Οι ταινίες της εβδομάδας: Σούπερμαν ψηλός, ωραίος και… άχαρος

Εβδομάδα χρυσής μετριότητας από σήμερα Πέμπτη στις αίθουσες, με έναν μάλλον απογοητευτικό Σούπερμαν που παίρνει πολύ στα σοβαρά τον εαυτό του

Εβδομάδα χρυσής μετριότητας από σήμερα Πέμπτη στις αίθουσες, με έναν μάλλον απογοητευτικό Σούπερμαν που παίρνει πολύ στα σοβαρά τον εαυτό του

Βαθμολογία
5: εξαιρετική,4:πολύ καλή,3: καλή,2:ενδιαφέρουσα,1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, -: χωρίς άποψη
Ανθρωπος από ατσάλι
(Man of steel)
Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2013 σε σκηνοθεσία Ζακ Σνάιντερ, με τους Χένρι Καβίλ, Ράσελ Κρόου, Εϊμι Ανταμς, Κέβιν Κόστνερ, Νταϊάν Λέιν.
Κινηματογραφικά διχασμένος ο «φρεσκαρισμένος» Σούπερμαν που γυρίστηκε λίγα μόλις χρόνια μετά την «Επιστροφή του Σούπερμαν»του Μπράιαν Σίνγκερ. Εκείνη η ταινία δεν φάνηκε να σημαίνει και πολλά στην καριέρα του ηθοποιού που υποδύθηκε τον Σούπερμαν, τον Μπράντον Ράουθ. Ετσι λοιπόν ο Ράουθ αντικαταστάθηκε άρον άρον από τον Βρετανό Χένρι Καβίλ που κι αυτός, ωραίο παιδί μεν, αλλά χωρίς καμία ελαστικότητα, δείχνει πραγματικά ατσάλινος και ψυχρός και καθόλου σάρκινος, έτσι για μια αλλαγή, βρε αδελφέ.
Σε κάποια σημεία ο «Ανθρωπος από ατσάλι» μου φάνηκε σαν υπαρξιακό – φιλοσοφικό δράμα πάνω σε εξωγήινες οντότητες, λιγάκι σαν την «Επαφή» του Ρόμπερτ Ζεμέκις. Λες και αναρωτιούνται όλοι αν «είμαστε μόνοι εκεί έξω στο Σύμπαν». Ακούς φράσεις βαθιάς φιλοσοφίας (και ακόμη βαθύτερης κοινοτοπίας) όπως «οι άνθρωποι φοβούνται αυτό που δεν καταλαβαίνουν» (Κέβιν Κόστνερ στον ρόλο του θετού πατέρα του Σούπερμαν) και αυτό δίνει στην ταινία και κάποιες… θρησκευτικές διαστάσεις με τον Σούπερμαν σε ρόλο Ιησού Χριστού με μπριγιαντίνη και κολάν.
Φυσικά η ταινία δεν αργεί να δείξει την πραγματική φύση της: μια πανάκριβνη και υπερσπάταλη μερίδα απ’ τα ίδια. Για μια ακόμη φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα εκκωφαντικό αλαλούμ, μια ανεξέλεγκτη περιπέτεια φαντασίας, όπου η Γη ως συνήθως ισοπεδώνεται ανελέητα προτού η ελπίδα φανεί στο πρόσωπο ενός ανθρώπου, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση τυγχάνει να είναι υπεράνθρωπος.
Μια ταινία comic είναι ασφαλώς μια σύμβαση, όμως πάντα κάτι καινούργιο περιμένεις – κάτι που κατάφερε ας πούμε το «Iron Man 3». Εδώ η μόνη καινοτομία είναι ότι κουνιέται λίγο η κάμερα στην αρχή, α λα ανεξάρτητο σινεμά. Αυτό και τίποτε άλλο.
Βαθμολογία:2
Αίθουσες: Ολα τα VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΝΑΝΑ – ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν.ΗΡΑΚΛΕΙΟ – AΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – AΘΗΝΑΙΟΝ – ΜΑΡΙΕΛ Π.ΡΑΦΤΗ – ΣΙΣΣΥ Ν.ΜΑΚΡΗ – ΩΡΩΠΟΣ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΑΜΥΝΤΑΣ – ΧΡ. ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΛΑΥΡΙΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER
Μπαμπούλες πανεπιστημίου
(Monsters Univercity)
Κινούμενα σχέδια αμερικανικής παραγωγής 2013 σε σκηνοθεσία Νταν Σκάνλον, με τις φωνές των Μπίλι Κρίσταλ, Τζον Γκούντμαν κ.ά. (πρωτότυπη κόπια) και Θανάση Τσαλταμπάση, Αντώνη Λουδάρο κ.ά. (μεταγλωττισμένη κόπια).
Μέχρι σήμερα, από όλες τις ταινίες της PIXAR, ελάχιστες έχουν βρει «συνέχειες». Μετά το «Τοy story» και τα «Αυτοκίνητα» η PIXAR, σήμερα, επιστρέφει με μια συνέχεια του «Μπαμπούλα ΑΕ», στην οποία μαθαίνουμε πώς γνωρίστηκαν ο μονόφθαλμος Μάικ και ο τριχωτός Σάλι ενώ φοιτούσαν στον τρόμο στο πανεπιστήμιο. Ηθελαν να γίνουν «φοβιστές» με δίπλωμα αλλά το πρόβλημα ήταν ότι τελικά δεν είχαν τον τρόμο μέσα τους. Για να πάνε μπροστά θα πρέπει να τον ανακαλύψουν και να ξεγελάσουν την πρύτανη Καρασκιάχτρα.
Συνήθως υποκλίνομαι σε ό,τι φέρει την υπογραφή της PIXAR, εταιρείας που έχει καταφέρει να κάνει το κινούμενο σχέδιο υπόθεση όχι μόνον των μικρών σε ηλικία θεατών αλλά και των μεγάλων («Ψάχνοντας τον Νέμο», «Ζουζούνια», «UP» κ.ά.). Δεν μπορώ να πω όμως ότι η συγκεκριμένη ταινία με ενθουσίασε όσο άλλες και σίγουρα θα την ευχαριστιόμουν περισσότερο αν την είχα δει στην αγγλόφωνη εκδοχή της και όχι στην ελληνική.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΛΕΞ-ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΑΝΟΙΞΙΣ – ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ – ΦΟΙΒΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER – ΕΛΛΗΝΙΣ
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
**** Η δασκάλα του πιάνου
(Le pianiste)
Ψυχολογικό – ερωτικό δράμα συμπαραγωγής Αυστρίας/ Γαλλίας 2001 σε σκηνοθεσία Μίχαελ Χάνεκε, με τους Ιζαμπέλ Υπέρ, Μπενουά Μαζιμέλ.
Η σπουδαία αυτή ταινία του σκηνοθέτη της «Αγάπης» στηρίζεται σε ξένο υλικό, το ομότιτλο (και ημιαυτοβιογραφικό) μυθιστόρημα της συμπατριώτισσάς του Ελφρίντε Γιέλινεκ, το οποίο αναφέρεται στην περίπτωση μιας αυστηρής καθηγήτριας πιάνου (Ιζαμπέλ Υπέρ), η οποία όπως η ίδια σημειώνει, δεν επιτρέπει τα συναισθήματά της να κυριαρχήσουν. Η πειθαρχημένη δασκάλα που ζει μέσα στο ασφυκτικό περιβάλλον μιας καταπιεστικής μητέρας (Ανί Ζιραρντό) και υποκλίνεται στον Μπαχ και στον Μπραμς, ερεθίζεται με την ηδονοβλεψία και αισθάνεται με την ακρότητα του πόνου (του δικού της ή των άλλων) αντιμετωπίζοντας τα αρσενικά σαν παιχνίδια. Η κλινική περιγραφή των καταστάσεων εκπέμπει την ψυχρότητα του ψυχολόγου ο οποίος προτιμά να ακούει χωρίς να μιλά (ο Χάνεκε σπούδασε ψυχολόγος). Το περιεχόμενο της «Δασκάλας του πιάνου» θα μπορούσε να γίνει αντικείμενο κοινωνιολογικής ή άλλης επιστημονικής έρευνας.
Για περισσότερα επί της ταινίας παραπέμπουμε στην κριτική που είχε γίνει στο «ΒΗΜΑ» όταν η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά τον θρίαμβό της στο Φεστιβάλ των Καννών όπου απέσπασε τα βραβεία ερμηνειών (Υπέρ, Μπενουά Μαζιμέλ) καθώς και το μεγάλο βραβείο της επιτροπής: https://www.tovima.gr/culture/article/?aid=138465&wordsinarticle=%CE%A7%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%B5
ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ – ΑΒΑΝΑ
*** Ο καλός στρατιώτης Σβέικ
(Dobrý voják Svejk)
Πολεμική αλληγορία τσεχοσλοβακικής παραγωγής σε σκηνοθεσία Kάρελ Στέκλι, με τους Ρούντολφ Χρουζίνσκι, Εύα Σβομπόντοβα, Γιόζεφ Χιμόναζ. Μεταφρασμένο σε περισσότερες από 60 γλώσσες, το μυθιστόρημα «Ο καλός στρατιώτης Σβέικ» του Γιάροσλαβ Χάσεκ (με πρωτότυπο τίτλο «Η τύχη του καλού στρατιώτη Σβέικ κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πολέμου») θεωρείται πλέον σήμα κατατεθέν της τσεχικής λογοτεχνίας. Ωστόσο η ιστορία του Γιόζεφ Σβέικ (ο Ρούντολφ Χρουζίνσκι σε ρόλο ζωής), κατοίκου Πράγας, ειδικού στην κλοπή και πώληση σκύλων, ο οποίος με την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κατατάσσεται ενθουσιωδώς στον αυστροουγγρικό στρατό και εξαιτίας της εγγενούς ηλιθιότητας και του άκρατου αυθορμητισμού του μπλέκει σε ξεκαρδιστικές περιπέτειες, παραμένει επίσης τρομερά επίκαιρη. Αρκεί να κοιτάξουμε για λίγο γύρω μας και θα δούμε πόσοι Σβέικ μάς περιστοιχίζουν καθημερινά (δείτε κείμενο για την ταινία στη διεύθυνση του «ΒΗΜΑΤΟΣ» https://www.tovima.gr/culture/article/?aid=518373)
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΖΕΦΥΡΟΣ
>>Προβάλλεται επίσης η κωμωδία «Ο γάμος της χρονιάς» («The big wedding», ΗΠΑ, 2013) του Τζάστον Ζάκχαμ, στην οποία μια διαλυμένη οικογένεια προσπαθεί να συνυπάρξει κατά τη διάρκεια ενός γαμήλιου Σαββατοκύριακου. Το εντυπωσιακό καστ της (Αμάντα Σίφριντ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Κάθριν Χέιγκλ, Νταϊάν Κίτον, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Σούζαν Σαράντον) ανοίγει την όρεξη, αλλά για την ταινία δεν μπορώ να εκφέρω άποψη καθώς η εταιρεία διανομής της δεν έκανε προβολή για τους δημοσιογράφους.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΦΙΛΟΘΕΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΛΑΟΥΡΑ ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΦΙΛΙΠ Ν.ΣΜΥΡΝΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – STER ΙΛΙΟΝ – όλα τα κλειστά VILLAGE ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – ΣΙΝΕ ΠΑΝΟΡΑΜΑ
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
ΒημαTV
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk