Βρετανοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν πώς προκαλούνται οι αλλεργικές αντιδράσεις στους ανθρώπους από την παρουσία μιας γάτας στο χώρο, δημιουργώντας βάσιμες ελπίδες για προληπτική αντιμετώπισή τους στο μέλλον.

Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του επιστημονικού εντύπου Journal of Immunology, ερευνητές του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ εντόπισαν τον μηχανισμό που το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου χρησιμοποιεί για να εντοπίσει τα αλλεργιογόνα της γάτας, συντελώντας σε συμπτώματα όπως το φτέρνισμα και ο βήχας.

Στόχος η προληπτική θεραπεία

Στόχος των επιστημόνων είναι να αναπτύξουν θεραπευτικά μέσα που θα στοχεύουν τον μηχανισμό αυτό, παρέχοντας στους ασθενείς προληπτική θεραπεία.

Η δρ Κλερ Μπράιαντ και οι συνεργάτες της μελέτησαν πρωτεΐνες που εντοπίζονται στην «πιτυρίδα» της γάτας, σε νεκρές φολίδες δηλαδή του δέρματός της – πρόκειται για το συχνότερο αίτιο της αλλεργίας στις γάτες.

Διαπίστωσαν λοιπόν ότι τα αλλεργιογόνα της γάτας ενεργοποιούν ένα συγκεκριμένο μονοπάτι στον ανθρώπινο οργανισμό, με την παρουσία μιας κοινής βακτηριακής τοξίνης. Η ενεργοποίηση αυτή οδηγεί σε έντονη αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος στους πάσχοντες από την αλλεργία, με συμπτώματα όπως ο βήχας, ο συριγμός, το φτέρνισμα και ο ρινικός κατάρρους.

«Κατανοώντας βαθύτερα τον συγκεκριμένο μηχανισμό που πυροδοτεί την αλλεργία θα μπορούσαμε πιθανώς να χρησιμοποιήσουμε με διαφορετικό τρόπο φάρμακα τα οποία έχουν σχεδιαστεί και βρίσκονται σε στάδιο κλινικών δοκιμών για άλλες καταστάσεις όπως η σηψαιμία προκειμένου να δράσουμε προληπτικά ενάντια στην αλλεργία στις γάτες» ανέφερε η δρ Μπράιαντ.