Οι ταινίες «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου και «Dead end» της Τώνιας Μισιάλη απέσπασαν αντιστοίχως τον Xρυσό Διόνυσο –1ο βραβείο μυθοπλασίας και τον Αργυρό Διόνυσο – 2ο βραβείο Μυθοπλασίας στο τελευταίο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας. Ο Χρυσός Διόνυσος για το «Red Hulk» συνοδεύεται από 10.000 ευρώ παροχές post production και πλήρες σετ ψηφιακής κινηματογραφικής μηχανής προσφορά της Authorwave, ενώ ο Αργυρός Διόνυσος για το «Dead End» συνοδεύεται από 10.000 ευρώ παροχές post production και πλήρες σετ ψηφιακής κινηματογραφικής μηχανής προσφορά της Authorwave. Το «Red Hulk» απέσπασε επίσης μια τιμητική διάκριση καλύτερης ανδρικής Ερμηνείας για τον Φρίξο Προέδρου_ αδελφό της σκηνοθέτριας (δείτε σχόλιο «Κινηματογράφος και «χρυσή» πραγματικότητα» στην διεύθυνση https://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=531488).
«Παρά τις δραματικές εξελίξεις στην ΕΡΤ και την παντελή απουσία του κράτους, που διαμορφώνει μια ζοφερή πραγματικότητα για τον ελληνικό κινηματογράφο, οι Έλληνες σκηνοθέτες και παραγωγοί ταινιών μικρού μήκους συνεχίζουν όχι μόνο να παράγουν άρτιες τεχνικά ταινίες αλλά και να αποτυπώνουν με διεισδυτική ματιά την κοινωνική πραγματικότητα την οποία βιώνουμε» επεσήμανε στην ανακοίνωσή της η επιτροπή του ελληνικού τμήματος, πρόεδρος της οποίας ήταν ο σκηνοθέτης Τάσος Ψαρράς.
Το βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης» απονεμήθηκε στην ταινία « Άννα» του Σπύρου Χαραλάμπους (1000 ευρώ –προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου), ενώ το Βραβείο Σπουδαστικής ταινίας απονεμήθηκε στην ταινία «Νικολέτα» της Σόνιας Λίζας Κέντερμαν και συνοδεύεται από ένα Avid Media Composer Soft 7 αξίας 1.100 ευρώ προσφορά της Telmaco και υπηρεσίες αξίας 2.000€ προσφορά της Graal (color correction,conform, mastering DCP) για την επόμενη ταινία μικρού μήκους της σκηνοθέτριας. Η ίδια ταινία απέσπασε και το βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας.
Kαλύτερη ταινία κοινωνικού προβληματισμού, σε ένα φεστιβάλ με έντονο κοινωνικό προβληματισμό χρίστηκε η «Pieta» του Αλέξανδρου Τσαντίλα που απέσπασε το Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» που συνοδεύεται από το ποσό των 1.500€ προσφορά του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και το ειδικό βραβείο «Ντίνος Κατσουρίδης» για Πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη απονεμήθηκε στον Ακη Πολύζου για την ταινία «Συνθήκη 10/60» (τo βραβείο συνοδεύεται από πλήρη τεχνική κάλυψη για την επόμενη μικρού μήκους ταινία του σκηνοθέτη – προσφορά της οικογένειας Κατσουρίδη). Η ίδια ταινία απέσπασε δυο τιμητικές διακρίσεις: φωτογραφίας στον Γιάννη Δρακουλαράκο για την ταινία «Συνθήκη 10/60» και σχεδιασμού ήχου (Αρης Λουζιώτης, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος).
Πολλές ήταν οι τιμητικές διακρίσεις εφέτος, πέραν των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω: σεναρίου στον Γιώργο Τελτζίδη για το σενάριο της ταινίας «Γεννήτρια» της Νικολέτας Λεούση (που απέσπασε και το βραβείο της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου) καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στην Μυρτώ Παπούλια για την ταινία «Στο κατώφλι» της Αναστασίας Κρατίδη, μοντάζ στον Ντίνο Γρηγορίου για την ταινία «Σκιαμαχία» του ίδιου, ήχου στον Χρήστο Παπαδόπουλο για την ταινία «Μαθήματα Οδήγησης» του Βασίλη Καλαμάκη, σκηνικών- κοστουμιών στους Francois Schuiten και Δήμητρα Παναγιωτοπούλου για την ταινία «Memory Reloaded» των Πάνου Παππά και Δέσποινας Χαραλάμπους και πρωτότυπης μουσικής στον Νίκο Πλατύραχο για τους «Εθελοντές» του Θοδωρή Βουρνά.
Ειδικό Βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία «Δεν είμαι τώρα εδώ» των Ζήση Κοκκινίδη και Ίωνα Παπασπύρου και από μια εύφημο μνεία απέσπασαν οι ταινίες «Travel Express» της Νατάσας Ξύδη και «Counting Happiness » της Βενετίας Ευρυπιώτου.
Βραβεία διεθνούς τμήματος
Grand Pix: «All Soul’s Day», της Αλεξάντρα Τερπίνσκα (Πολωνία). Συνοδεύεται από το ποσό των 4.000€ προσφορά της εταιρείας Raycap.
2o βραβείο: «The Runaway», του Μαρλέ Ζαν Μπερνάρ (Γαλλία). Συνοδεύεται από παροχές σε υπηρεσίες post production αξίας 5.000€ προσφορά της εταιρείας Authorwave.
Ειδικό βραβείο Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινημ/φου: «Butter Lamp», του Χου Γουέι (Γαλλία/ Κίνα)
Βραβείο καλύτερης ταινίας Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης: «Loneliness», του Γιεντλίνκι Λιόβα (Ρουμανία)
Βραβείο καλύτερης ταινίας κινούμενου σχεδίου: «Monsieur Thanatier’s artistry», του Νταβίντ Λε Μποζέκ (Γαλλία)
Βραβείο αρτιότερης παραγωγής TV5 MONDE: στην ταινία «A dollhouse», του Τομπίας Γκούντορφ Μπέσεν (Δανία)
Τέλος αξίζει οι δημιουργοί να σταθούν στην πολύ σωστή επισήμανση – παρέμβαση επισημαίνοντας της Πανελλήνιας Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου για την «υπερβολική χρήση ξενόγλωσσων τίτλων. Ο κινηματογράφος είναι έτσι κι αλλιώς μια διεθνής γλώσσα, ενώ η υπεράσπιση της δικής μας είναι χρήσιμη. Αυτή η συχνή χρήση μόνο μπερδεύει παρά κινείται προς αυτή την κατεύθυνση