Στουρνάρας-Μουσουρούλης: Στόχος περισσότερα πλοία με ελληνική σημαία

Η απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας νηολόγησης και η ανάπτυξη του ελληνικού νηολογίου αποτελούν το βασικό θέμα της σύσκεψης που θα έχει το απόγευμα της Τετάρτης στο υπουργείο Οικονομικών ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Η απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας νηολόγησης και η ανάπτυξη του ελληνικού νηολογίου αποτέλεσε το βασικό θέμα της σύσκεψης που είχαν το απόγευμα της Τετάρτης στο υπουργείο Οικονομικών ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας: «Στόχος της κυβέρνησης είναι να προσελκύσει περισσότερα πλοία στην Ελληνική σημαία, αλλά και ξένες ναυτιλιακές εταιρίες στη χώρα μας».

Σημειώνεται ακόμη ότι «τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη διατήρηση των υφιστάμενων, καθώς και από την προσέλκυση νέων πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο θα είναι πολύ σημαντικά. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εξορθολογισμό και την απλοποίηση της υφιστάμενης διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο».

Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε ότι βασική προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι η απλοποίηση, η βελτιστοποίηση και ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία προκειμένου να διαμορφωθεί το απαιτούμενο πλαίσιο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία και για να καταστεί η χώρα κομβικό σημείο εγκατάστασης των δραστηριοτήτων των ξένων ναυτιλιακών εταιρειών. Πρόσθεσε ακόμη ότι δημιουργείται ένα σύγχρονο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό νηολόγιο, με πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία και την ελληνική ναυτιλία.

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημειώνουν πως προωθείται η δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία και να λείψει ένα σημαντικό εμπόδιο, εξαιτίας του οποίου οι εφοπλιστές δεν επιλέγουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους. Απώτερος στόχος, αναφέρουν παράγοντες του υπουργείο Ναυτιλίας η αντιμετώπιση της ανεργίας δια της ένταξης νέων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο.
Για την αντιμετώπιση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών, όπως υποστηρίζουν, δίδεται πλέον μέσω του πολυνομοσχεδίου, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, και η δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και στα σκάφη αναψυχής. Οι δύο αυτοί τομείς, τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες, πιέζονται έντονα από το διεθνή ανταγωνισμό σε ό,τι αφορά στο κόστος εργασίας.
Κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, παρατηρούν μάλιστα, ότι οι Eλληνες που εργάζονται ως κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία και τα σκάφη αναψυχής είναι ελάχιστοι, καθώς πολλές εταιρείες επιλέγουν πλέον κατώτερα πληρώματα από άλλες χώρες με πιο φθηνή εργασία.
Πάντως, για το θέμα των ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου ναυτιλίας και των σκαφών αναψυχής, αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία, τα οποία ζητούν την απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης και κάνουν λόγο για προηγούμενο, με το οποίο διεμβολίζεται η υποχρεωτικότητα των υπαρχουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και του καθορισμού της αμοιβής.
Οι άνεργοι Eλληνες ναυτικοί το Δεκέμβριο του 2012, σύμφωνα με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, έφθαναν τους 4.355.
Η εύρεση εργασίας στους ναυτικούς διενεργείται υποχρεωτικά μέσω του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) που εδρεύει στον Πειραιά και λειτουργεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) που έχει κυρώσει και εφαρμόζει η χώρα μας, ενώ διοικείται από Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ισότιμα, τόσο εκπρόσωποι των ναυτικών όσο και των πλοιοκτητών.
Κάθε συγκεκριμένη καταγγελία που αφορά στη μεσιτεία για εξεύρεση ναυτικής εργασίας, εκτός του συγκεκριμένου πλαισίου, προβλέπεται από το νόμο ότι ελέγχεται και σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης, κινείται η διαδικασία επιβολής των κυρώσεων που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Oπως αναφέρει στην έκθεσή του το ΙΟΒΕ για την ελληνόκτητη ναυτιλία, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2008 απασχολήθηκαν 15.721 Eλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων και 11.172 ξένοι ναυτικοί στα ελληνικής διαχείρισης πλοία ανεξαρτήτως σημαίας.
Η στατιστική είναι αντίθετα συντριπτικά υπέρ των Ελλήνων στις υψηλόβαθμες θέσεις. Ενδεικτικά, το 98% των πλοιάρχων στα ελληνόκτητα πλοία που είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ήταν Έλληνες σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk