«Εχετε να περιμένετε εκπληκτική ανάπτυξη στην Ελλάδα. Οι διεθνείς αφίξεις θα έχουν μια αύξηση 32% ως το 2016, που σημαίνει ότι οι ξένοι τουρίστες θα ξεπεράσουν τα 21,7 εκατομμύρια» λέει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της ξενοδοχειακής αλυσίδας Best Western στη Μεγάλη Βρετανία κ. Ρίτσαρντ Λιούις. Με αυτή την ιδιότητα, ήταν μαζί με τη διευθύντρια Μάρκετινγκ της Expedia UK και hotels.com κυρία Κριστέλ Τσαν οι βασικοί ομιλητές στο δεύτερο Travel Forum που διοργάνωσε η Google Ελλάδας στις 6 Φεβρουαρίου εστιάζοντας στις καταιγιστικές αλλαγές που φέρνουν στην ταξιδιωτική βιομηχανία το Διαδίκτυο και οι κινητές συσκευές. Σε αυτό συμμετείχαν εκπρόσωποι από 500 μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας (αεροπορικές εταιρείες, διαμονή, κρουαζιέρα και ενοικιάσεις αυτοκινήτων). Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο συνολικός τζίρος του τουρισμού online και offline είναι 1,2 τρισ. δολάρια παγκοσμίως περιλαμβάνοντας αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και άλλες δραστηριότητες όπως ενοικιάσεις αυτοκινήτων κτλ.
«Η ευκαιρία είναι στην επέκταση της ελληνικής τουριστικής αγοράς» σημειώνει ο κ. Λιούις και αναφέρεται στην ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, μια και 54% των τουριστών έρχονται στην Ελλάδα Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. «Αυτό μπορεί να σημαίνει γκολφ ή κάποια δραστηριότητα τους χειμερινούς μήνες. Για να επωφεληθούν τα ξενοδοχεία από αυτή την αύξηση θα πρέπει να έχουν παρουσία στο Διαδίκτυο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έχουν τεράστια επίδραση στο πού θα μείνουν οι ταξιδιώτες. Η έρευνα των μεμονωμένων τουριστών, των νέων ανθρώπων, της γενιάς «Υ» μεταξύ 22 και 34 ετών θα προκαλέσει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο που αγοράζουν οι καταναλωτές» εξηγεί. Για να αξιοποιήσουν την εξέλιξη αυτή οι ξενοδόχοι «θα πρέπει να καταλάβουν ότι αυτό που συμβαίνει είναι ευκαιρία και να αντιληφθούν την ανερχόμενη δυναμική των κινητών συσκευών» υποστηρίζει.
«Αν το 93% των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα είναι από την Ευρώπη και τρεις από τις τέσσερις βασικές σας αγορές παρουσιάζουν κάμψη τα τελευταία χρόνια (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία), θα πρέπει να σκεφθείτε τι κάνετε ως «βιομηχανία» για να προσελκύσετε τους Κινέζους, τους Αμερικανούς, τους Ιάπωνες, τους Αυστραλούς. Γιατί όλοι αυτοί θα μείνουν περισσότερο αφού έρχονται από τόσο μακριά. Δεν μπορείτε να τους φθάσετε με παραδοσιακά μέσα, πρέπει να χρησιμοποιήσετε το Διαδίκτυο» λέει.
Τα τελευταία δύο χρόνια η μεγαλύτερη αύξηση αναζητήσεων για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό έρχεται από την Τουρκία, τη Ρωσία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, λέει ο γενικός διευθυντής της Google Ελλάδας κ. Στέφανος Λουκάκος με βάση σχετική μελέτη της εταιρείας. Το 2012 άνοδο σημείωσαν και οι αναζητήσεις από τη Γερμανία, ενώ υπήρξε σημαντική πτώση από τις ΗΠΑ. Την ίδια χρονιά Ρωσία και Γερμανία αναζητούν «resorts», με τη Ρωσία να έχει πολύ ψηλά τη λέξη «villas». Αντίθετα, για τους Ιταλούς και τους Γάλλους δημοφιλέστερη αναζήτηση είναι το «bed and breakfast», με δεύτερο το «resorts» και τρίτο το «villas», στοιχείο που φανερώνει πώς τα βαλάντια καθορίζουν τις επιλογές ανά χώρα. Κορυφαία σε αναζητήσεις είναι η Αθήνα, μια και οι περισσότεροι επισκέπτες ψάχνουν αεροπορικά εισιτήρια για την πρωτεύουσα, ενώ ακολουθούν η Κρήτη, η Μύκονος, η Κέρκυρα και η Ρόδος. Ωστόσο και στις αναζητήσεις παρατηρείται έντονη εποχικότητα, με τους Αμερικανούς να ψάχνουν από Ιανουάριο ως Απρίλιο, τους Ιταλούς από Απρίλιο ως Ιούλιο, τους Βρετανούς τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο και ξανά τον Απρίλιο και τον Μάιο, ενώ οι Γερμανοί σταθερά από τον Ιανουάριο ως τον Απρίλιο.
60% των mobile κρατήσεων πραγματοποιείται για διαμονή την ίδια ημέρα
«Ο κόσμος όχι μόνο αναζητεί τις διακοπές του στο Διαδίκτυο αλλά περνά και στον χώρο των κινητών συσκευών επίσης» λέει η διευθύντρια Μάρκετινγκ της Expedia UK και hotels.com κυρία Κριστέλ Τσαν αναφερόμενη στη δυναμική των έξυπνων κινητών και της ταμπλέτας. Χαρακτηριστικό των κρατήσεων μέσω κινητών είναι η «τελευταία στιγμή», αφού 60% αυτών πραγματοποιείται για διαμονή την ίδια ημέρα. Σε υπολογιστή αυτό συμβαίνει μόνο για το 15% των κρατήσεων. To 2012 ο τζίρος της Expedia Inc ξεπέρασε τα 4 δισ. δολάρια. «Πάνω από το 20% των συναλλαγών της Expedia Inc. το 2012 προέρχεται από κινητές συσκευές» σημειώνει, τονίζοντας ότι αυτή η ανάπτυξη συνέβη μέσα σε δύο χρόνια που ξεκίνησε η εφαρμογή κρατήσεων στα κινητά, ενώ με βάση μελέτη της Morgan Stanley ως το 2014 θα υπάρχουν περισσότεροι χρήστες κινητών συσκευών παρά υπολογιστών. Οι χρήστες ταμπλέτας παρουσιάζουν μεγαλύτερη αξία συναλλαγών καθώς θεωρούνται καταναλωτές με υψηλότερο εισόδημα. «Για τους ξενοδόχους υπάρχουν δύο στρατηγικές» συμβουλεύει. «Να αποκτήσουν παρουσία στο Διαδίκτυο, αν δεν έχουν ήδη, αλλιώς να περάσουν απευθείας στον χώρο των κινητών». Ενώ σχολιάζοντας τον «κανιβαλισμό» των κρατήσεων στο Διαδίκτυο, απαντά ότι «αν δεν αποδεχθείς αυτόν τον κανιβαλισμό, κάποιος άλλος θα το κάνει για σένα. Τα κανάλια διανομής θα προχωρήσουν και το τίμημα του να μην ακολουθήσεις οδηγεί στην «εξαφάνιση» από την αγορά». Από την άλλη, τη δυσκολία ενός μικρού ξενοδόχου να περάσει από το «φυσικό» στο «ψηφιακό» περιβάλλον μπορεί να τη διευκολύνει ο διαδικτυακός πράκτορας (Online Travel Agent –ΟΤΑ). «ΟΤΑ όπως εμείς έχουν πρόσβαση σε 85 χώρες του κόσμου και σε 50 γλώσσες. Αυτό που μένει για τους ξενοδόχους και την ελληνική κυβέρνηση είναι να προωθήσουν τον προορισμό με μια καμπάνια μάρκετινγκ στις αγορές που θέλουν να στοχεύσουν» δηλώνει.
«Η τιµή παίζει πάντα πολύ σηµαντικό ρόλο και ακόµη περισσότερο τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της οικονοµικής ύφεσης» λέει η κυρία Τσαν. «Αν µου δώσεις ένα φθηνό προϊόν και σπάσει, τότε δεν θα το ξαναγοράσω. Δεν έχει να κάνει µε το πόσο φθηνό είναι κάτι αλλά µε την αξία του» προσθέτει ο κ. Λιούις. «Ενας ταξιδιώτης µπορεί να είναι διατεθειµένος να µπει σε µια πολύ φθηνή πτήση γιατί θέλει να δαπανήσει περισσότερα στη διαµονή του. Μπορεί να περάσει τρεισήµισι ώρες στο αεροπλάνο σε οποιεσδήποτε συνθήκες (αρκεί να είναι ασφαλές) και να έχει κλείσει να µείνει σε µια βίλα µετά απαιτώντας πολύ καλές συνθήκες. Μπορεί λοιπόν να θυσιάσει µια πτυχή του ταξιδιού για να «κερδίσει» περισσότερα στο άλλο µέρος του ταξιδιού» καταλήγει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ