Τα περισσότερα ζώα ακόμη και πολύ μεγάλα όπως τα άλογα και οι αρκούδες έχουν εξαιρετικές κολυμβητικές ικανότητες. Προκαλεί όμως εντύπωση ότι ανάλογες ικανότητες είχαν και οι δεινόσαυροι!

Τζουράσικ κολυμβητές

Ο Σκοτ Πέρσονς του Πανεπιστημίου της Alberta στον Καναδά σε συνεργασία με διεθνή ερευνητική ομάδα μελέτησε σειρά ευρημάτων. Ο Περσονς και οι συνάδελφοι του μελέτησαν αποτυπώματα ποδιών στον πυθμένα μιας λίμνης στην Κίνα η οποία έχει διαπιστωθεί ότι αποτελούσε σημείο από το οποίο περνούσαν πολύ συχνά δεινόσαυροι όταν μετακινούνταν.

Οι ερευνητές βάσει των ευρημάτων χαρακτηρίζουν τον πυθμένα της λίμνης μια «μεγάλη εθνική οδό» για τους δεινοσαύρους. Τα περισσότερα αποτυπώματα ανήκουν σε έναν σαρκοβόρο δίποδο δεινόσαυρο της οικογένειας των θεροποδών. Υπάρχουν όμως και αποτυπώματα δεινοσαύρων που κινούνταν στα τέσσερα πόδια τους όπως κάποια γιγάντια φυτοφάγα είδη της οικογένειας των σαυρόποδων.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι οι δεινόσαυροι και ειδικά εκείνοι που κινούνταν στα δύο τους πόδια μπορούσαν να κολυμπούν με συντονισμένες κινήσεις των άκρων τους. Εκτιμούν ότι κολυμπούσαν για να περάσουν τη λίμνη ακουμπώντας με τα ακροδάχτυλα τους στον πυθμένα. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Chinese Science Bulletin».