Το GTI… αλλιώς

Ταξιδεύοντας στη Βαυαρία για να οδηγήσω τη διαχρονικά ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Golf, με τα διακριτικά GTD, αναρωτιόμουν πόσα από αυτά έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους τις τρεις προηγούμενες δεκαετίες της ύπαρξής της.

Ταξιδεύοντας στη Βαυαρία για να οδηγήσω τη διαχρονικά ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση του Golf, με τα διακριτικά GTD, αναρωτιόμουν πόσα από αυτά έχουν κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους τις τρεις προηγούμενες δεκαετίες της ύπαρξής της.
Στην πτήση της επιστροφής είχα πια αντιληφθεί γιατί υπάρχουν αγορές όπου το GTD είναι δημοφιλέστερο από το GTI.
Στην έβδομη γενιά του γερμανικού hatchback, οι δύο εκδόσεις μοιάζουν αισθητικά σαν δύο σταγόνες νερό, με προφανείς διαφοροποιήσεις στους λογότυπους, στις ζάντες, στις εξατμίσεις και στην οριζόντια γραμμή στη μάσκα – κόκκινη στο GTI, γκρίζα στο GTD.
Στην περίπτωση του δεύτερου, που θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Ιούλιο, κάτω από το καπό βρίσκεται το 2.0 TDI μοτέρ προδιαγραφών Euro-6 που αποδίδει 184 ίππους και 380 Nm ροπής, διαθέσιμης μεταξύ 1.750-3.250 σ.α.λ.
Προικισμένο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και συστήματα EGR, start/stop και common rail στα 2.000 bar, εμφανίζει θεωρητική μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ. και 109 γραμμ. εκπομπών CO2 – με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων – ή 4,5 λίτρων και 119 γραμμ. CO2 με αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG έξι σχέσεων.
Στην πράξη η κατανάλωση φτάνει σχεδόν τα 6,0 λίτρα / 100 χλμ., μέγεθος υποδειγματικό για τον χαρακτήρα της έκδοσης η οποία κάνει ό,τι υπόσχεται: κινείται ταχύτατα και οικονομικά, εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του πλαισίου και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης XDS+, την παραμετροποίηση του ESC με τη Sport λειτουργία και το «γρήγορο» σύστημα διεύθυνσης.
Προσεγγίζει με επιτυχία τον οδηγικό χαρακτήρα του βενζινοκίνητου GTI, χωρίς ωστόσο το Golf GTD να είναι το ίδιο συναρπαστικό στον δρόμο. Δεν σε «πωρώνει» αλλά σε ικανοποιεί, δεν σε εκθέτει αλλά σε βοηθάει να οδηγήσεις χωρίς φόβο, απολαμβάνοντας τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό της έβδομης γενιάς Golf και τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που εξασφαλίζουν οι σπορτίφ ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Προφανώς τα 1.968 κ.εκ. του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα αποτελούν ζήτημα για το ελληνικό φορολογικό σύστημα, αλλά αν θέλεις εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα) και δυνατότητα επιλογής μεταξύ τρίθυρου / πεντάθυρου αμαξώματος, τα περιθώρια του ανταγωνισμού στενεύουν δραματικά.

Mercedes-Benz GLA
Στην Ελλάδα το 2014

Μετά την αποκάλυψη του Concept GLA στην έκθεση της Σανγκάης, η γερμανική φίρμα πραγματοποιεί τώρα δοκιμές εξέλιξης για το νέο crossover της που θα διατίθεται στη διεθνή αγορά από το 2014.
Βασισμένη στην πλατφόρμα των A-Class, B-Class και CLA Class, η GLA φαίνεται ότι θα είναι δυναμικότερη αισθητικά από τους βασικότερους ανταγωνιστές της, το Audi Q3 και την BMW X1. Η γκάμα των κινητήρων της θα περιλαμβάνει τετρακύλινδρα μοτέρ βενζίνης και diesel από 1,5 λίτρο, ενώ η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MFA εγγυάται την ύπαρξη δικίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων. Παράλληλα, βέβαιη πρέπει να θεωρείται και η ύπαρξη έκδοσης GLA 45 AMG με δίλιτρο μοτέρ απόδοσης 360 ίππων.
Μικρά νέα

Προληπτικός έλεγχος για Toyota Prius

Το πρόγραμμα ελέγχου που διενεργεί η Toyota Ελλάς αφορά 138 Prius τα οποία κατασκευάστηκαν από τις 10 Οκτωβρίου 2008 ως τις 7 Οκτωβρίου 2009 λόγω πιθανού προβλήματος στην αντλία του συστήματος υποβοήθησης πέδησης. Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, «το σύστημα πέδησης των εμπλεκόμενων οχημάτων διαθέτει υδραυλικούς συσσωρευτές οι οποίοι αποτελούνται από μεταλλικό έμβολο με μεταλλικές πτυχές που επιτρέπουν την κίνησή του και το οποίο περιέχει υγρό φρένων εντός ενός εξωτερικού μεταλλικού κελύφους. Αέριο άζωτο περιέχεται επίσης ανάμεσα στο έμβολο και στο κέλυφος της διάταξης. Εξαιτίας της κίνησης του εμβόλου στον κατακόρυφο άξονα κατά την οδήγηση, υπάρχει μικρή πιθανότητα να δημιουργηθεί ρωγμή στις μεταλλικές πτυχές του. Αν αυτό συμβεί, άζωτο μπορεί να διαρρεύσει στο υγρό φρένων και σταδιακά να μεταβάλει το ενεργό μήκος της διαδρομής του πεντάλ των φρένων, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την υδραυλική πίεση και την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος».
Ιστορικό χαμηλό για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις
Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 20 ετών βρέθηκαν τον Μάιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ανεργίας στη Γηραιά Ηπειρο. Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, οι ταξινόμησεις μειώθηκαν κατά 6% στα 1,08 εκατομμύρια αυτοκίνητα έναντι 1,15 εκατομμυρίων αυτοκινήτων τον προηγούμενο χρόνο.
Πρεμιέρες στην έκθεση της Φραγκφούρτης
Στις 10 Σεπτεμβρίου θα ανοίξει εφέτος τις πύλες της η δημοφιλής έκθεση αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις ως σήμερα επιβεβαιωμένες πληροφορίες εκεί θα εμφανιστούν, μεταξύ άλλων, η SW έκδοση του Honda Civic με τα διακριτικά Tourer, το υβριδικό Range Rover, οι Porsche 911 Turbo και Turbo S, το Seat Leon στην SW εκδοχή του με τα διακριτικά ST, αλλά και η νέα γενιά VEA τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου της Volvo που θα χρησιμοποιηθούν αρχικά στις σειρές 60, 70 και 80.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk