Eπιστροφή στα 20s

Αν και η παρούσα στήλη αφορά συνήθως το φαγητό, ένα διάλειµµα για ποτό κρίνεται πού και πού απαραίτητο. Με το παραπάνω, στην περίπτωση του «Υπέροχου Γκάτσµπι». Πέρα από καθετί, η ταινία του Μπαζ Λούρµαν είναι µια βουτιά στο λάιφσταϊλ της Νέας Υόρκης τη δεκαετία του 1920. Ο Λούρµαν αποφάσισε να χρησιµοποιήσει ακόµη και το σύστηµα 3D, προκειµένου να µεταφέρει τον θεατή στην εξαλλοσύνη εκείνης της περιόδου στη Νέα Υόρκη, όπου ανάµεσα στα τρελά πάρτι, στην τζαζ µουσική και στους γκάνγκστερ αναδύεται η ροµαντική, όσο και τραγική φιγούρα του Τζέι Γκάτσµπι.

Εκείνη την εποχή, όµως, δεν ήταν τόσο το φαγητό που κυριαρχούσε, όσο το αλκοόλ, και το γεγονός ότι ήταν απαγορευµένο το έκανε ακόµη πιο περιζήτητο (ο Φιτζέραλντ, ας µην ξεχνάµε, αντιµετώπιζε σοβαρά προβλήµατα µε το αλκοόλ). Συνεπώς, η χάρη αυτής της ταινίας δεν θα βρεθεί τόσο στην εσωτερικότητα των ηρώων της (που έκανε έντονη την παρουσία της στο µυθιστόρηµα) όσο στα πάρτι που έδινε στο παλάτι του ο µυστηριώδης Τζέι Γκάτσµπι (Λεονάρντο Ντι Κάπριο): ένας αινιγµατικός τυχοδιώκτης, ο οποίος αποφάσισε να γίνει µεγιστάνας του πλούτου απλώς και µόνο για να µπορέσει να βρεθεί κοντά στον µεγάλο έρωτα της ζωής του, την αριστοκράτισσα Ντέιζι Μπιουκάναν (Κάρεϊ Μάλιγκαν).

Ηταν τόση η προσµονή που προκάλεσε στον κόσµο η επιστροφή του «Υπέροχου Γκάτσµπι» στις αίθουσες, που διόλου τυχαία, στην Αγγλία τουλάχιστον, έχει σηµειωθεί µια τάση επιστροφής στο vintage. Τα µπαρ σερβίρουν παλιοµοδίτικα κοκτέιλ ή δροσιστικούς χυµούς µε βάση το καρπούζι (Watermelon daiquiri, Watermelon lemonade), οι παραγγελίες στους διακοσµητές εσωτερικών χώρων τούς αναγκάζουν να ανατρέξουν σε βιβλία για την αρ ντεκό της δεκαετίας του 1920, η µόδα επίσης επιστρέφει στα ρούχα εκείνης της εποχής ενώ, όπως µαθαίνουµε, πολλά καλοκαιρινά πάρτι θα έχουν ως πρότυπό τους εκείνα που έδινε ο Γκάτσµπι στον κόλπο του Neck, στη νότια πλευρά του Λονγκ Αϊλαντ της Νέας Υόρκης (στο µυθιστόρηµα και στην ταινία έχει µετονοµαστεί σε Egg).

H σηµαντικότερη, όµως, επιστροφή που σηµείωσε η µόδα του Γκάτσµπι αφορά το ίδιο το βιβλίο, που προσφάτως επανεκδόθηκε και σηµειώνει ρεκόρ πωλήσεων στις Ηνωµένες Πολιτείες. Οι πωλήσεις του «Υπέροχου Γκάτσµπι» από τον εκδοτικό οίκο Simon & Schuster φτάνουν περίπου τις 500.000 ετησίως. Εφέτος, όµως, έχουν ήδη πουληθεί 280.000 αντίτυπα. Ως e-book ο «Γκάτσµπι» πουλάει 80.000 αντίτυπα ετησίως. Μέσα στο 2013 έχουν γίνει πάνω από 125.000 πωλήσεις. Και αυτό είναι πραγµατικά υπέροχο…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αφιερώματα
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk