Την εκτίμηση ότι η επιλογή του ΤΑΡ δεν θα επιφέρει σημαντική μείωση των τιμών αερίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο διατυπώνει ο οίκος αξιολόγησης Fitch.
«Ο εναλλακτικός αγωγός που απορρίφθηκε (και περνούσε) από την Ανατολική Ευρώπη θα μπορούσε να επιφέρει μια μέτρια πτώση των τιμών λόγω της μεγαλύτερης δυναμικότητας του και διότι θα συνέβαλε στην διαφοροποίηση των προμηθευτών στις χώρες που εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από το ρωσικό αέριο» σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης.
Αντίθετα, σημειώνει ο Οίκος, «ο αγωγός που επελέγη από την κοινοπραξία Shah Deniz II της οποίας ηγείται η BP και η οποία επιχειρεί στο Αζερμπαϊτζάν, θα έχει ετήσια δυναμικότητα 10 δισ. κυβικών μέτρων, ίση με περίπου το 2% της ευρωπαϊκής κατανάλωσης αερίου. » Αυτό είναι απίθανο να αρκέσει για να επηρεάσει τις τιμές. Ο αγωγός θα καταλήξει στην Ιταλία, η οποία ήδη διαθέτει άφθονες προμήθειες φυσικού αερίου από πηγές όπως η Ρωσία, η Αλγερία και η Λιβύη. » Αυτό σημαίνει πως διαθέτει την υποδομή για να καταστήσει δυνατή την διανομή αερίου από την Κασπία στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά είναι απίθανο να έχει κάποιο σημαντικό όφελος (σ.σ. η ίδια η Ιταλία) από την περαιτέρω διαφοροποίηση των προμηθευτών της. » Ο απορριφθείς εναλλακτικός αγωγός, γνωστός ως Nabucco West, είχε δυναμικότητα μεταφοράς έως και 23 δισ. κυβικών μέτρων αερίου στην Ευρώπη κάθε χρόνο, αν συμπεριλαμβάνονταν δυνητικά κοιτάσματα στη Ρουμανία. » Αν και αυτός θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επηρεάσει τις τιμές, οι ενδεχόμενες επιπτώσεις του είχαν ήδη σημαντικά μειωθεί λόγω της προηγούμενης απόφασης να μειωθεί η προτεινόμενη χωρητικότητά του από τα 31 δισεκ. κυβικά μέτρα. » Η προταθείσα πορεία του Ναμπούκο μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας επίσης θα βελτίωνε την ενεργειακή ασφάλεια για τις χώρες αυτές, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το φυσικό αέριο της Ρωσίας. » Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να συμβάλουν να μειωθούν περαιτέρω οι τιμές, περιλαμβανομένων των συνεπειών από την εκρηκτική ανάπτυξη των κοιτασμάτων σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ, την έμφαση που δίνεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις αναιμικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ευρώπη.»
Τα σχέδια για τον Nabucco West, καταλήγει η εκτίμηση του οίκου αξιολόγησης, «δεν έχουν εγκαταλειφθεί, καθώς θα μπορούσε να ανασχεδιαστεί για να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Μαύρη Θάλασσα στην Ευρώπη. Όμως είναι ασαφές εάν τα αποθέματα φυσικού αερίου στη Μαύρη Θάλασσα είναι επαρκή για να δικαιολογήσουν ακόμα και (την κατασκευή) μιας μικρότερης εκδοχής του».