Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία σταρ των γηπέδων που ξεφεύγει από τα στενά όρια του πρωταθλητισμού. Η Μαρία Σαράποβα δεν αρκείται στον τίτλο (και στα χρήματα) της πιο ακριβοπληρωμένης αθλήτριας στον κόσμο. Μετά τα σημαντικά βήματα που έκανε στον χώρο του μόντελινγκ και τις επιχειρηματικές συνεργασίες της με γνωστές εταιρείες ρούχων και ειδών πολυτελείας, η 26χρονη Ρωσίδα, τρίτη στην παγκόσμια κατάταξη του τένις, με τέσσερις τίτλους Grand Slam στο ενεργητικό της, δοκιμάζει τις δυνάμεις της σε μια εντελώς δική της εταιρεία.
Η Sugarpova, εταιρεία με γεμάτα χρώματα ζαχαρωτά πολυτελείας, πάντα με το ιδιαίτερο στίγμα της Σαράποβα, ξεκίνησε στις ΗΠΑ πριν από περίπου έναν χρόνο, ενώ η αθλήτρια δηλώνει πως προηγήθηκαν δύο ολόκληρα χρόνια προετοιμασίας και έρευνας αγοράς για να κατασταλάξει στον συγκεκριμένο τομέα και να καταλήξει στο προϊόν που εκείνη επιθυμούσε. «Οι επιχειρήσεις και ο αθλητισμός είναι δύο πολύ ανταγωνιστικοί κόσμοι και θέλω να είμαι η καλύτερη και στα δύο» δήλωσε στο BBC Νews με αφορμή την εξάπλωση της επιχείρησής της στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Βρετανία.
Οσο για τις λεπτομέρειες της διαδικασίας, το εγχείρημα ξεκίνησε εξ ολοκλήρου με δικές της δαπάνες. Σκοπός της ήταν να χτίσει μια ισχυρή και ανεξάρτητη εμπορική βάση, που θα μετατραπεί σε κύρια ασχολία της όταν αποσυρθεί απ’ το άθλημα. Με συνολικά ετήσια έσοδα από την καριέρα της ύψους 26 εκατ. δολαρίων (20 εκατ. ευρώ), η ίδια δηλώνει ότι η οικονομική επιτυχία δεν ήταν το βασικό της κίνητρο. Περισσότερο την ώθησε η επιθυμία της να δημιουργήσει κάτι καινούργιο, εξ ολοκλήρου δικό της, πέρα από το τένις, σε έναν τομέα όπου θα μπορέσει να διοχετεύσει τη δημιουργικότητά της, αλλά και να παίρνει η ίδια τις αποφάσεις.
Για όποιον αναρωτιέται πώς μπορεί μία νεαρή πρωταθλήτρια τένις να βρει την επιτυχία στον επιχειρηματικό κόσμο, η ιστορία της Σαράποβα δίνει την απάντηση. Με λαμπερές συνεργασίες με εταιρείες διεθνούς φήμης, όπως η Tag Heuer και η Tiffany’s, έχει αποκτήσει, όπως τονίζει η ίδια, μεγάλη εμπειρία στον χώρο. Η σειρά παπουτσιών που δημιούργησε για την εταιρεία Cole Haan σημείωσε τεράστια επιτυχία σε πωλήσεις για την εταιρεία, ενώ η σειρά ρούχων τένις που δημιούργησε για τη Nike φοριέται από έξι άλλες πρωταθλήτριες και αντιπάλους της.
Οταν ερωτάται για το μέλλον, η νεαρή Ρωσίδα βλέπει την καινούργια της εταιρεία να εξαπλώνεται προς πολλούς διαφορετικούς κλάδους, όπως της μόδας και των καλλυντικών. Ως τότε όμως, απαντάει με σιγουριά σε όσους αμφισβητούν την επιλογή της να επαναφέρει στη μόδα τα γλυκά, σε μια περίοδο που η παχυσαρκία μαστίζει τον δυτικό κόσμο. «Οι αντιδράσεις είναι απολύτως κατανοητές» δηλώνει. «Είμαι όμως αθλήτρια, είμαι λοιπόν η πρώτη που ξέρει τι είναι σημαντικό για το ανθρώπινο σώμα και την υγιεινή ζωή. Στο τέλος της ημέρας, όσο υπάρχει μέτρο, δεν υπάρχουν προβλήματα».
Για όσους αμφισβητήσουν την προσήλωσή της στην καριέρα της, η όμορφη Ρωσίδα απαντάει στον «Independent»: «Αντιμετωπίζω το τένις ως τη δουλειά μου, γιατί αυτό είναι, γι’ αυτό δουλεύω. Οταν βγαίνω στο γήπεδο, όλη η δουλειά μου και η προσωπική μου προσπάθεια είναι εδώ. Γιατί να σκέφτομαι οτιδήποτε άλλο; Πάντα αντιμετώπιζα τη ζωή μου και την καριέρα μου έτσι».
Επιλέγοντας λοιπόν να μεταφέρει την τακτική και εγκεφαλική δύναμη που επιδεικνύει στο τένις στον κόσμο των επιχειρήσεων, η Σαράποβα κυνηγάει την επιτυχία σε έναν ακόμα τομέα, ακολουθώντας στα βήματα παλαιότερων αθλητών, όπως ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, που επιχείρησαν να εξαργυρώσουν τη φήμη τους σε άλλες δραστηριότητες. Μένει να αποδείξει αν θα αφήσει το στίγμα της στον χώρο, χωρίς να παραμελήσει την μεγάλη της αγάπη, το τένις. Η ήττα της την περασμένη Τετάρτη από μια νεαρή Πορτογαλέζα, υπ’ αριθμόν 131 στην παγκόσμια κατάταξη, ίσως να μην είναι καλό σημάδι…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ