Κέρκυρα: από τα ομορφότερα νησιά. Η παλιά Πόλη μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα προβλήματα που η Κέρκυρα αντιμετωπίζει, χάρη στην ολιγωρία των τοπικών αρχών αλλά και σε μια κακώς εννοούμενη «ανάπτυξη» επιδεινώνονται γίνονται πιο πιεστικά και αν δεν λυθούν θα οδηγήσουν στην καταστροφή αυτού του πανέμορφου μικρού παραδείσου. Πιεστικό ζήτημα για το νησί οι μεταφορές. Στους τουρίστες κοστίζει δεκάδες ή εκατοντάδες ευρώ παραπάνω, στους Κερκυραίους κοστίζει την υπανάπτυξη.

Είναι πραγματικότητα: Στην Ελλάδα του 2013, υπάρχει πόλη με αεροδρόμιο σε απόσταση μόλις 3 χιλιομέτρων από το κέντρο της που δεν διαθέτει αστική συγκοινωνία για να συνδέσει το αεροδρόμιο με την πόλη!!!! Έτσι ο επισκέπτης ή και ο κάτοικος της Κέρκυρας είναι υποχρεωμένος είτε να πάρει ταξί, (με ελάχιστη χρέωση με τσαμπουκά και χωρίς ταξίμετρο τα 8-10 ευρώ) είτε να έχει νοικιάσει αυτοκίνητο, είτε να έχει αγγαρέψει κάποιον να τον μεταφέρει στον προορισμό του. Σε αυτή την πόλη το 1994 έγινε η σύνοδος κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και ήταν η τελευταία φορά που έγιναν κάποια έργα στο οδικό δίκτυο από το αεροδρόμιο σε μια ακτίνα πέντε δέκα χιλιομέτρων για προφανείς λόγους.

Θεωρώ απαράδεκτο μια ιστορική πλατεία, η Σπιανάδα να μετατρέπεται σε ένα απέραντο παρκινγκ, επειδή κάποιοι τοπικοί άρχοντες το θεώρησαν σαν τρόπο για να γεμίσουν τα ταμεία του Δήμου.
Θεωρώ επίσης απαράδεκτο να υπάρχει κάθε πρωί κυκλοφοριακό πρόβλημα στην είσοδο της πόλης γιατί κάποιοι υποχρεώνουν, με αυτές τις πολιτικές που ακολουθούν, τους κατοίκους να μετακινούνται καθημερινά με το ΙΧ γιατί τελικά αποτελεί τη μοναδική λύση στην μετακίνηση.

Θεωρώ επίσης απαράδεκτο να μη μπορώ να πάω στο χωριό μου το Βαλανειό γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι είναι επαρκής συγκοινωνιακή σύνδεση για τα χωριά του νησιού με απόσταση από την πόλη μόλις 30 χμ να έχουν συγκοινωνία δύο φορές την ημέρα, και εξαιτίας των πολύ επιβαρυμένων δρομολογίων και της κακής κατάστασης του οδικού δικτύου να απαιτείται χρόνος διαδρομής πάνω από 1,5 ώρα.

Σε τελική ανάλυση οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να σηκώνουν το κύριο βάρος των μεταφορών στην Κέρκυρα και όχι να αποτελούν συμπληρωματική επιλογή στο ΙΧ και στο Ταξί.
Θα πρότεινα δε την οργάνωση των συγκοινωνιών στην Κέρκυρα σε τρία επίπεδα:

  • Αστικό,που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη της μετακίνησης στον αστικό ιστό της πόλης με συχνότητα δρομολογίων το πολύ ανά 15λεπτο.
  • Υπεραστικόμε γραμμές κορμούς σε στρατηγικά σημεία του νησιού με συχνότητα δρομολογίων το πολύ ανά ώρα και με δρομολόγια που θα ξεκινάνε από τις παρυφές της πόλης και θα έχουν ανταπόκριση με τα αστικά λεωφορεία
  • Περιφερειακόόπου λεωφορεία τοπικά θα κάνουν κυκλικές διαδρομές σε απομονωμένα χωριά 4-6 φορές την ημέρα και θα μεταφέρουν τους επιβάτες σε αντίστοιχα σημεία μετεπιβίβασης των Υπεραστικών γραμμών. Η ευθύνη και το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών γραμμών μπορεί να περάσει στον έλεγχο των ΟΤΑ και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με ένταξή τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ για την ανάπτυξη των περιφερειών.

Πιστεύω πως η πρόταση είναι και εφικτή στην εφαρμογή της και επωφελής για όλους.