Η ΕΡΓΟΣΕ θα δώσει παράταση στον ανάδοχο, την εταιρεία Ακτωρ, της μεγάλης εργολαβίας στον ορεινό όγκο της Οθρυος ως το τέλος του 2014. Παράλληλα προχωρεί τις διαδικασίες για τη συμβασιοποίηση της εργολαβίας-σκούπας που θα κατασκευάσει τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας – Δομοκού.
Ειδικότερα το έργο «Κατασκευή υποδομής από Χ.Θ. 14+000 ως Χ.Θ. 25+000 (Μεγάλη Σήραγγα) της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Λιανοκλάδι – Δομοκός» (σύμβαση 470/2007), προϋπολογισμού 324 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), δημοπρατήθηκε το 2005, κατακυρώθηκε το 2006 στην εταιρεία Ακτωρ, η οποία προσέφερε έκπτωση 35,31%, δηλαδή 209 εκατ. ευρώ, και υπεγράφη το 2007.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η συνολική συμβατική προθεσμία του έργου έληξε στις 23 Αυγούστου 2012. Ο ανάδοχος ζήτησε παράταση με αναθεώρηση υποβάλλοντας χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης ως τις 30 Απριλίου 2013. Τέσσερις μήνες αργότερα ζήτησε τη διάλυση του έργου λόγω παρέλευσης της οριακής προθεσμίας με υπαιτιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, στη συνέχεια όμως αιτήθηκε εκ νέου παράταση ως τον Οκτώβριο του 2013.
Η συζήτηση ορίστηκε για τον Φεβρουάριο του 2015 και, σύμφωνα με τον νόμο, ο ανάδοχος υποχρεούται να εκτελέσει εργασίες ως την επίλυση της υπόθεσης. Σημειωτέον ότι το φυσικό αντικείμενο του έργου έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 76%. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, εκκρεμούν ορισμένες εργασίες οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν προχώρησαν με υπαιτιότητα του εργολάβου.
Οπως σημειώνει η εταιρεία, οι λόγοι παράτασης της προθεσμίας είναι η καθυστέρηση στην παράδοση των μελετών στον ανάδοχο, στις απαλλοτριώσεις και σε ορισμένες εργασίες.
Αντίθετα, σε περίπτωση διάλυσης και επαναδημοπράτησης της σύμβασης η θέση σε λειτουργία της νέας γραμμής δεν θα γίνει πριν από το 2017. Μάλιστα, καθώς το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, πρέπει να τελειώσει ως το τέλος του 2015. Επίσης, σε περίπτωση νέου διαγωνισμού, αυτός θα πρέπει να γίνει με καινούργια τιμολόγια του υπουργείου Υποδομών που εκτινάσσουν το κόστος των έργων σηράγγων κατά 40%. Παράλληλα εκπτώσεις της τάξεως του 35% όχι μόνο δεν δίδονται πια αλλά δεν ξεπερνούν καν το 10%.
«Το συμφέρον του έργου αλλά και γενικότερα το δημόσιο συμφέρον επιβάλλει την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών» με την υφιστάμενη σύμβαση, σημειώνει η εταιρεία. Παράλληλα η προθεσμία για ολοκλήρωση του έργου ως το τέλος του 2014 είναι και πολύ κοντά στην εκδίκαση της υπόθεσης στο Εφετείο Λαμίας.
Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 26 Σεπτεμβρίου 2013
HeliosPlus