ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΥΝ…

Mεγάλωσε στον Πειραιά. Tο πάθος του για το θέατρο, έντονο. Μικρός ανέβαινε στην ταράτσα εστιατορίου για να παρακολουθεί τις παραστάσεις του Πειραϊκού Λυρικού Θεάτρου. Αργότερα, στα 13 του, έπιασε δουλειά σε ένα κουρείο με στόχο να γίνει φίλος του κουρέα, o οποίος ήταν υπεύθυνος για τα εισιτήρια. «Ημουν ευχαριστημένος, δεν ήθελα ούτε καν τον μισθό και τα πουρμπουάρ που είχαν μαζευτεί» έχει δηλώσει. Βέβαια, στη μετέπειτα πορεία του, το πάθος για το θέατρο φαίνεται να υποχώρησε χάριν της «τέχνης της κόμης του», η οποία αποκτούσε περίτεχνες ανταύγειες κατά περιόδους…

Η συνάντησή του με τον Κάρολο Κουν ήταν σημαδιακή: ένα λαϊκό αγόρι από τον Πειραιά, με ομορφιά βγαλμένη από πίνακα του Τσαρούχη. Πράγματι, ο Στράτος Τζώρτζογλου θα μπορούσε να είχε γίνει ο Νίκος Κούρκουλος της γενιάς του. Δεν τα κατάφερε.

Ο Κουν τον εμπιστεύθηκε τότε, διακρίνοντας ίσως ένα ακατέργαστο υποκριτικό ταλέντο που θα μπορούσε να οδηγήσει κάπου. Ο Τζώρτζογλου εισήχθη στη Σχολή του Θεάτρου Τέχνης και μάλιστα με υποτροφία. Υστερα από δύο μήνες, ο μεγάλος θεατράνθρωπος του εμπιστεύτηκε τον ρόλο του Μιχάλη στον «Ηχο του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη και ο ίδιος έχει σήμερα το προνόμιο να αυτοδιαφημίζεται ως «ο τελευταίος μαθητής του Κουν».

Ξεκίνημα εντυπωσιακό λοιπόν. Γιατί μετά ακολούθησαν το «Τοπίο στην ομίχλη» του Θόδωρου Αγγελόπουλου και η «Φανέλα με το 9» του Παντελή Βούλγαρη. Ο Τζώρτζογλου βρέθηκε ξαφνικά σε ένα νέο περιβάλλον, πνευματικό, σχεδόν ξένο για αυτόν. Ετσι, μολονότι, όπως έχει δηλώσει, μπορεί να του μιλούσε ο Ελία Καζάν, εκείνος τρελαινόταν από την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Η επιστροφή του στο φυσικό του περιβάλλον ήταν μονόδρομος. Ο Τζώρτζογλου βούτηξε στη μαρμίτα του εγχώριου λάιφσταϊλ, υπηρετώντας τον τίτλο του sex symbol με ευλάβεια. Με εμπορικές παραστάσεις και κακά σίριαλ, με τον ίδιο ουσιαστικά να αποτελεί μια πιο εκλεπτυσμένη αρσενική Βάνα Μπάρμπα.

Βέβαια, πρέπει να του αναγνωριστεί η συνεισφορά του σε μία από τις πιο εμβληματικές ατάκες της ελληνικής τηλεόρασης. «Τι έγινε, Κωστάκη, σε γουστάρει η χωριάτισσα;» τον ρώτησε η Τζένη Μπότση στη σειρά «Το σημάδι του έρωτα». Ο μύθος έμεινε, μάλλον όμως για τους λάθος λόγους.

Σήμερα, μεγάλες αδυναμίες της ζωής του αποτελούν ο γιος του Αλκιβιάδης και η πρώην σύζυγός του Μαρία Γεωργιάδου, με την οποία βιώνουν μια ανοιχτή, χαλαρή σχέση. Κάποιοι θα πουν πως τους θυμίζει την αντίστοιχη του Νίκου Καρβέλα και της Αννας Βίσση. Κυρίως σε ό,τι αφορά τη δημοσιοποίηση της υπερβολικής άνεσης.

… ΣΤΟΝ ΚΟΕΛΟ

Tο 2010 αρκετοί δημοσιογράφοι του καλλιτεχνικού ρεπορτάζ έλαβαν μια απρόσμενη πρόσκληση. Ο Στράτος Τζώρτζογλου τους καλούσε στη γιορτή των 23 θεατρικών χρόνων του, στο ιδιαίτερα trendy τότε T-Palace του ξενοδοχείου King George. Η πρώτη εύλογη απορία που σχηματίστηκε στα χείλη των περισσότερων είναι γιατί ο συμπαθής ηθοποιός δεν περίμενε δύο ακόμη χρόνια, ώστε να στρογγυλέψει το νούμερο. Η δεύτερη απορία; Ποιος είναι ο λόγος για να γιορτάζει, ειδικά όταν αυτό που τελικά τον χαρακτηρίζει, όπως λένε και οι κακές γλώσσες, δεν είναι η υποκριτική του δεινότητα;

Πρέπει να επισημανθεί ότι υπήρξε ιδιαίτερα πρωτοπόρος σε μια σειρά πραγμάτων. Κατ’ αρχάς, αποτελεί μια ελληνική έκδοση της Μαντόνα, καθώς μυήθηκε στα μυστικά της Καμπάλα, προβάλλοντας μάλιστα περήφανος στις τηλεοπτικές εμφανίσεις του το κόκκινο βραχιολάκι που φορούν οι καβαλιστές. Φυσικά, την ίδια στιγμή έσπευδε να ξεκαθαρίζει ότι παραμένει χριστιανός ορθόδοξος, με συχνές μάλιστα επισκέψεις στο Αγιον Ορος. Οι ευεργετικές συνέπειες της Καμπάλα και των υπόλοιπων φιλοσοφικών διαδρομών του είναι άλλωστε σαφείς και στον λόγο του. «Να αγαπάς περισσότερο. Αυτό είναι ωριμότητα. Να φοβάσαι λιγότερο. Αυτό είναι ωριμότητα» έχει δηλώσει με ευκολία που θυμίζει εμβριθή αναγνώστη του Πάουλο Κοέλο…

Πριν από λίγο καιρό αποφάσισε να ρίξει μαύρη πέτρα και να φύγει στο Λος Αντζελες, αφήνοντας πίσω του υπόνοιες για το κυνήγι μιας διεθνούς καριέρας με συμμετοχές σε παραγωγές του εξωτερικού. Ελαβε, μάλιστα, και μαθήματα υποκριτικής σύμφωνα με την παράδοση και των υπόλοιπων ελλήνων επίδοξων σταρ του Χόλιγουντ. Προφανώς μάλλον θα συνειδητοποίησε ότι πλησιάζοντας τα 50 είναι πλέον αρκετά μεγάλος και ιδίως όχι και τόσο ταλαντούχος για τέτοια ανοίγματα. Ωστόσο, ο ίδιος φαίνεται να επιμένει σθεναρά, καθώς, όπως λέγεται, θα επιστρέψει στη Νέα Υόρκη για συμμετοχή σε γυρίσματα διεθνούς παραγωγής. Ευχόμαστε η συμμετοχή του να ξεπεράσει τα 30 δευτερόλεπτα.

Είναι, πάντως, γεγονός ότι πίσω από τις τελευταίες θεατρικές επιλογές του διακρίνεται μια προσπάθεια να ανατρέψει το κακό προηγούμενο. Πράγματι, στην παράσταση «Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα», που παρουσιάστηκε στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης πριν από λίγο καιρό, έδωσε μια εξαιρετική ερμηνεία που εξέπληξε ευχάριστα. Από την άλλη πλευρά, η συμμετοχή του στην κυπριακή σαπουνόπερα «Βαλς με δώδεκα θεούς» μάς προσγείωσε στην πραγματικότητα. Τόσο, που αναρωτιέσαι αν πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο ή αν θα πρέπει να διωχθεί για πλαστοπροσωπία…

Aδέκαστη

*Δημοσιεύθηκε στο ΒΗmagazino το Σάββατο 23 Μαρτίου 2013