Επιχειρήσεις στη βιομηχανική περιοχή της Τρίπολης που έχουν επιδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια, επισκέφθηκε το πρωί της Παρασκευής ο ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για την Περιφερειακή Πολιτική, Γιοχάνες Χαν, συνοδευόμενος από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη και τον επικεφαλής της ΕΕ στην Ελλάδα Πάνο Καρβούνη.

Σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της Περιφέρειας, ο κ. Χαν ανέφερε ότι πραγματοποιεί επισκέψεις σε όλες της περιφέρειες της χώρας, προκειμένου να δει από κοντά τα θέματα που απασχολούν κάθε περιοχή, καθώς, όπως είπε, «θέλουμε να γνωρίζουμε ποια είναι η πραγματικότητα της κατάστασης που συμβαίνει στην Ελλάδα και στην ύπαιθρο».

Ο Ευρωπαίος επίτροπος ανέφερε πως πρέπει να δημιουργηθεί φιλικό κλίμα για επενδυτές και χαιρέτισε την πρωτοβουλία της περιφέρειας Πελοποννήσου για τη δημιουργία περιφερειακού ταμείου στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αυτό είναι καινοτόμο, είναι καλοδεχούμενο και θα λειτουργήσει πιλοτικά, προσέθεσε, εξηγώντας πως θα πρέπει να γίνουν πολλές δοκιμές και να ερευνηθούν όλες οι ευκαιρίες που προσφέρονται για ενίσχυση των ΜμΕ και έξοδο από την κρίση.

Σε ό,τι αφορά την απορρόφηση του ΕΣΠΑ, σημείωσε πως η περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσιάζει ποσοστό κάτω από τον μέσο ελληνικό όρο. Μιλήσαμε γι’ αυτό, είπε ο Γιοχάνες Χαν, με τον περιφερειάρχη, ο οποίος ανέφερε πως η χαμηλή απορροφητικότητα οφείλεται σε καθυστερήσεις του παρελθόντος. Σημείωσε δε πως έλαβε τη διαβεβαίωση ότι πολλά έργα προτεραιότητας που βρίσκονται στην Πελοπόννησο θα ολοκληρωθούν, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια και δεν πρέπει να χαθούν.

Αυτοκινητόδρομοι

Σε ερώτηση για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού ώς την Τσακώνα, ο επίτροπος επισήμανε ότι αυτή την περίοδο γίνεται επαναδιαπραγμάτευση των παραχωρήσεων, αναφέροντας πως πρόκειται για ένα θέμα, που τα δύο τελευταία χρόνια έχει συζητήσει με όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις.

Πριν από δύο εβδομάδες σε συνάντηση με τον κ. Χατζηδάκη μάς διαβεβαίωσαν, ανέφερε, ότι Μάρτιο ή Απρίλιο θα λάβουμε το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης, με το νέο concept που θα ακολουθηθεί και για τη χρηματοδότηση και για το χρονοδιάγραμμα και για τις προϋποθέσεις.

Ξέρουμε ότι οι προσδοκίες για τους νέους αυτοκινητοδρόμους έχουν αλλάξει σημαντικά λόγω κρίσης, είπε, ωστόσο δήλωσε πεπεισμένος ότι θα λάβει προτάσεις που θα οδηγήσουν στην πραγματοποίηση ως το 2015 της πλειονότητας των αρχικά προγραμματισμένων αυτοκινητοδρόμων.

Αεροδρόμιο Τρίπολης

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου ενημέρωσε ότι «ως το τέλος Μαρτίου ή αρχές Απριλίου θα «βγει» το ΣΔΙΤ του αεροδρομίου της Τρίπολης, μετά από τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου υπουργού» και ανέφερε πως «θα είναι ένα καινούργιο αεροδρόμιο, στη βάση του στρατιωτικού αεροδρομίου, με χαμηλό κόστος για την κατασκευή του, και θα είναι αμιγώς για low cost εταιρείες, για εμπορικές μεταφορές».

Τέλος, ο Ευρωπαίος επίτροπος υπογράμμισε ότι στη χώρα μας υπάρχει επενδυτικό περιβάλλον, υπάρχουν ευκαιρίες για επενδύσεις, αλλά υπάρχουν και εμπόδια που πρέπει να υπερκεραστούν και προς αυτή την κατεύθυνση, είπε, εργάζεται η κυβέρνηση.

Προσέθεσε πως για να βελτιωθεί το επενδυτικό κλίμα, χρειάζεται να μειωθεί η γραφειοκρατία που προκαλεί δισταγμό, να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο, γιατί πρέπει να υπάρχουν καθαροί τίτλοι, και τόνισε πως πρέπει να βελτιωθεί ο ρυθμός λειτουργίας και απονομής της δικαιοσύνης, γιατί πολλές φορές περνούν χρόνια μέχρι να τελεσιδικήσει μια υπόθεση, γεγονός που αποτελεί ανασταλτικό επενδυτικό παράγοντα.