Διαβάζοντας Οσκαρ Ουάιλντ στάθηκα σε μία φράση. Αντιγράφω: «Οι οικογενειακές αρετές δεν αποτελούν την αληθινή βάση της τέχνης, παρ’ όλο που χρησιμοποιούνται ως εξαιρετική διαφήμιση από καλλιτέχνες δεύτερης κατηγορίας». Αίφνης, ήλθαν στο μυαλό μου εξώφυλλα κουτσομπολίστικων περιοδικών, ρεπορτάζ που καταγράφουν με πάσα λεπτομέρεια την εξέλιξη της σχέσης πολλών τηλεαστέρων, τρυφερά έως και προκλητικά ενσταντανέ και φυσικά φουσκωμένες κοιλιές.
Εικόνες και πρακτικές που συνεχίζουν να βασιλεύουν στις τηλεοπτικές εκπομπές. Οι συνεντεύξεις πλέον θεωρούνται επιτυχημένες μόνο αν ο δημοσιογράφος καταφέρει να αλιεύσει πληροφορίες για απιστία, για χωρισμό ή για γαργαλιστικές λεπτομέρειες. Εσχάτως για ψυχοθεραπεία, είναι η νέα μόδα. Τα ζευγάρια δίνουν συνέντευξη αποκαλύπτοντας τους ρόλους που υιοθετούν στα του οίκου τους. Οι εγκυμονούσες ποζάρουν με τις κοιλιές τους και εξομολογούνται on camera κάθε εξέλιξη από την πρόσφατη επίσκεψη στον μαιευτήρα. Ενα συνονθύλευμα αδιακρισίας και κλειδαρότρυπας το οποίο κανέναν δεν ωφελεί.
Πέρασαν ανεπιστρεπτί οι εποχές όπου τις καριέρες τις εκτίνασσαν στα ύψη οι εγκυμοσύνες και οι δεσμοί. Το «μοντέλο Μενεγάκη» ξεθώριασε επικίνδυνα. Αλλωστε είναι πλέον εμφανές ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους τα παπαρατσικά ενσταντανέ είναι τουλάχιστον στημένα. Μη μου πείτε ότι ο φωτογράφος ανακάλυψε το περίπτερο στο οποίο η κάθε παρουσιάστρια θα εμφανιστεί στην τρίχα για να αγοράσει περιοδικά… Ολα πλέον γίνονται κατόπιν συνεννόησης. Οσοι δεν έχουν καριέρες με θεμέλια πωλούν την ιδιωτική ζωή τους στα εξώφυλλα. Το χειρότερο είναι όταν αποφασίζουν να εντάξουν σε όλο αυτό και τα παιδιά τους.
Δυστυχώς, το κακό lifestyle αποδεικνύεται ότι έχει τη μορφή της Λερναίας Υδρας. Ενα κεφάλι κόβεις, δύο πετάγονται. Στο πλάι της παλιάς καραβάνας έρχεται μια νέα να καθήσει αντιγράφοντας τη μέθοδο «δεν φταίω εγώ, ο παπαράτσι μου τα φταίει». Μόνο που θα πρέπει να διαβάσει κι εκείνη λίγο Ουάιλντ και να σταθεί σε ένα άλλο σημείο αν δεν της αρέσει το πρώτο: «Πολλές γυναίκες χαριεντίζονται και φλερτάρουν με τους άνδρες τους σε κοινωνικές συγκεντρώσεις. Τι κακογουστιά! Είναι σαν να πλένεις τα εσώρουχά σου μέσα στη μέση του δρόμου».

ΠΕΙΝΑ ΟΝ CAMERA
ΦΟΥΛ ΤΗΣ ΚΟΥΤΑΛΑΣ

Οι σεφ που αποχώρησαν από την τηλεόραση κατηγορούν τους άλλους ή τα κανάλια που τους γύρισαν την πλάτη, ενίοτε και άκομψα. Οι σεφ που έχουν αυτή την περίοδο εκπομπές σημειώνουν, τουλάχιστον οι περισσότεροι, επιτυχία, την οποία φυσικά φροντίζουν να αξιοποιήσουν ποικιλοτρόπως ως επαγγελματίες. Ωστόσο σχεδόν κάθε εβδομάδα μια νέα εκπομπή μαγειρικής έρχεται να προστεθεί στο τηλεοπτικό μενού. Η υπερβολή είναι εθνικό μας χαρακτηριστικό. Θυμίζω απλά ότι και στο παρελθόν η ιδέα της επιτυχίας γέννησε φούσκες. Και ότι ακόμη δεν συνήλθαμε από τον κρότο τού «μπαμ».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ