Οι «φουρτούνες» που περιμένουν τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στον Πειραιά

Ο 44χρονος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατεβαίνει τελικά υπουργός στον Πειραιά μια δεκαετία αφότου έπαιζε το όνομά του – στην κυβέρνηση τότε του Κώστα Καραμανλή – για το χαρτοφυλάκιο της Ναυτιλίας. Είχε προηγηθεί, την περίοδο 2001 – 2004, η θητεία του ως «σκιώδους υπουργού», όταν είχε διατελέσει υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, ωστόσο όταν το κόμμα ανήλθε στην κυβέρνηση ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αντί για το λιμάνι βρέθηκε με υφυπουργείο στο Εξωτερικών.

Ο 44χρονος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατεβαίνει τελικά υπουργός στον Πειραιά μια δεκαετία αφότου έπαιζε το όνομά του – στην κυβέρνηση τότε του Κώστα Καραμανλή – για το χαρτοφυλάκιο της Ναυτιλίας. είχε προηγηθεί, την περίοδο 2001 – 2004, η θητεία του ως «σκιώδους υπουργού», όταν είχε διατελέσει υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας, ωστόσο όταν το κόμμα ανήλθε στην κυβέρνηση ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αντί για το λιμάνι βρέθηκε με υφυπουργείο στο Εξωτερικών.

Παρόλα αυτά, κατά καιρούς έφερνε ζητήματα σχετικά με τη Ναυτιλία προς συζήτηση στη Βουλή, όπως έκανε τον Φεβρουάριο του 2010 όταν κατέθεσε ερώτηση στην τότε υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη (ήταν η εποχή των συνενώσεων υπουργείων) για τους κινδύνους που εγκυμονεί η αυξανόμενη κίνηση των πλοίων στο Αιγαίο. Τον Νοέμβριο του 2008 είχε μιλήσει και στο συνέδριο «Navigator 2008» για το ανθρώπινο δυναμικό στη Ναυτιλία.
Μεταξύ των εκκρεμών ζητημάτων που του αφήνει ο απερχόμενος υπουργός, Κωστής Μουσουρούλης – ο οποίος θα περιοριστεί πλέον στον ρόλο του βουλευτή Χίου – περιλαμβάνεται καταρχάς η προώθηση προς συζήτηση στη Βουλή του νομοσχεδίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο προβλεπόταν να συζητηθεί στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή σήμερα Τρίτη.
Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται το άρθρο για τα τέλη πλεύσης των «σκαφάτων», παρά τις αντιδράσεις του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και της (παραμένουσας) υπουργού Τουρισμού κυρίας Ολγας Κεφαλογιάννη. Περιέχει επίσης διατάξεις που είχαν προκαλέσει αρκετές συζητήσεις, όπως για την καθιέρωση πλοίου ασφαλείας, που θα δρομολογείται σε περιπτώσεις απεργιών, καθώς και την δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία.
Επίσης «ανοιχτός» παραμένει ο διάλογος για την αναδιαμόρφωση του δικτύου στην Ακτοπλοΐα αλλά και για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με δεδομένο πως υπάρχουν συζητήσεις για την διαμόρφωση λιμένα κρουαζιέρας στο Φάληρο.
Ενα ακόμη σημαντικό θέμα που θα έχει να διαχειριστεί σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ είναι η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ και γενικότερα των λιμανιών. Επίσης σε εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την αναδιάρθρωση του υπουργείου και η λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Επιπλέον ζήτημα προς προώθηση είναι η λειτουργία ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ), το οποίο είχαν ξεκινήσει τα υπουργεία Ναυτιλίας και Παιδείας. Σε εκκρεμότητα είναι και ο τελικός σχεδιασμός για τον «Καλλικράτη» και στα Λιμεναρχεία.

Ερωτηματικό παραμένει για την ώρα εάν θα παραμείνουν στις θέσεις τους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αθανάσιος Μπούσιος και ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Αθανάσιος Χριστόπουλος. Υπενθυμίζεται πως ήδη έχει αποχωρήσει από τη θέση του ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Σπιλάνης μετά την απόφαση της ΔΗΜΑΡ να αποσύρει τα στελέχη της από το κυβερνητικό σχήμα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk