Κραυγές και ψίθυροι για το Athens Pride

Το 9ο Athens Pride (http://www.athenspride.eu/), η εκδήλωση για τα δικαιώματα των ΛΟΑΔ (λεσβιακών, ομοφυλόφιλων, αμφισεξουαλικών και διαφυλικών) ατόμων που διοργανώνεται εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια στη χώρα μας,

Το 9ο Athens Pride (http://www.athenspride.eu/), η εκδήλωση για τα δικαιώματα των ΛΟΑΔ (λεσβιακών, ομοφυλόφιλων, αμφισεξουαλικών και διαφυλικών) ατόμων που διοργανώνεται εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια στη χώρα μας, αλλά που στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Αμερική μετράει δεκαετίες, θα διεξαχθεί το Σάββατο 8 Ιουνίου από τις 12 το μεσημέρι ως το βράδυ με επίκεντρο την πλατεία Κλαυθμώνος. Κραυγές ενάντια στη διοργάνωση από ιεράρχες ως παραεκκλησιαστικές ομάδες και άλλου είδους περιθωριακές οργανώσεις υπήρχαν πάντα. Εφέτος το χρώμα των αντιδράσεων δίνεται όμως κυρίως από τη Χρυσή Αυγή, η οποία μάλιστα στην ανακοίνωσή της προσπάθησε να δώσει αντιαμερικανικό τόνο.
«Κατ’ αρχάς είναι σημαντικό το ότι, παρά τις όποιες δυσκολίες, η διοργάνωση είναι πετυχημένη και σιγά-σιγά έχει γίνει θεσμός της αθηναϊκής ζωής. Την πρώτη χρονιά δεν ήμασταν πάνω από 500 άτομα, τα τελευταία χρόνια η συμμετοχή ωστόσο έχει ξεπεράσει και τις δέκα χιλιάδες. Εφέτος, όπως και άλλες χρονιές, η διοργάνωση τελείται υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, μάλιστα για πρώτη φορά θα απευθύνει χαιρετισμό και ο ίδιος ο δήμαρχος» λέει στο «Βήμα» η Αντρέ Γκίλμπερτ, μία από τις πρωτεργάτριες της συγκεκριμένης διοργάνωσης.
«Και βέβαια δεν είναι μόνο αυτό. Νομίζω ότι όλα αυτά τα χρόνια, πέρα από την καθιέρωση της εκδήλωσης, έχουμε πετύχει σε κάποιο βαθμό τον βασικό μας στόχο. Είναι ακριβώς το να μην αποκρύπτουν επειδή φοβούνται τα μέλη της ομοφυλοφιλικής κοινότητας την ταυτότητά τους προς τα μέλη της οικογένειάς τους, τους φίλους τους ή τον επαγγελματικό τους χώρο» εξηγεί η Αντρέ Γκίλμπερτ και διατυπώνει τον προβληματισμό της: «Την ίδια στιγμή, μπορούμε να πούμε ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο δεν κινείται με την ίδια ταχύτητα. Από το 2008, τους γάμους που είχαν τελεστεί στην Τήλο και τη συζήτηση για το σύμφωνο συμβίωσης που προκάλεσαν, περάσαμε στη σημερινή κατάσταση που τα πράγματα φαίνονται τελματωμένα. Αν και με αγώνα, καταφέραμε να εντάξουμε αναφορά στις επιθέσεις με κίνητρο το σεξουαλικό προσανατολισμό του θύματος στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, παρότι τελικά, απ’ ό,τι φαίνεται, συνολικά η ψήφιση του νόμου θα καθυστερήσει πολύ».
Εκτός από τις πρόσφατες δηλώσεις του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμου, ο οποίος υποστήριξε ότι έχει στα χέρια του 20.000 υπογραφές ενάντια στο Pride που έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωση εξέδωσε, όπως αναμενόταν, και η Χρυσή Αυγή. Επικαλούμενη μία διπλωματική δήλωση στην οποία η πρεσβεία των ΗΠΑ μαζί με τις πρεσβείες της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Νορβηγίας, της Δανίας και της Γερμανίας στηρίζουν τους σκοπούς του Athens Pride, η ΧΑ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η συγκεκριμένη «εκδήλωση» δεν είναι μόνο υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος αφειδώς ξοδεύει χρήμα την ώρα που οι Αθηναίοι περνάνε δύσκολες μέρες. Είναι και υπό την αιγίδα της αμερικανικής πρεσβείας. Αυτό, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες δηλώσεις του αμερικανού αντιπροέδρου Τζο Μπάιντεν, μας δίνει να καταλάβουμε ποιοι είναι τα πραγματικά αφεντικά και ποιοι κατευθύνουν τις μαριονέτες παγκοσμίως».
«Για εμένα είναι πάνω απ’ όλα ένα ζήτημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων» λέει ο Θάνος Βλαχογιάννης, εκ των διοργανωτών του δεύτερου Thessaloniki Pride (14 και 15 Ιουνίου). «Η Χρυσή Αυγή ή κάποιοι ιεράρχες μπορεί να έχουν τις θέσεις τους, αυτές τις είχαν χρόνια, απλώς τώρα προβάλλονται εντονότερα». Οσον αφορά τη διοργάνωση της Θεσσαλονίκης εμφανίζεται αισιόδοξος. «Πέρυσι είχαμε περίπου 3.000 συμμετέχοντες, εφέτος περιμένουμε περισσότερους. Υπάρχει η αντίληψη – για την οποία είναι υπεύθυνα και τα μέλη της ομοφυλοφιλικής και λεσβιακής κοινότητας στην πόλη – πως η Θεσσαλονίκη είναι συντηρητική πόλη. Η περσινή εμπειρία μας αποδεικνύει πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει».
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και η Ελληνική Ενωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου όπου αναφέρει: «Στην ευρωπαϊκή μας γειτονιά, 16 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ήδη θεσπίσει διατάξεις που προβλέπουν είτε την πλήρη αναγνώριση του γάμου μεταξύ ομοερωτικών ατόμων είτε κάποιο άλλο είδος αναγνωρισμένης συμβίωσης (αστική ένωση ή καταχωρημένη συμβίωση) που ωστόσο παρέχει σημαντικά αστικά δικαιώματα και δυνατότητες στα μέρη της ένωσης, εξομοιώνοντάς τα στην ουσία με τα ετερόφυλα ζευγάρια».
Παράλληλα, τονίζει πως υποστηρίζει «τη νομική αναγνώριση της πραγματικής συμβιωτικής σχέσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, ούτως ώστε να αρθούν οι δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος τους σε κληρονομικό, φορολογικό, ασφαλιστικό, υγειονομικό, συνταξιοδοτικό, προνοιακό και εργασιακό επίπεδο». Επίσης εκτιμά ότι «επείγει να γίνουν σημαντικά βήματα στην προστασία και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤ, ειδικά σε καιρούς όπου οι αποφάσεις (βλ. πρόσφατη απόφαση ΕΣΡ για τη διαφήμιση του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας) και οι πρακτικές επίσημων κρατικών και εκκλησιαστικών αρχών και φορέων (βλ. αφορισμοί Ανθιμου για το αντίστοιχο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) μας γυρνούν δεκαετίες πίσω σε επίπεδο σεβασμού της διαφορετικότητας και προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk