Με την παγκόσμια πρεμιέρα του (εκτός συναγωνισμού) «The grandmaster», τελευταίας ταινίας του κινέζου σκηνοθέτη Γουόνγκ Καρ Βάι που είναι ένα επικό παραμύθι με πολεμικές Τέχνες, ανοίγει απόψε το βράδυ -Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου- στις 19.30 η 63η κινηματογραφική Μπερλινάλε. Ο Γουόνγκ Καρ Βάι που εφέτος κρατά καθήκοντα προέδρου της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ, θα παραστεί στην πρεμιέρα μαζί με τους πρωταγωνιστές του, Ζανγκ Ζιγί και Τόνι Λέουνγκ. Στην κριτική επιτροπή ανήκουν επίσης η δανέζα σκηνοθέτρια Σουζάνε Μπίερ, ο αμερικανός ηθοποιός Τιμ Ρόμπινς αλλά και η ελληνίδα σκηνοθέτρια Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη.


Σήμερα Πέμπτη γίνεται επίσης η προβολή της ταινίας «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη που συμμετέχει στο πρόγραμμα Forum. Η ταινία, ένα ψυχολογικό δράμα τοποθετημένο σε κάποια περιοχή της Νοτίου Αφρικής είναι συμπαραγωγή Ελλάδας και Νοτίου Αφρικής. Η ελληνική παρουσία εφέτος στο Βερολίνο είναι ούτως ή άλλως ισχυρή, κυρίως στο Forum όπου συμμετέχουν οι ταινίες «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου, «Η κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου και «Στο λύκο» των Χριστίνας Κουτσοσπύρου και Αρον Χιουζ.
Η 63η κινηματογραφική Μπερλινάλε αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλα ονόματα από τον χώρο της 7ης Τέχνης, ενώ ανάμεσα στις ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος που αναμένεται να συζητηθούν και να προκαλέσουν το ενδιαφέρον είναι το «Night train to Lisbon» του Μπίλε Ογκαστ, η «Camille Claudel 1915» του Μπρουνό Ντιμόν με την Ζιλιέτ Μπινός, ρο «Elle s’ en va» της Εμανουέλ Μπερκότ με την Κατρίν Ντενέβ και το «Side effects» του Στίβεν Σόντερμπεργκ με τους Τζουντ Λο και η Ρούνεϊ Μάρα.
Πολλές οι προβολές και στα παράπλευρα προγράμματα, κυρίως στο Panorama που έχει παράδοση στο Βερολίνο και πάντα προκαλεί το ενδιαφέρον. Ρετουσαρισμένες κόπιες ταινιών όπως το «Λιμάνι της αγωνίας» του Ελία Καζάν και το «Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως» του Αλφρεντ Χίτσκοκ θα προβληθούν στο πρόγραμμα Berlinale Classics, ενώ στο Talent Campus (όπου οι κινηματογραφιστές απευθύνονται στους σπουδαστές κινηματογράφου), τόσο ο Θ. Αναστόπουλος όσο και η Ελ. Ψύκου έχουν κληθεί για να μιλήσουν με θέμα τον τρόπο δημιουργίας κινηματογράφου σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που δεν τον στηρίζει καθόλου.