Η ελληνική κουζίνα δεν θα µπορούσε να λείψει ασφαλώς από µια ταινία γυρισµένη στη µεσσηνιακή Μάνη, το αποτέλεσµα µιας υγιούς ελληνοαµερικανικής συνεργασίας. Στη Μάνη, λοιπόν, εκεί όπου ο Ιθαν Χοκ και η Ζιλί Ντελπί θα ξανασυναντηθούν εννέα χρόνια µετά το προτελευταίο (παριζιάνικο τότε) κινηµατογραφικό ραντεβού τους στην ταινία «Πριν το ηλιοβασίλεµα».

Στην τρίτη ταινία της «σειράς “Πριν”» (θυµίζω ότι όλα ξεκίνησαν στη Βιέννη στο «Πριν το ξηµέρωµα» εν έτει 1995) βρίσκουµε τον Αµερικανό Τζέσι και τη Γαλλίδα Σελίν στη Μάνη. Ο Τζέσι προσπαθεί να γράψει το βιβλίο του – ένα από τα πολλά προβλήµατα που το ζευγάρι έχει στο κεφάλι του. Ο Τζέσι και η Σελίν είναι πλέον παντρεµένοι, γονείς δύο παιδιών και ο χρόνος, όπως είναι φυσικό, έχει αφήσει τα σηµάδια του στη σχέση τους. Και όµως δεν παύουν να έχουν την ίδια όρεξη για ζωή και για έρωτα. Οι τσακωµοί είναι απλώς µέρος του παιχνιδιού. Οπως συνέβαινε πάντα.

Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της ταινίας είναι το πώς ο σκηνοθέτης Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ενσωµατώνει στην ιστορία την ελληνικότητα. Δεν στρέφεται σε γραφικότητες (α λα «Μamma Mia!»), αλλά επιτρέπει στην ελληνική κουζίνα όπως και στο ελληνικό τοπίο να διεισδύσουν στην ταινία οµαλά και οργανικά. Σαν να µην τρέχει τίποτε. Μια χωριάτικη σαλάτα είναι, δεν χάθηκε και ο κόσµος!

Αν χάσατε την ταινία στις αίθουσες (µία από τις επιτυχίες του καλοκαιριού), τσεκάρετέ την στο DVD και προσέξτε πόσο ελεύθερα παίζουν οι ηθοποιοί, είτε όταν ετοιµάζουν το φαγητό στην κουζίνα είτε όταν αργότερα το απολαµβάνουν στο µπαλκόνι του σπιτιού του αείµνηστου συγγραφέα-περιηγητή Πάτρικ Λι Φέρµορ στην Καρδαµύλη (τιµής ένεκεν το όνοµα του διευθυντή φωτογραφίας Γουόλτερ Λάσαλι – «Αλέξης Ζορµπάς» – που κάνει µια εµφάνιση στον εν λόγω χώρο, είναι Πάτρικ).

Στη σκηνή της κουζίνας συµµετέχουν µαζί µε την Ντελπί η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη και σε έναν ρόλο-έκπληξη η Ξένια Καλογεροπούλου, ενώ αργότερα στο τραπέζι είναι όλοι µαζί. Ο Χοκ, οι τρεις γυναίκες, ο Πάνος Κορώνης, η Αριάν Λαµπέντ και ο Γιάννης Παπαδόπουλος.