«Φρένο» στο κλάμα των μωρών βάζει η αγκαλιά και το ρυθμικό κούνημα, όπως αποδεικνύει νέα ιαπωνική μελέτη. Μέσα από πειράματα που πραγματοποίησαν σε ποντίκια, οι ερευνητές από το Ινστιτούτο για την Επιστήμη του Εγκεφάλου RIKEN, στην Σαϊτάμα, είδαν ότι το κούνημα των μικρών ποντικιών τα οδηγούσε στη… γαλήνη.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες με δημοσίευσή του στο επιστημονικό έντυπο «Current Biology», το ρυθμικό και ήρεμο κούνημα των μικρών φάνηκε να ρίχνει τους καρδιακούς τους παλμούς. Μετρήσεις έδειξαν ότι το γεγονός αυτό οφείλεται στην ακούσια ενεργοποίηση των μηχανισμών ανίχνευσης κίνησης του νευρικού συστήματος, οι οποίοι ελέγχονται από την παρεγκεφαλίδα του εγκεφάλου.

Το ντελικάτο πείραμα

Οι επιστήμονες είδαν ότι όταν σήκωναν τα μικρά από το έδαφος πιάνοντάς τα από το σβέρκο και κουνώντας τα ελαφρά, εκείνα ηρεμούσαν. Πρόκειται για μια κίνηση που εκτελείται από τη μητέρα στη φύση, για τη μεταφορά των μικρών π.χ. από μια φωλιά σε μια άλλη.

«Πιάνοντας τα μικρά από το πίσω μέρος του λαιμού τους και κουνώντας τα ελαφρά, όπως ακριβώς γίνεται και στη φύση, εκείνα ηρεμούσαν αστραπιαία και μάζευαν το σώμα τους» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης δρ Κούμι Κουρόντα. «Η ήρεμη αυτή αντίδραση των μικρών ποντικιών φαίνεται παρόμοια με εκείνη των μωρών κατά τη μεταφορά και το κούνημά τους» προσθέτει η ειδικός.

Γνωρίζοντας πώς και γιατί τα μωρά ηρεμούν κατά τη μεταφορά και το κούνημά τους, οι ειδικοί θα μπορούσαν να αποκομίσουν πολύτιμα στοιχεία για τη φροντίδα τους, προς αποφυγή λανθασμένων κινήσεων των γονιών που πολλές φορές οδηγούν σε εκνευρισμό και εξουθένωση και των δυο πλευρών.