Με ανάμεικτα συναισθήματα υποδέχτηκε η επιστημονική κοινότητα αλλά και η κοινή γνώμη την πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου του δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία και οραματιστή Ελον Μασκ για το Hyperloop, ένα υπερηχητικό τρένο που – αν κατασκευαστεί – υπόσχεται να καλύπτει αποστάσεις εκατοντάδων χλμ. σε λίγα λεπτά.

Ο Μασκ έκανε αναφορά στα τεχνικά και άλλα χαρακτηριστικά του τρένου αλλά ταυτόχρονα είπε ότι σε αυτή τη φάση ο ίδιος έχει άλλες προτεραιότητες και για αυτόν τον λόγο, αν τελικά καταπιαστεί με το Hyperloop, θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να επιτευχθεί η κατασκευή του.

Το τρένο της μιας ανάσας

Το Hyperloop είναι ένα τρένο που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια όχι πάνω σε ράγες στο έδαφος αλλά στο εσωτερικό αγωγών μέσα σε κενό αέρος. Το τρένο αυτό θα αποτελείται από βαγόνια (κάψουλες) που θα έχουν χωρητικότητα 4-6 ατόμων. Σύμφωνα με τον Μασκ, η αίσθηση που θα έχουν οι επιβάτες θα προσομοιάζει εκείνη που έχουν οι επιβάτες αεροσκαφών και όχι με εκείνη που έχουν οι επιβάτες στα τρενάκια ταχύτητας των λούνα παρκ, όπως θεωρούσαν κάποιοι. Το αρχικό σχέδιο του Μασκ είναι το Hyperloop να συνδέσει το Λος Αντζελες με το Σαν Φρανσίσκο που βρίσκονται σε απόσταση 610 χλμ.

Το Hyperloop θα κινείται με ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα 1200 χλμ/ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι θα συνδέει τις δύο μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ σε περίπου 30 λεπτά. Όπως είπε ο Μασκ στη συνέντευξη, το Hyperloop θα μπορεί να μεταφέρει όχι μόνο ανθρώπους αλλά και φορτία, ακόμη και αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, το κόστος για την κατασκευή του πρώτου τρένου και των υποδομών για τη «γραμμή» Λος Αντζελες-Σαν Φρανσίσκο θα αγγίξει τα 6 δισ. δολάρια. Ο Μασκ υποστηρίζει οτι το εισιτήριο για ένα επιβάτη του Hyperloop θα είναι αρκετά φτηνό και δεν θα ξεπερνάει τα 20 δολάρια.

Είπε επίσης ότι οι επιβάτες δεν θα περιμένουν σχεδόν καθόλου στους σταθμούς επιβίβασης αφού τα βαγόνια θα έχουν τη δυνατότητα να ξεκινούν για τον προορισμό τους κάθε 30 δευτερόλεπτα. Σημείωσε παράλληλα ότι για να έχει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα το Hyperloop δεν πρέπει να καλύπτει αποστάσεις μεγαλύτερες των 1500 χλμ.

Ο Μασκ τόνισε ότι είναι αφοσιωμένος σε κάποια άλλα από τα φουτουριστικά του σχέδια και ειδικότερα στην κατασκευή ενός επαναστατικού διαστημικού σκάφους και βάζει σε δεύτερη μοίρα το Hyperloop. Ανακοίνωσε ότι θα ασχοληθεί προσωπικά με τη δημιουργία ενός πρωτότυπου μοντέλου του τρένου αλλά το νωρίτερο που θα μπορέσει να το παρουσιάσει είναι σε περίπου 4 χρόνια.

Ενα σχέδιο της κάψουλας των επιβατών του Hyperloop. Credit: Elon Musk/SpaceX