84%.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί του TUI Nordic εφέτος ήταν η Σάμος, η Κρήτη, η Κως, η Μαρμαρίδα (Τουρκία) και η Ρόδος, ωστόσο οι ελληνικοί προορισμοί υστερούν σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών, θέμα που όπως υποστήριξε η κυρία Στραντ θα πρέπει να προσέξουν οι έλληνες επιχειρηματίες, καλώντας τους να αποφύγουν το «μαζικό μοντέλο» και να διατηρήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα των μονάδων. Από την πλευρά του ο ιδρυτής και πρόεδρος της Fontana Food AB, της μεγαλύτερης εταιρίας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στη Σουηδία, κ. Φρίξος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο πόσο δημοφιλή είναι τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στην Σκανδιναβία, όπως η φέτα, οι ελιές και το λάδι.

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) κ. Πάνος Λειβαδάς τόνισε ότι η αισιοδοξία που δημιουργείται από τη θετική χρονιά στη χώρα θα πρέπει να διέπεται από αίσθημα ευθύνης και σύνεσης και να συνοδεύεται από προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις, από την πλευρά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής αγοράς. Παράλληλα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και Α’ αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Γιάννης Ρέτσος, χαρακτήρισε τη διοργάνωση ένα πολύ καλό παράδειγμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που πραγματοποιείται σε αγορές υψηλού ενδιαφέροντος για τον ελληνικό τουρισμό.
Παρουσιάζοντας το προφίλ του Grekland Panorama (www.panoramagreece.com), ο διευθυντής της εταιρείας North Events κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης, σημείωσε ότι περιλαμβάνει στοχευμένο workshop B2B, με συμμετοχή εκπροσώπων των tour operators, τουριστικών γραφείων και αεροπορικών εταιρειών, ενώ για δύο μέρες η διοργάνωση θα είναι ανοικτή στο κοινό, χωρίς εισιτήριο. Το εγχείρημα υποστηρίζεται από μεγάλους tour operators της Σκανδιναβίας, Apollo Kuoni, TUI Fritidsresor, VING, Airtours, Tema Resor κ.α. Από την Ελλάδα, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), η ΠΟΞ, το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ καθώς και πλήθος προορισμών και επιχειρήσεων έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.