Σταθεροποιητικές τάσεις καταγράφονται στην αγορά το τελευταίο διάστημα, ενισχύοντας τις προσδοκίες για ανάκαμψη της ζήτησης στο λιανεμπόριο. Ο Μάιος ήταν εμπορικά καλύτερος μήνας απ’ όλους του 2013 και παράγοντες της αγοράς εκτιμούν και ευελπιστούν ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί, αν και το καλοκαίρι παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα. Τα πολυκαταστήματα, τα εμπορικά κέντρα και τα μεμονωμένα καταστήματα έχουν αρχίσει τις καλοκαιρινές προσφορές για να ζεστάνουν τον τζίρο τους και βλέπουν τις τελευταίες ημέρες αυξημένη κίνηση σε σχέση με το προηγούμενο τετράμηνο της εφετινής χρονιάς.

Δωρεάν ταξίδια στις Κυκλάδες, μειώσεις τιμών ως και 70%, δώρα όπως τσάντες, καλλυντικά κ.ά. προσφέρουν οι έμποροι για να προσελκύσουν πελάτες και να επιβιώσουν, ειδικά αυτή την περίοδο που θεωρείται κενή, αφού τον επόμενο μήνα ξεκινούν οι εκπτώσεις. Πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Αttica Department Stores, που διαχειρίζεται τα πολυκαταστήματα Attica, κ. Κ. Λαμπρόπουλος, υποστηρίζει ότι το Attica είχε αύξηση τζίρου κατά 21% στο κέντρο της Αθήνας και κατά 26,6% στο Golden Hall τον Μάιο. «Οι καταναλωτές ενδεχομένως πιστεύουν ότι η ελληνική οικονομία θα βελτιωθεί» σημειώνει ο ίδιος εξηγώντας την αύξηση του τζίρου. Ως πρόσθετο λόγο αναφέρει το γεγονός ότι «πολλά συνοικιακά καταστήματα έχουν κλείσει, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συγκέντρωση σε αυτά που λειτουργούν».
Γενικά στην αγορά, σύμφωνα με τον κ. Λαμπρόπουλο, «το πεντάμηνο του 2013 φαίνεται ότι η κατάσταση έχει αλλάξει προς το καλύτερο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια κατά τα οποία σημειώθηκε πτώση τζίρου της τάξεως του 50% συνολικά στον χώρο της ένδυσης και των καλλυντικών». Εκτιμά ότι η κίνηση το καλοκαίρι θα είναι «ικανοποιητική».
Τη μικρή αναστροφή κλίματος προς το καλύτερο όσον αφορά την καταναλωτική κίνηση επιβεβαιώνει και ο διευθυντής Μάρκετινγκ του πολυκαταστήματος Νotos Com κ. Ν. Αϊδίνης. «Ο Μάιος ήταν ένας καλός μήνας» αναφέρει και συνδέει την άνοδο του τζίρου και με το γεγονός ότι «το Πάσχα έπεσε εφέτος αργότερα». Ωστόσο αποφεύγει να κάνει κάποια εκτίμηση για το πώς θα κινηθεί η ζήτηση το 2013. «Δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη για το σύνολο του έτους, γιατί υπάρχουν σκαμπανεβάσματα και απρόβλεπτες εξελίξεις πλέον στην ελληνική οικονομία» σημειώνει.

Οι προσφορές του καλοκαιριού

«Η πτώση στις πωλήσεις των καταστημάτων φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί» εκτιμά ο γενικός διευθυντής του ομίλου πολυκαταστημάτων Fokas κ. Α. Τσιρίκος, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρος για το αν η τάση που καταγράφεται είναι διατηρήσιμη. «Δεν ξέρω αν η εμπορική κινητικότητα των τελευταίων ημερών είναι μια στιγμιαία αντίδραση ή αν θα συνεχιστεί» αναφέρει.
Δωρεάν ταξίδια προσφέρει τo εμπορικό κέντρο Athens Metro Mall για τρίτη συνεχή χρονιά. Από 17 Μαΐου ως 22 Ιουνίου, με αγορές αξίας 30 ευρώ και άνω από τα καταστήματα του Athens Metro Mall ένα ζευγάρι κερδίζει κάθε ημέρα δωρεάν εισιτήρια Blue Star Ferries για τις Κυκλάδες, δίκλινη καμπίνα και εισιτήριο ΙΧ για τους προορισμούς Σαντορίνη και Μυτιλήνη.
Το εμπορικό κέντρο River West έχει ανακοινώσει διάφορες προσφορές στα καταστήματά του, όπως με κάθε επίσκεψη στο κομμωτήριο TEO δώρο ένα παιδικό κούρεμα (η προσφορά ισχύει ως 20 Ιουνίου), ενώ το κατάστημα Fiaba με αγορές αξίας 25 ευρώ και άνω κερνάει έναν καφέ στην ιταλική καφετέρια «Il Barretto» ως τις 29.06.2013.
Στο εμπορικό κέντρο Mall υπάρχουν διάφορες προσφορές, π.χ. με κάθε αγορά μαγιό Calzedonia κερδίζετε δώρο σαγιονάρες, τα καταστήματα Claire’s έχουν έκπτωση 20%, το κατάστημα Optical Papadiamantopoulos προσφέρει έκπτωση 40% στην αγορά δεύτερου ζευγαριού γυαλιών, ενώ το πάρκινγκ του εμπορικού έχει μειώσει τις τιμές σε 1,5 ευρώ την ώρα και 4,5 ευρώ για ολόκληρη την ημέρα.
Τα καταστήματα ένδυσης Prince Oliver στην Κηφισιά και στη Γλυφάδα έχουν μείωση τιμών ως και 60% στα ρούχα προηγούμενης σεζόν και 30% στα καινούργια είδη ως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας. Ακόμη, τα καταστήματα ανδρικής ένδυσης Dur ακολουθούν τον ανταγωνισμό και πωλούν τα προϊόντα τους με μειωμένες τιμές ως 30%. Η προσφορά θα ισχύει όλο το καλοκαίρι.

Προεκπτώσεις με μειώσεις τιμών 20%-30%
Μειώσεις τιμών 20%-30% σε μεμονωμένα είδη προσφέρουν τα πολυκαταστήματα Attica, όπως και τα πολυκαταστήματα Fokas. Επίσης, τα καταστήματα ομορφιάς Hondos έχουν ανακοινώσει ότι αγοράζοντας ένα άρωμα και ένα προϊόν περιποίησης σώματος από τη σειρά 4711 Nouveau Cologne, παίρνετε δώρο μια μάσκαρα από τη Max Factor, με κάθε αγορά ενός αντηλιακού Piz Buin, δώρο ένα αντηλιακό, με τις αγορές σας από την Estee Lauder άνω των 90 ευρώ παίρνετε δώρο ένα νεσεσέρ με προϊόντα, με την αγορά δύο αρωματικών προϊόντων Roberto Cavalli Acqua έχετε δώρο μια τσάντα του ίδιου σχεδιαστή, 1+1 σε επιλεγμένα προϊόντα L’Ymola και μείωση 35% σε βερνίκια νυχιών επιλεκτικής, όπως Estee Lauder, Clinique, Pupa, Lancome, YSL, Dior, Chanel, Guerlain.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ