Επιστροφή στο Τατόι των αναμνήσεων

Ο ήχος της κλασικής μηχανής και η τέχνη στα αμαξώματα αλλά και στους σκελετούς των μοτοσικλετών έφερε τη συγκίνηση και ανέβασε την αδρεναλίνη στο Τατόι: εκεί όπου για δεύτερη φορά, η ΦΙΛΠΑ ζωντάνεψε στιγμιότυπα του ιστορικού σιρκουί φέρνοντας στον νου θύμισες στους παλιούς. Και δίνοντας μια γεύση από την αίγλη του παρελθόντος στους νεότερους.

Ηταν όλες εκεί. Και οι τετράτροχες και οι δίτροχες. Οι κλασικές καλλονές με τα πιο λίγα κυβικά και εκείνες με τις πιο υψηλές ταχύτητες. Ας μην είναι σαν τα σύγχρονα γκάζια. Ο ήχος της κλασικής μηχανής και η τέχνη στα αμαξώματα αλλά και στους σκελετούς των μοτοσικλετών έφερε τη συγκίνηση και ανέβασε την αδρεναλίνη στο Τατόι: εκεί όπου για δεύτερη φορά, η ΦΙΛΠΑ ζωντάνεψε στιγμιότυπα του ιστορικού σιρκουί φέρνοντας στον νου θύμισες στους παλιούς. Και δίνοντας μια γεύση από την αίγλη του παρελθόντος στους νεότερους.

Το πρώτο ραντεβού δόθηκε το Σάββατο 15 Ιουνίου όταν ιστορικά αυτοκίνητα συγκεντρώθηκαν στο στρατιωτικό αεροδρόμιο για τον τεχνικό έλεγχο και τα δοκιμαστικά. Μαζί, και τα εντυπωσιακά δίτροχα μιας άλλης εποχής καθώς η Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσικλέτας ήταν παρούσα και στο «2ο Σιρκουί Τατόι της ΦΙΛΠΑ».

Η μεγάλη συνάντηση για την πολυαναμενόμενη αναβίωση ήταν όμως την Κυριακή 16 Ιουνίου. Από τις 9 το πρωί περί οι φίλοι της μηχανοκίνησης είχαν κατακλύσει το Τατόι. Οι θεατές που έφτασαν τους 5000 άκουσαν πρώτα, τις μοτοσικλέτες να ανεβάζουν γκάζια, με «μουγκρητά που πραγματικά σε γυρνούν στην αίγλη του παρελθόντος» όπως είπε και ο νεαρός Γιώργος στην παρέα του. Για να συμπληρώσουν τους ήχους με τις εικόνες: η θέα μοντέλων όπως η Harley Davidson του 1930 ήταν πράγματι εντυπωσιακή.

Οι ταχύτητες αυξάνονταν όσο μεγάλωνε και ο κυβισμός, και τόσο οι δίτροχες όσο και οι τετράτροχες διαγωνιζόμενες, προκαλούσαν τον θαυμασμό σε κάθε πέρασμά τους. Και αν η νίκη ήταν ο στόχος για κάθε οδηγό στην κατηγορία του, ο μεγαλύτερος νικητής ήταν αναμφισβήτητα το θέαμα. Θέαμα που συμπληρώθηκε από την παρέλαση προπολεμικών αυτοκινήτων και παλαιών μοτοσικλετών που κατέβασαν τις ταχύτητες για να τις απολαύσει το κοινό. Αλλά και από εκπλήξεις όπως η επίσημη πρώτη του Korres 4, του εντυπωσιακού, εξ ολοκλήρου ελληνικού πρωτότυπου δια χειρός Δημήτρη Κορρέ.

Αλλά δεν είναι μόνο τα οχήματα. Οδηγοί όπως ο βετεράνος πρωταθλητής Γιώργος Ραπτόπουλος, με διακρίσεις σε όλες τις κατηγορίες, από μοτοσικλέτα, ράλι, φόρμουλα, 4Χ4, και στα 83 του κάθισε για άλλη μια φορά με το DKW F 12 του, κατασκευής του 1963, έδωσαν το δικό τους στίγμα στην εκδήλωση. «Είναι συγκλονιστικό να βλέπεις τέτοιους ανθρώπους από κοντά» λέει ο Παναγιώτης που έσπευσε να μπει στον αγωνιστικό χώρο με τον πεντάχρονο γιο του μετά τη λήξη των αγώνων – όπως άλλωστε και όλοι οι θεατές κατόπιν υποδείξεως της διοργάνωσης – ενώ η Παρασκευή, μία από τις πολλές γυναίκες-λάτρεις του αυτοκινήτου θα συμπληρώσει: «Σίγουρα η σύγχρονη τεχνολογία είναι συναρπαστική, τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με αυτά τα αυτοκίνητα και τους ικανότατους οδηγούς που με πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, έγραψαν ιστορία».

Info: Δείτε τους νικητές και όλες τις πληροφορίες για τη δεύτερη αναβίωση του θρυλικού σιρκουί στην ιστοσελίδα της ΦΙΛΠΑ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
ΒημαTV
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk