To… αφεντικό προτιμά τη Nissan από τη Renault

Πριν από μία πενταετία ο Κάρλος Γκον ενορχήστρωσε και πέτυχε τον «γάμο» της Renault με τη Nissan. Είχαν γκρινιάξει τότε πολλοί. Κυρίως στη Γαλλία και κυρίως οι συνδικαλιστές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πριν από μία πενταετία ο Κάρλος Γκον ενορχήστρωσε και πέτυχε τον «γάμο» της Renault με τη Nissan. Είχαν γκρινιάξει τότε πολλοί. Κυρίως στη Γαλλία και κυρίως οι συνδικαλιστές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ίδιοι επιστρέφουν εν ώρα κρίσης όχι μόνο για τον κλάδο αλλά και για τη γαλλική οικονομία, για να καταλογίσουν στον διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλοϊαπωνικού ομίλου ότι παραμελεί τη Renault για χάρη της Nissan. Τον κατηγορούν όχι μόνο επειδή στη Renault προγραμματίζουν 7.500 απολύσεις ως το 2016 αλλά και επειδή ο γαλλο-λιβανο-βραζιλιάνος μάνατζερ επιλέγει τη Nissan για την εφαρμογή των πιο καινοτόμων τεχνολογιών του ομίλου – της ηλεκτροκίνησης εν προκειμένω.
Τις κατηγορίες κατά του Κάρλος Γκον εκτόξευσε τις τελευταίες ημέρες ο επικεφαλής του μεγαλύτερου (έχει πάνω από 850.000 μέλη) εργατικού συνδικάτου της Γαλλίας, CFDT, Λοράν Μπερζέ. Και τα βέλη που εκτόξευσε ήταν τόσο αποτελεσματικά που ανάγκασαν τον ίδιο τον πρωθυπουργό της Γαλλίας Ζαν-Μαρκ Ερό να απευθύνει έκκληση για «περισσότερη διαφάνεια» στον όμιλο, στον οποίο άλλωστε η γαλλική κυβέρνηση είναι μεγαλομέτοχος με μερίδιο κάτι παραπάνω από 15%.

«Είναι ώρα να αναρωτηθούμε για τη στρατηγική της Renault και για τη στρατηγική του διευθύνοντος συμβούλου της. Και πρέπει κάποια στιγμή να αντιληφθούμε ότι υπάρχει ένα αληθινό πρόβλημα με την εταιρεία και το πρόσωπο που τη διοικεί. Διότι ο Κάρλος Γκον διοικεί ταυτόχρονα δύο εταιρείες. Και ο μισθός που εισπράττει από τη Nissan είναι εννέα φορές πιο υψηλός από τον μισθό που εισπράττει από τη Renault. Δύο εταιρείες που έχουν, παρά ταύτα, αντικρουόμενα συμφέροντα»
δήλωσε συγκεκριμένα ο Λοράν Μπερζέ.
Ο αρχισυνδικαλιστής πρόσθεσε ότι ο Γκον είναι «σχεδόν απρόσιτος, καθώς ουδείς μπορεί να τον δει ή να τον συναντήσει» και ότι «οι συνολικές αποδοχές του είναι επταπλάσιες των αποδοχών του διευθύνοντος συμβούλου της Toyota», ο οποίος εξάλλου «φροντίζει ώστε η επιχείρησή του να είναι πιο ανταγωνιστική και πιο αποδοτική». Εν τέλει ο Μπερζέ είπε ότι ο ίδιος θέτει ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντήσουν οι μέτοχοι του ομίλου και κυρίως το κράτος, που είναι ο μεγαλύτερος εξ αυτών.
Ως υπεύθυνος του μεγαλομετόχου ο πρωθυπουργός Ερό μίλησε για την ανάγκη να υπάρχει «η μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στις επιχειρήσεις κρατικών συμφερόντων» και πρόσθεσε ότι «τα διευθυντικά στελέχη οφείλουν να διευκρινίζουν στους μετόχους επακριβώς τη στρατηγική ανάπτυξης των ομίλων που διαχειρίζονται». Τον Κάρλος Γκον πάντως κάλυψε ο υπουργός Παραγωγικής Ανάπτυξης Αρνό Μοντεμπούρ, σημειώνοντας ότι ο μάνατζερ του ομίλου δεσμεύθηκε ενώπιόν του να παράγει αυτοκίνητα της Nissan «για να εξασφαλίζεται η υψηλή παραγωγή στα εργοστάσια της Renault στη Γαλλία». Από το 2008 η Renault κατέχει μετοχικό μερίδιο 43,4% της Nissan και η Nissan κατέχει μερίδιο 15% της Renault.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk