Το παγκόσμιο εμπόριο και οι συνεργασίες έχουν αποτελέσει ένα βασικό κινητήριο παράγοντα για την επιτυχία των μικρών επιχειρήσεων, σύμφωνα με μια αναλυτική και ευρεία έρευνα από την IHS και την DHL Express.
Διπλάσιες πιθανότητες να είναι πετυχημένες σε σχέση με όσες δραστηριοποιούνται τοπικά έχουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε παγκόσμιες αγορές, σύμφωνα με την μακρο-οικονομική ανάλυση και έρευνα της DHL και της HIS.
Από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις οικονομίες των G7 και της περιοχής «BRICΜ» που ρωτήθηκαν, 26% από εκείνες που εμπορεύονταν παγκοσμίως είχαν πολύ μεγαλύτερες επιδόσεις από εκείνες της αγοράς που δραστηριοποιούνταν, σε αντίθεση με μόνο 13% εκείνων που δραστηριοποιούνταν στην πατρίδα τους.
Οι εταιρείες εντόπισαν ως κύρια πλεονεκτήματα αυτής της παγκόσμιας προσέγγισης, την πρόσβαση σε νέες αγορές που τους πρόσφερε, την πρόσβαση σε τεχνογνωσία και τεχνολογία, καθώς και την διαφοροποίηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους.
Η έρευνα επίσης αποκαλύπτει έναν αυξανόμενο ρυθμό παγκοσμιοποίησης και ένα εντονότερο παγκόσμιο ενδιαφέρον ανάμεσα σε μικρότερες επιχειρήσεις, με τις επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια να είναι πιο πιθανό να δραστηριοποιούνται παγκοσμίως σε σχέση με παλαιότερες επιχειρήσεις, παρά το μικρότερο διάστημα μέσα στο οποίο μπορούσαν να αναπτυχθούν.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που ξεπέρασαν σε ανάπτυξη τις αγορές τους, τα τελευταία τρία χρόνια, ανέφεραν ότι σκόπευαν επίσης να αυξήσουν το ποσοστό των εξαγωγών τους στον τζίρο τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, παρά το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον.
Η έρευνα υπογραμμίζει όμως ότι ανεπαρκείς επιχειρησιακές υποδομές περιορίζουν την ανταγωνιστικότητα, μειώνοντας την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά για να ξεπεράσουν αδυναμίες στην υποδομή, ιδίως σε σύγκριση με μεγαλύτερες εταιρείες με περισσότερους πόρους.
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σχετικά με το παγκόσμιο εμπόριο, είναι η έλλειψη των διαθέσιμων πληροφοριών για ξένες αγορές, οι υψηλοί τελωνειακοί δασμοί και η δυσκολία δημιουργίας επαφών με εξωτερικούς συνεργάτες και μιας πελατειακής βάσης.
Οι περισσότερες από τις καλύτερες σε επιδόσεις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που προσδιορίστηκαν από την έρευνα, απασχολούν περισσότερους από 50 ανθρώπους, υπογραμμίζοντας τη σημασία των πόρων για να ξεπεραστούν τα εμπόδια της παγκόσμιας ανάπτυξης.
Η έρευνα αποκαλύπτει το ενδιαφέρον εύρημα ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις των ανεπτυγμένων αγορών υστερούν σε σχέση με εκείνες των αναδυόμενων, σε ότι αφορά στη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων τους.
Ενώ πρόκειται για μια λειτουργία, που στις αναπτυγμένες αγορές επιφέρει σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση ανά άτομο σε σχέση με τις αναδυόμενες αγορές, -γεγονός που κινητοποιεί τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή «ΒRICM» να αναπτύξουν τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους-, δείχνει να αποτελεί όμως μια σημαντική πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του G7 στην ανάπτυξη των παγκόσμιων δραστηριοτήτων τους, καθώς η δύναμη μετατοπίζεται προς τα ανατολικά. \
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής «ΒRICM» βασίζονται περισσότερο στα logistics ως μια θετική επίδραση στις παγκόσμιες δραστηριότητές τους σε σχέση με τις εταιρείες των G7, υποδηλώνοντας ότι στηρίζονται περισσότερο στην αποτελεσματική μεταφορά και τις τελωνειακές διαδικασίες για να ξεπεραστούν τα εμπόδια υποδομής, αλλά και ότι βλέπουν τις υπηρεσίες logistics ως ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα διαφοροποίησης της επιχείρησής τους.
«Η ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της βελτιωμένης απόδοσης των επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου, δείχνει ότι υπάρχει ένα σαφές όφελος για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από την παγκόσμια δραστηριοποίησή τους,» ανέφερε ο Ken Allen, Διευθύνων Σύμβουλος της DHL Express.